25/7/13

Ραχήλ Μακρή: να στηρίξετε και τους εργαζόμενους στα ασφαλιστικά ταμεία, που κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να μπορεί ο κόσμος να έχει τη σύνταξή του

24/7/2013: Εισήγηση της βουλευτού Ν.Κοζάνης των Ανεξέρτητων Ελλήνων Ραχήλ Μακρή στην επιτροπή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων. (Διορισμός ΕΤΕΑ)

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Η προσπάθεια μηχανογράφησης των Ασφαλιστικών Ταμείων αποτελεί το Α και το Ω γιατί καταρχήν είναι ένας ουσιαστικός παράγοντας που μπορεί να βοηθήσει την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής που είναι η πληγή των ασφαλιστικών ταμείων. Έχω υπηρετήσει εφτά χρόνια στο ΤΕΑΔΥ, δεν με διόρισαν διορίστηκα από το ΑΣΕΠ διότι κυκλοφορεί και αυτή η φήμη,
μαζί με τους υπόλοιπους λοιπόν τεμπέληδες, χαραμοφάηδες δημοσίου υπαλλήλους παλεύαμε επί 7 χρόνια σε ένα ταμείο όπου δεν είχε ούτε τις ουσιαστικές παροχές και υποδομές ώστε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες προς τον έλληνα πολίτη, τον Έλληνα μελλοντικό συνταξιούχο.
Εφτά χρόνια άλλαξα 7εφτά Διοικητές, εφτά Προέδρους στο ΤΕΑΔΥ ωστόσο κανένας από αυτούς τους Προέδρους δεν είχε την ευθιξία, εκτός λίγων περιπτώσεων, ώστε να δώσει έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό ώστε ο κάθε άνθρωπος, ο κατάλληλος άνθρωπος να πάει στην κατάλληλη θέση, να αξιοποιηθούν τα βιογραφικά των υπαλλήλων. Έχει ένα προσωπικό που έχει διοριστεί και είναι υψηλού επιστημονικού επιπέδου, οι περισσότεροι διαθέτουν και μεταπτυχιακά πάνω στα ασφαλιστικά ή έχουν εξειδικευτεί στην πορεία με χρήματα των ίδιων των ασφαλιστικών ταμείων, μας έχουν εξειδικεύσει στη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης με σεμινάρια, με μεταπτυχιακές εκπαιδεύσεις. Ουδέποτε όμως κάποιος διοικητής ή κάποιος Πρόεδρος ενδιαφέρθηκε στην αξιοποίηση του ανθρωπίνου δυναμικού που είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν κάνατε κάποια βόλτα στο Ταμείο στο οποίο σε λίγο θα καλεστείτε να διοικήσετε. Θα ήθελα να σας ενημερώσω για την εικόνα, οι υπάλληλοι είναι διάσπαρτοι σε διάφορες υπηρεσίες της Αθήνας, δεν υπάρχει ενιαία μηχανογράφηση. Επειδή έχω χρόνια που απέχω, δεν γνωρίζω εάν έχει γίνει κάτι με τη μηχανογράφηση, υπήρχε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μηχανογραφηθεί επειδή υπήρχε ένα σύστημα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και οι υπάλληλοι μπορούσαν να βασιστούν. Τότε είχαμε προτείνει να βασιστούμε σε αυτό το πρόγραμμα καθώς το ΚΕΠΥΟ διαθέτει ένα πολύ σύγχρονο πρόγραμμα και θα μπορούσε με βάση τις αρχικές συνταξιοδοτικές πράξεις από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους να πατήσουν πάνω στο σύστημα της ΗΔΙΚΑ για να μπορέσουν να βγαίνουν και αυτόματα οι επικουρικές συντάξεις πάρα πολύ εύκολα. Ωστόσο οι υπάλληλοι δεν είχαν συστήματα για να δουλέψουν μηχανογραφικά, δεν είχαμε δηλαδή το software που χρειαζόταν, δεν ήταν διασυνδεμένα όλα αυτά σε ένα δίκτυο ώστε να μπορούν οι άνθρωποι αυτοί βρίσκονται σε διαφορετικά κτίρια και ιδίως μετά τη συγχώνευση να έχουν νέο σύστημα.
Δεν υπάρχει και είναι πάρα πολύ σοβαρό, το Α και το Ω, στο Ταμείο, η τηλεφωνική εξυπηρέτηση των πολιτών. Γενικά δεν υπάρχει τμήμα εξυπηρέτησης πολιτών ώστε να μπορούν να επικοινωνούν οι πολίτες. Είναι ένα από τα ουσιαστικά προβλήματα που είχαν οι πολίτες καθώς δεν μπορούσαν να βρουν κανένα τηλέφωνο ώστε να μπορούν να δουν την πορεία της σύνταξης του. Είχαμε προτείνει εκεί και επειδή προέρχεστε από τον τραπεζικό χώρο και ιδίως με εξειδίκευση στην τραπεζική πληροφορική, που είναι ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στα πληροφοριακά συστήματα και εκεί εφαρμόζονται και αποτελούν πρότυπα όλα τα πληροφοριακά συστήματα και το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά αυτό.
Εγώ απορούσα πάντα γιατί δεν μπορούσε να υπάρχει και ιστοσελίδα Ενιαίου Ταμείου η οποία να είναι στη μορφή που ήταν το ΔΙΚΑΤΣΑ, δεν ξέρω αν το γνωρίζετε. Είχε ένα καταπληκτικό σύστημα το οποίο εφάρμοζε και με τον αριθμό πρωτοκόλλου που έπαιρνε αυτός που κατέθετε τα χαρτιά για την αναγνώριση θα μπορούσε μέσω του αριθμού πρωτοκόλλου να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και με αυτόν βλέπει την πορεία την οποία βρίσκεται η αναγνώριση του. Μιλώ λόγω της γνώσης μου και μου επιτρέπετε να σας πω κάποιες ιδέες που μπορούν και πιστεύω ότι είναι η υλοποιήσιμες, να μπορούν με αυτό τον αριθμό πρωτοκόλλου και να υπάρχει το σύστημα με μια ενημερωμένη βάση δεδομένων και να μπορούν να βλέπουν την ακριβώς πορεία της σύνταξής τους. Αυτό το σύστημα, όπως γνωρίζετε και εσείς, λειτουργεί σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, πολυεθνικές και είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Αυτό θα επίλυε ένα πολύ ουσιαστικό πρόβλημα και με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαν και οι υπάλληλοι, βέβαια αυτό προτίθεται να υπάρχει βάση δεδομένων ενημερωμένη, να υπάρχουν ακόμα και τα κομπιούτερ που δεν διαθέτουν οι υπάλληλοι στα ασφαλιστικά ταμεία ώστε να μη χρειάζεται να κατεβάζουν φακέλους από ερμάρια του 1945 και να μπορούν να δουλέψουν μια σύνταξη και να την επεξεργαστούν. Θα έπρεπε, λοιπόν, έχουν και αυτή την πρόσβαση ακόμα και στην επικοινωνία του πολίτη έστω και από το τηλέφωνο γιατί μιλούμε για μεγάλες ηλικίες που δεν έχουν ίσως πρόσβαση στο ίντερνετ, να μπορεί πατώντας ένα κουμπί και βάση του αριθμού πρωτοκόλλου να μπορεί να ενημερώσει τον πολίτη ώστε γνωρίζει και ο πολίτης ακριβώς που βρίσκεται η σύνταξη που.
Ένα άλλο θέμα είναι τα κτίρια. Είναι μια τεράστια περιουσία και έχει γίνει και μια προσπάθεια και στα πλαίσια της μεταπτυχιακής εργασίας που ήταν επάνω στο ΤΕΑΔΥ, να μαζευτεί η ακίνητη περιουσία και να γίνει μια καταγραφή, υπάρχει η διπλωματική μου και την έχω στη διάθεσή σας αν την χρειαστείτε, όπως έχω καταγράψει και τα αποθεματικά γιατί το θέμα ήταν η διαχείριση των κεφαλαίων. Τα αποθεματικά των ταμείων είναι ένα ουσιαστικό πρόβλημα, δεν υπάρχει τίμημα ειδικευμένο ενώ υπάρχουν οι άνθρωποι στα Ταμεία ώστε να υπάρχει ένα τμήμα διαχείρισης των αποθεματικών των ταμείων, ώστε να μπορέσει να υπάρχουν και μια πλήρης καταγραφή για να ξέρουμε πόσο ακριβώς είναι το χαρτοφυλάκιο, τα ομόλογα και τα λοιπά. Υπάρχει και σύνδεση αλλά και εξωτερικοί σύμβουλοι από το τραπεζικό σύστημα που μπορούν να είναι σε σύνδεση με τους υπαλλήλους και να δουλέψουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Βρίσκομαι στη διάθεσή σας λόγω και της εμπειρίας της οποίας έχω, αλλά και της μεταπτυχιακής μου διατριβής πάνω στο ΤΕΑΔΥ και τα ασφαλιστικά ταμεία. Εγώ σας εύχομαι καλή επιτυχία στο έργο σας, είναι πάρα πολύ δύσκολο έργο. Ο κ. Υπουργός απ' ό,τι βλέπω έχει προχωρήσει και έχει κάνει πολύ καλή δουλειά σε αυτό το κομμάτι. Να στηρίξετε την ΗΔΙΚΑ, κύριε Υπουργέ, είναι μια υπηρεσία η οποία έχει εξαιρετικό προσωπικό και κάνει πολύ μεγάλη προσπάθεια με τα λίγα μέσα που διαθέτει. Επίσης, να στηρίξετε και τους εργαζόμενους στα ασφαλιστικά ταμεία, οι οποίοι πραγματικά κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να μπορεί ο κόσμος να έχει τη σύνταξή του. Ευχαριστώ πολύ.