24/7/13

Ραχήλ Μακρή:Η Συγκυβέρνησή σας δημιουργεί τη μιζέρια και χρησιμοποιεί επιχειρήματα έωλα και ανυπόστατα, για να καλύψει τα αποτελέσματα των πράξεών της

23.07.2013: Συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Κανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών».
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Σήμερα εισάγεται το νομοσχέδιο «Κανόνες Ρύθμισης της Αγοράς Προϊόντων και της Παροχής Υπηρεσιών» στην Ολομέλεια της Βουλής. Η Συγκυβέρνηση κατά τη γνωστή της τακτική, δεν φρόντισε να περάσει το σύνολο των άρθρων από τη διαδικασία της διαβούλευσης. Φροντίσατε, όμως, να επανεισάγετε διατάξεις για τις λαϊκές αγορές, παρόλο που είχαν καταψηφιστεί δύο μήνες πριν.

Στο διάστημα αυτών των δύο μηνών, μπορούσατε να είχατε διαβουλευτεί τις ρυθμίσεις αυτές, αλλά επιλέξατε να μην το κάνετε. Βέβαια, κατανοούμε ότι δεν σας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η γνώμη του ελληνικού λαού. Αυτό που σας νοιάζει είναι η έγκριση της Τρόικα, τις διαταγές της οποίας εκτελείτε, χωρίς να νοιάζεστε για τις συνέπειες που θα έχουν οι επιλογές σας στην ελληνική αγορά.
Η γνώμη των Ελλήνων πολιτών ενδιαφέρει όμως εμάς. Ως τομεάρχης των Ανάπτυξης των Ανεξαρτήτων Ελλήνων δέχθηκα πολλά υπομνήματα φορέων και τηλεφωνήματα πολιτών που εκφράζουν την αντίθεσή τους στην πρόχειρη και αποσπασματική ρύθμιση λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, καθώς και στην επιχειρούμενη απορύθμιση λειτουργίας των λαϊκών αγορών.
Στο θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές σας υπογραμμίσαμε και στις συνεδριάσεις της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου ότι όταν δεν υπάρχουν χρήματα στις τσέπες των καταναλωτών, δεν πρόκειται να αυξηθεί η ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών ακόμη και αν η προσφορά τους γίνεται επί εικοσιτετραώρου βάσεως, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Η κατανάλωση εξαρτάται από το εισόδημά του. Η Συγκυβέρνησή σας όμως, έχει οδηγήσει στη δραματική μείωση του εισοδήματος των Ελλήνων πολιτών. Επομένως, δεν είναι δυνατόν να περιμένετε ότι θα αυξηθεί η κατανάλωση από την επέκταση του χρόνου λειτουργίας των καταστημάτων.
Τα δυο εκατομμύρια άνεργοι που η πολιτική σας της λιτότητας και δημοσιονομικού περιορισμού έχουν δημιουργήσει, τους οδήγησαν στο να διαθέτουν άπλετο χρόνο, αλλά να μην διαθέτουν χρήματα για να καλύψουν τις βασικές ανάγκες της οικογένειάς τους.
Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της αγοράς υποστηρίζουν ότι το αποτέλεσμα του προτεινόμενου μέτρου θα είναι η αύξηση του λειτουργικού κόστους των καταστημάτων και η μετατόπιση του τζίρου από άλλες ημέρες της εβδομάδας στην Κυριακή. Θεωρούν ακόμα ότι αν ψηφιστεί η διάταξη θα υπάρξουν προσφυγές από πολυεθνικές αλυσίδες, προκειμένου να επιτραπεί η λειτουργία όλες τις Κυριακές, για όλα τα καταστήματα και όχι μόνο για τα μικρά.
Σε όλα αυτά πώς απαντήσατε; Ο κύριος Υφυπουργός στις 17 Ιουλίου μας ανέπτυξε την άποψη του, σύμφωνα με την οποία τα μεγάλα καταστήματα θα μειώσουν τις τιμές και θα συνθέσουν εμπορικές πρακτικές προσέλκυσης του κοινού τις ημέρες που θα είναι και αυτοί ανοιχτά. Αυτό θα γίνει στην αγορά και δεν να προσφύγουν στα δικαστήρια. Αυτό το γεγονός ότι θα θελήσουν δηλαδή να αποτρέψουν τη μεταφορά του τζίρου από τις καθημερινές στην κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων θα έχει ευεργετική επίπτωση στις τιμές.
Μας εκπλήσσουν οι προφητικές σας ικανότητες, κύριε Υπουργέ. Ειδικά το συμπέρασμα σας ότι τα πολυκαταστήματα θα μειώσουν τις τιμές, αντί να προσφύγουν στα δικαστήρια, μόνο στην προφητεία και στο χώρο του παραφυσικού μπορεί να βασιστεί γιατί η οικονομική επιστήμη, δυστυχώς, αλλά μας διδάσκει.
Βέβαια, η άγνοια της οικονομικής επιστήμης αποδεικνύεται και από το επιχείρημα που χρησιμοποιήσατε στις 16 Ιουλίου ότι η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές αυξάνει την κυκλοφορία του χρήματος και η αύξηση της κυκλοφορίας του είναι μέτρο ισοδύναμο με την εκτύπωση χρήματος, για να σας το πω έτσι. Και στις 17 Ιουλίου επιχειρήσετε να δώσετε επιστημονικό μανδύα στην αοριστολογία λέγοντας: «Εχθές είπα κάτι για την κυκλοφορία του χρήματος του, αλλά δεν είναι δικό μου, είναι η εξίσωση του Φίσερ».
Το εισόδημα το δημιουργούμε, αυτό δεν μπορείτε να καταλάβετε, διότι έχετε μάθει να χτίζετε μια αντιπολιτευτική πολιτική πάνω στο εμπόριο της μιζέριας. Για να βάλουμε, λοιπόν, τα πράγματα στη θέση τους, σύμφωνα με τον Φίσερ «η ταχύτητα κυκλοφορίας του χρήματος και ο όγκος συναλλαγών βραχυχρόνια παραμένουν αμετάβλητα μου και μακροχρόνια αλλάζουν από συνθήκες όπως η τεχνολογία και το επίπεδο ανάπτυξης της οικονομίας».
Ακόμα, βασική παραδοχή της ποσοτικής θεωρίας είναι ότι το συνολικό προϊόν της οικονομίας είναι δεδομένο. Αυτό σημαίνει ότι η οικονομία λειτουργεί με πλήρη απασχόληση όλων των συντελεστών παραγωγής. Συνέλευσης παραγωγής είναι και η εργασία.
Θεωρείτε ότι η εργασία, λοιπόν, βρίσκεται σε επίπεδο πλήρους απασχόλησης; Ζείτε σε μια Ελλάδα που έχει μηδενική ανεργία; Καιρός λοιπόν, να έρθετε σε επαφή με την πραγματικότητά. Η ανεργία δεν είναι μηδενική, αγγίζει το 72% στους νέους της Δυτικής Μακεδονίας.
Πέραν αυτού, η συγκεκριμένη θεωρία έχει δεχθεί κριτική στο συμπέρασμα της πως οι τιμές εξαρτώνται από την ποσότητα του χρήματος που κυκλοφορεί. Αυτό συμβαίνει γιατί εξισώνει τη μάζα των προϊόντων σε κυκλοφορία επί τις τιμές αυτών με τη ποσότητα του χρήματος που κυκλοφορεί.
Παρόμοιες ουτοπίες έχουν οδηγήσει το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης σας να πιστεύει ότι θα ρίξει τις τιμές των αγαθών με την επιβαλλόμενη πολιτική ύφεσης και αναίτιας λιτότητας. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να μην περιορίζεστε στην απλή αναζήτηση λέξεων στο διαδίκτυο και όταν χρησιμοποιείτε οικονομικές θεωρίες να τις έχετε μελετήσει, τόσο ως προς τις προϋποθέσεις τους όσο και προς τα συμπεράσματά τους.
Ο κ. Χατζηδάκης στη συνεδρίαση της 16ης Ιουλίου αναπτύσσοντας τα επιχειρήματά του για την υποτιθέμενη ανάγκη να παραμείνουν ανοιχτά τα μαγαζιά και τις Κυριακές, μας μίλησε για οικογένειες με παιδιά, οι οποίες θα κάνουν βόλτα στο κέντρο της πόλης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Στο κάτω-κάτω ας μην ψωνίζουν λέω εγώ, αλλά να κάθονται σε ένα καφέ και να παίρνουν μια σοκολάτα από ένα περίπτερο. Αυτό γιατί να μην το κάνουμε, σε τι βλάπτει;»
Σας τα είπαμε και στην Επιτροπή, κύριε Υπουργέ, τα περίπτερα, αλλά και τα καφέ λειτουργούν ήδη με το υπάρχον νομικό πλαίσιο τις Κυριακές. Φέρατε ολόκληρο νομοσχέδιο και δεν γνωρίζετε εσείς ο ίδιος τι ισχύει; Μήπως σας δόθηκε και αυτό έτοιμο από την τρόικα και δεν είχατε και εσείς χρόνο για να το διαβάσετε; Ωραία είναι τα γλαφυρά επιχειρήματα, αλλά και η ουσία δεν βλάπτει.
Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η αγορά, όταν δεν έχει κανόνες ισχυρούς και δίκαιους, δεν αυτορρυθμίζεται, αλλά δημιουργεί στρεβλώσεις εις βάρος του καταναλωτή.
Η αγορά χρειάζεται κανόνες, για να λειτουργήσει. Και επειδή δεν είστε ημιμαθείς, θα γνωρίζετε ότι αυτό δεν το υποστηρίζουν στις χώρες σοβιέτ, αλλά στη μητρόπολη του καπιταλισμού, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Για το λόγο αυτό θα σας παρακαλούσα να είστε πιο φειδωλός στις προτάσεις σας, να αφήσουμε την αγορά ελεύθερη και θα δούμε την αυτορρύθμισή της.
Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι δεν κτίζουμε εμείς αντιπολιτευτική πολιτική πάνω στο εμπόριο της μιζέριας. Η Συγκυβέρνησή σας δημιουργεί τη μιζέρια και χρησιμοποιεί επιχειρήματα έωλα και ανυπόστατα, για να καλύψει τα αποτελέσματα των πράξεών της.
Η προχειρότητα και η αναποτελεσματικότητα των επιλογών σας είναι έκδηλη στον τρόπο που νομοθετείτε. Για να συγκαλύψετε την άγνοιά σας, διαστρεβλώνετε κάθε έννοια της οικονομικής επιστήμης. Οι επικοινωνιακές τακτικές και μεθοδεύσεις δεν μπορούν να καλύψουν τις συνέπειες των εφαρμοζόμενων πειραμάτων σας.
Αποστραγγίσατε την αγορά από τη ρευστότητα και τώρα θέλετε να δώσετε τη χαριστική βολή και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στις επιχειρήσεις, οι οποίες επί δεκαετία αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Γιατί; Για να επωφεληθούν οι πολυεθνικές των δανειστών; Για να εξαθλιώσετε ακόμη περισσότερο την ελληνική οικογένεια;
Σας καλέσαμε και στην Επιτροπή να αποσύρετε το άρθρο 16, καθώς και τις διατάξεις για τις λαϊκές αγορές. Να τις επεξεργαστείτε με σοβαρότητα και να τις επανεισάγετε, για να εξυπηρετήσετε το συμφέρον του ελληνικού λαού και μόνο αυτό. Ελπίζουμε να το πράξετε, έστω και αυτήν την ύστατη στιγμή.
Επί των λοιπών άρθρων έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα:
Το άρθρο 4 εξουσιοδοτεί τον Υπουργό να εξειδικεύει τις υποχρεώσεις ορθής, έγκυρης και έγκαιρης ενημέρωσης του καταναλωτή, η οποία μπορεί να επηρεάσει την αγοραστική του απόφαση, την ορθότητα της συναλλαγής, καθώς και όλους τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας κατά τη διακίνηση προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών. Θα ήταν πιο πρόσφορο να τίθεται στο νόμο το γενικό πλαίσιο υποχρεώσεων, το οποίο θα μορφοποιείται ως προς τα αριθμητικά και ποσοτικά δεδομένα από τις αποφάσεις του Υπουργού.
Σας κάνουμε την πρόταση, για να καθίσταται ευκολότερο στον πολίτη να αντιλαμβάνεται ευκολότερα το γενικό πλαίσιο και να αναζητά την υπουργική απόφαση, μόνο εάν επιθυμεί τα εξειδικευμένα γεγονότα.
Ομοίως στο άρθρο 22 τα πρόστιμα καθορίζονται και αναπροσαρμόζονται από τον Υπουργό. Αυτό δημιουργεί αβεβαιότητα και ανασφάλεια στους επιχειρηματίες, οι οποίοι νιώθουν ότι δεν διαθέτουν το στέρεο νομοθετικό πλαίσιο, που εξασφαλίζει τη σύνδεση παράβασης και ποινής και αποτρέπει την παραβατική συμπεριφορά. Ακόμη ένα πλαίσιο προστίμων, που δεν εξαρτάται από τις διαθέσεις του Υπουργού, δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.
Στο άρθρο 12 προβλέπεται ότι ο κάθε είδους προμηθευτής έχει την υποχρέωση να γνωστοποιεί τις τιμές πώλησης των προϊόντων στον εκάστοτε ενδιαφερόμενο αγοραστή, εφόσον ζητηθεί με κάθε πρόσφορο έγγραφο μέσο. Πιστεύουμε ότι η διατύπωση «με κάθε πρόσφορο έγγραφο μέσο» είναι αρκετά γενική και πιθανότατα χρήζει εξειδίκευσης.
Για το άρθρο 15 υπήρχε στην παράγραφο 2 η απαγόρευση ανακοίνωσης εκπτώσεων τριάντα ημέρες πριν από την έναρξη των τακτικών εκπτώσεων. Σας επισημάναμε και στην Επιτροπή ότι θα ήταν θετικότερο η συγκεκριμένη ρύθμιση να επεκταθεί για όλες τις εκπτωτικές περιόδους. Μάλιστα σας προτείναμε την αναδιατύπωση της παραγράφου ως εξής: «Σε τριάντα ημέρες πριν από την έναρξη των τεσσάρων περιόδων εκπτώσεων απαγορεύεται στους υπεύθυνους των εμπορικών καταστημάτων να ανακοινώνουν προς το κοινό εκπτώσεις με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με διαφήμιση, επιστολές ή ανάρτηση διαφημιστικών πινακίδων.» Εσείς επιλέξατε να αποσύρετε τελείως τη ρύθμιση, εισάγοντας καταστάσεις ασυδοσίας της αγοράς.
Στη νέα παράγραφο 5 του ίδιου άρθρου προτείνουμε να μεταβληθεί το εδάφιο «δύναται να κοινοποιήσει με κάθε πρόσφορο τρόπο στον οικείο Εμπορικό Σύλλογο» σε «υποχρεούται να κοινοποιήσει με κάθε πρόσφορο τρόπο στον οικείο Εμπορικό Σύλλογο».
Στη νέα παράγραφο 6 η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου προτείνει για τη λειτουργία αυτοτελών stock outlet καταστημάτων, πρώτον, να προσδιοριστεί νομοθετικά το αντικείμενο δραστηριότητας και οι όροι και οι προϋποθέσεις χαρακτηρισμού των εν λόγω καταστημάτων. Δεύτερον, προτείνει στα προϊόντα να αναγράφεται μία μόνο τιμή και να σημαίνονται ανάλογα -για παράδειγμα «στοκ», «ελαττωματικό», «προϊόν ειδικής παραγωγής»- με τον αντίστοιχο για κάθε κατηγορία προσδιορισμό που θα επισημαίνεται στην ετικέτα. Να απαγορεύεται στα stock outlet η οποιαδήποτε ανάρτηση πινακίδων με ποσοστά έκπτωσης. Να απαγορεύεται στα καταστήματα αυτά η διάθεση εμπορευμάτων τα οποία προσφέρονται ταυτόχρονα στην υπόλοιπη αγορά. Να δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να διαθέτουν ειδικό χώρο εντός του καταστήματος για εμπορεύματα στοκ. Πιστεύουμε ότι οι συγκεκριμένες προτάσεις κινούνται στη σωστή κατεύθυνση και θα ήταν θετικό να υλοποιηθούν.
Για τα άρθρα 17 έως και 20 θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου θα διαθέτουν την απαιτούμενη στελέχωση για την επιτυχημένη διεξαγωγή των ελέγχων και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.
Ειδικά για το άρθρο 20 θα ήταν θετικό να αξιοποιηθεί η διοικητική εμπειρία της Διεύθυνσης Ελέγχου, Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και να ενισχυθεί με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό και τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό και τους πόρους.
Για τα άρθρα 21 και 22, που αφορούν διοικητικές κυρώσεις και πρόσθετα διοικητικά μέτρα, διατηρούμε επιφυλάξεις καθώς αναφέρονται στην Κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων του άρθρου 16, στο οποίο είμαστε αντίθετοι.
Τα άρθρα 28 έως και 31 τα βλέπουμε θετικά.
Ειδικά με το άρθρο 31 εισάγεται επιτέλους η επέκταση των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των διυλιστηρίων, στις εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης, στις παντός είδους εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων μεθανόλης, τολουόλης, διαλυτών κ.λπ. που αποτελούν υλικά πρόσμιξης στα υγρά καύσιμα.
Χαιρόμαστε που επιτέλους υιοθετείτε την πρόταση που σας κάνουμε σχεδόν για έναν ολόκληρο χρόνο.
Στο ζήτημα των λαϊκών αγορών αναγνωρίζουμε ότι κάνατε ένα πρώτο βήμα τροποποιώντας τη διάταξη των άρθρων 35 και 36, σύμφωνα με την οποία ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Οργανισμού Λαϊκών Αγορών Αθήνας και Θεσσαλονίκης ορίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού και του Περιφερειάρχη. Το βήμα αυτό, όμως, δεν φτάνει. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί επιμένετε να έχει συναρμοδιότητα ο Υπουργός για ένα θέμα που άπτεται στις οικείες Περιφέρειες.
Ομοίως δεν κατανοούμε γιατί στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας δεν δίνετε την αρμοδιότητα στους Περιφερειάρχες και τη δίνετε στους Δημάρχους.
Οι ίδιοι οι έμποροι και οι παραγωγοί στις λαϊκές αγορές καταγγέλλουν όργιο αυθαιρεσιών από τους υπεύθυνους Δημάρχους ή Αντιδημάρχους. Το βασικό επιχείρημα είναι ότι ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος πιθανόν να επιθυμεί ή να εξαναγκάζεται να υπηρετεί στην εκλογική πελατεία του Δήμου του. Είναι πολύ πιο στενοί οι δεσμοί μεταξύ των αιρετών Α’ βαθμού απ’ ό,τι στους αντίστοιχους της Περιφέρειας.
Αν πραγματοποιηθούν αυτοί οι φόβοι, τότε η πελατειακή σχέση θα πλήξει τις συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού και θα υποβαθμίσει την ποιότητα και τις τιμές των προϊόντων που απολαμβάνουν οι καταναλωτές.
Η εξυπηρέτηση των πελατειακών σχέσεων δεν επιτρέπει στους παραγωγούς των όμορων δήμων να πουλήσουν προϊόντα ανώτερης ποιότητας στην ίδια, αλλά και σε κατώτερη τιμή.
Επίσης, είναι απορίας άξιο πώς χρησιμοποιείτε τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά το δοκούν. Τη μία τους εμπιστεύεστε και τους αναθέτετε αρμοδιότητες, για τις οποίες δεν αποδέχεστε ότι είναι συνδεδεμένες με πράξεις για την προσέλκυση ψήφων και την άλλη, όπως στην περίπτωση της Δημοτικής Αστυνομίας, καταργείτε ακόμη και την ίδια τη Δημοτική Αστυνομία βάζοντας τα βάρη στους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ότι οι προσλήψεις των δημοτικών αστυνομικών ήταν ρουσφετολογικές.
Σκεφτήκατε ότι με την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας οι δήμοι δεν δύναται να εφαρμόζουν τη νομιμότητα στην οροθέτηση και λειτουργία των λαϊκών αγορών; Ακόμη μία φορά η Κυβέρνηση πιάστηκε να λειτουργεί αποσπασματικά και σπασμωδικά.
Πέραν, όμως, απ’ αυτό δημιουργούνται και προβλήματα συντονισμού. Εάν όλοι οι Δήμαρχοι μιας περιοχής αποφασίσουν να πραγματοποιείται η λαϊκή αγορά την ίδια μέρα, πού θα πάνε οι παραγωγοί και οι έμποροι; Θα τους αναγκάσετε να δουλεύουν μια φορά την εβδομάδα; Θα στερήσετε το καταναλωτικό κοινό από τα προϊόντα της λαϊκής αγοράς;
Εάν θέλετε, εισάγετε τη δυνατότητα ο δήμος να εισηγείται στον Περιφερειάρχη κάθε πρόσφορο μέτρο για την αποτελεσματικότερη οργάνωση και λειτουργία των λαϊκών αγορών και να γνωμοδοτεί σε θέματα για την εύρυθμη λειτουργία τους, όπου δεν υπάρχει Οργανισμός Λαϊκών Αγορών φυσικά.
Πριν δύο μήνες οι διατάξεις για τις λαϊκές αγορές είχαν καταψηφιστεί και από το ΠΑΣΟΚ. Τώρα βέβαια που συγκυβερνάτε, τις υπερψηφίσατε στην Επιτροπή. Ελπίζουμε να διαθέτετε τα ψήγματα πολιτικής συνέπειας για να μην κάνετε το ίδιο και στην Ολομέλεια.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες είμαστε σταθεροί στην πολιτική μας. Γι’ αυτό στις περιοχές εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης σας προτείνουμε η αρμοδιότητα λειτουργίας και αδειοδότησης να ασκείται από τον Περιφερειάρχη και το ποσοστό υπέρ των Ομοσπονδιών να γίνει 5% σε όλη τη χώρα. Για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ο ορισμός του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου να γίνεται αποκλειστικά από τον Περιφερειάρχη και ο αριθμός των εκπροσώπων παραγωγών και εμπόρων στο Διοικητικό Συμβούλιο να διπλασιαστεί.
Για τους λόγους αυτούς, εάν δεν κάνετε τις απαιτούμενες ρυθμίσεις, θα καταψηφίσουμε τα άρθρα 32 έως 39.
Όσον αφορά στις τροπολογίες -και περιμένουμε τις νομοτεχνικές παρεμβάσεις μετά απ’ αυτά που σας αναφέραμε- θα αναφερθούμε στην αυριανή συζήτηση επί των άρθρων.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ευχαριστούμε κι εμείς, κυρία Μακρή