21/2/14

Δεν επιβραβεύουμε την ανικανότητα του πολιτικού προσωπικού της Συγκυβέρνησης, αλλά δεν θα διακινδυνεύσουμε τις εμπορικές σχέσεις της χώρας μας..

Συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας περί διεθνών οδικών μεταφορών».
Δείτε το σχετικό βίντεο και διαβάστε τα πρακτικά από την τοποθέτηση της κας Ραχήλ Μακρή


ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 20-2-14

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας περί διεθνών οδικών μεταφορών».

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Κύριε Πρόεδρε, εγώ θα ήθελα το λόγο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Κυρία Μακρή, εφόσον δεν σας έχει καλύψει ο κύριος συνάδελφος, βεβαίως.

Έχετε πέντε λεπτά από τη θέση σας. Ξέρετε να διαχειριστείτε το χρόνο, διότι είναι μία Σύμβαση…

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Είμαι Εισηγήτρια, κύριε Καλαντζή. Θα προσπαθήσω να μην επεκταθώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Ορίστε, κυρία Μακρή, έχετε το λόγο.

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Τα κόμματα της Συγκυβέρνησης χρειάστηκαν, κύριε Πρόεδρε, τρία ολόκληρα χρόνια για να κυρώσουν μία τόσο σημαντική για την πατρίδα μας διμερή συμφωνία ρύθμισης θεμάτων οδικών μεταφορών μεταξύ των χωρών της Ελλάδος και της Ρωσίας. Ο κύριος Υφυπουργός ακόμα διερευνά τους λόγους, παρόλο που η ένδεια ικανοτήτων μερικών εκ των κυβερνητικών στελεχών της Συγκυβέρνησης είναι βέβαια προφανής.

Επί της κυρούμενης Συμφωνίας στη συνεδρίαση της σχετικής Επιτροπής στις 29 Ιανουαρίου 2014 διαπιστώσαμε την αδυναμία άμεσης απάντησης στα ερωτήματα που τέθηκαν, προφανώς από έλλειψη επαρκούς προετοιμασίας.

(ΑΜ)

(EP)

Χαιρόμαστε, ωστόσο, για τις διευκρινίσεις, τις οποίες λάβαμε αργότερα σε έγγραφο, το οποίο φαίνεται ότι επεξεργάστηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου. Εμείς θα σας καταθέσουμε στα Πρακτικά το έγγραφό σας.

Προκαλεί, βέβαια, εντύπωση το γεγονός ότι ενώ δεν μπορούσατε να απαντήσετε άμεσα στα ερωτήματα, τα οποία σας τέθηκαν, σχολιάσατε ότι η κυρία Μακρή ως συνήθως βάζει τα ερωτήματά της και φεύγει. Για ποιο λόγο ακριβώς να περιμένω; Για να λάβω σε υπόμνημα τις απαντήσεις;

Βέβαια, δεν διαθέτετε τη σοφία να σταματήσετε εκεί, αλλά προσθέσατε ότι απ’ ότι έχετε διαπιστώσει, εγώ δεν διαβάζω τα Πρακτικά. Προφανώς πλανάσθε διακατεχόμενος από φαντασιακή διαπίστωση, καθώς αν ρωτήσετε εμπειρότερους, αλλά και μακροβιότερους Υπουργούς, θα διαπιστώσετε ακριβώς το αντίθετο.

Καθώς, λοιπόν, μελετήσαμε την έγγραφη απάντησή σας, διαπιστώσαμε ότι στην ερώτηση για τα προβλήματα των Ελλήνων μεταφορέων κατά την εξαγωγή από πρόσθετους κανόνες της Ρωσίας δηλώνετε κατά λέξη: «Παρά τις φήμες που επικράτησαν για το θέμα αυτό, οι εξαγωγές μας συνεχίζονται ομαλά και οι μεταφορείς δεν αντιμετωπίζουν κανένα απολύτως πρόβλημα». Οι μεταφορείς, όμως, μέσω υπομνήματος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος σάς διαψεύδουν. Θα καταθέσουμε στα Πρακτικά και το έγγραφο αυτό.

Στο συγκεκριμένο υπόμνημα γίνεται λόγος για την απόφαση της Ρωσικής Ομοσπονδιακής Τελωνειακής Υπηρεσίας για λήψη μέτρων πρόσθετης εξασφάλισης των δασμών και φόρων. Κατά τους μεταφορείς, η πρωτοφανής αυτή στην ιστορία της χερσαίας εμπορευματικής μεταφοράς απαίτηση, αντίκειται ευθέως στο διεθνές δίκαιο και τη διεθνή σύμβαση TIR, η οποία έχει συναφθεί ακριβώς για να εξασφαλίζει την καταβολή των δασμών και φόρων της χώρας εισαγωγής και επιτελεί με επιτυχία τον προορισμό της επί σαράντα σχεδόν χρόνια. Αυξάνει κατ’ ανάγκη αναιτιολόγητα το κόστος μεταφοράς εισαγομένων στη Ρωσία εμπορευμάτων και ανοίγει τον δρόμο σε όλες τις άλλες χώρες να κάνουν το ίδιο. Υπονομεύει το μέλλον των εμπορικών συναλλαγών και την όλη ανάπτυξη των διμερών σχέσεων Ελλάδος-Ρωσίας.

Επίσης, θεωρούμε αδιανόητη την επιβολή πρόσθετης τελωνειακής εγγύησης, που τις περισσότερες φορές υπερβαίνει τα 150 ευρώ για τα φορτηγά δημοσίας χρήσης που εισέρχονται στη Ρωσία μέσω Ουκρανίας, καθώς και την επιβολή συνοδείας, που ανέρχεται στο κόστος των 500 ευρώ περίπου αναλόγως τη διανυόμενη απόσταση.

Προφανώς, οι μεταφορείς αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα και αντί να διαβεβαιώνετε για το αντίθετο, καλά θα κάνετε να τους ακούσετε.

Επιπρόσθετα, στο έγγραφό σας δεν απαντάτε στο μείζον πρόβλημα χορήγησης βίζας προς τους Έλληνες οδηγούς, ούτε στην ενδεχόμενη, βέβαια, απώλεια δασμών και φόρων από την εφαρμογή της παρούσας συμφωνίας. Παραπέμπετε, βέβαια στο Υπουργείο Εξωτερικών, αλλά και στο Υπουργείο Οικονομικών αντίστοιχα. Ωστόσο, εμείς θα θέλαμε να μας δώσετε μία απάντηση.

Θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι η Κυβέρνηση είναι ενιαία και, επίσης, οφείλετε να συνεννοείστε, κύριε Υπουργέ, με τους αρμόδιους Υπουργούς πριν στείλετε την έγγραφη απάντησή σας. Οι Έλληνες μεταφορείς και η ευρύτερη κοινωνία απατούν άμεση απάντηση. Φροντίστε να τη δώσετε σε χρόνο μικρότερο απ’ αυτόν που χρειαστήκατε για να κυρώσετε αυτήν τη συμφωνία.

Τέλος, στο έγγραφό σας επικαλείστε το πρωτόκολλο, το οποίο έχετε υπογράψει στη Μόσχα στον Απρίλιο του 2013, σύμφωνα με το οποίο έχουν ανταλλαγεί εκατό άδειες τριγωνικών μεταφορών για κάθε χώρα. Μάλιστα, δηλώνετε ότι ο αριθμός αυτός είναι πολύ μικρός και γίνεται χρήση και από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη. Η αγορά, βέβαια, φαίνεται ότι σας διαψεύδει για ακόμη μία φορά, καθώς η αρμόδια Ομοσπονδία, αναφερόμενη στο θέμα αυτό, ανεβάζει τον αριθμό των ανταλλασσόμενων αδειών σε εκατόν πενήντα. Υφίσταται ακόμη διαβεβαίωσή τους ότι από αυτές τις άδειες καμμία δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιήσουν οι Έλληνες μεταφορείς, καθώς, βέβαια, δεν τους παρέχεται φορτίο από τη Ρωσία προς τρίτες χώρες.

Τελικά, θα θέλαμε να μας πείτε τι ακριβώς ισχύει. Εκατό άδειες σε κάθε χώρα εκ των οποίων κάνουν χρήση και οι Έλληνες αυτοκινητιστές ή εκατόν πενήντα, εκ των οποίων οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούν ακόμη; Αν δεν είστε έτοιμος να απαντήσετε σήμερα, φροντίσετε να στείλετε έγγραφο με στοιχεία και αντίγραφο του αναφερόμενου πρωτοκόλλου τις επόμενες μέρες.

Συνοψίζοντας και παραβλέποντας τα ατυχή σχόλια σας, θα θέλαμε να κατανοήσετε ότι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες θα υπερψηφίσουν, όπως είπε και ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος, ο κ. Μαριάς, τη συγκεκριμένη συμφωνία. Βέβαια, αυτό το πράττουμε όχι για να επιβραβεύσουμε την καθυστέρηση κατάθεσής της αλλά και την ελλιπή προετοιμασία των κυβερνητικών στελεχών. Θα την υπερψηφίσουμε για να αποτελέσει τη βάση επίλυσης των πραγματικών, ουσιαστικών, αλλά και δίκαιων προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες αυτοκινητιστές πάντα, βέβαια, με γνώμονα τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, αλλά και της κοινωνικής δικαιοσύνης. Δεν επιβραβεύουμε την ανικανότητα του πολιτικού προσωπικού της Συγκυβέρνησης, αλλά δεν θα διακινδυνεύσουμε τις εμπορικές σχέσεις της χώρας μας ιδίως με μία χώρα, όπως είναι η Ρωσία, ειδικά σήμερα που η χώρα μας «στενάζει» κάτω από τον μνημονιακό «βραχνά».

Σας ευχαριστώ.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κυρία Ραχήλ Μακρή καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)