21/11/13

Συμφωνία BLUE MED.. Ερωτηματικά για θέματα ασφάλειας, άμυνας και εθνικής κυριαρχίας..

Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 20/11/13 συνεδρίασε, με θέματα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση των σχεδίου νόμου:

  του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων « Κύρωση της Συμφωνίας σε Επίπεδο Κρατών για τη δημιουργία του Λειτουργικού Τμήματος Εναέριου Χώρου BLUEMED».
Δείτε τα σχετικά βίντεο και διαβάστε τα αποσπάσματα των πρακτικών με τις τοποθετήσεις της κας Ραχήλ Μακρή..
 
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΕ΄- ΣΥΝΟΔΟΣ B΄
ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ


Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
(Άρθρο 40 παρ.1 Κ.τ.Β.)


Στην Αθήνα, σήμερα, 20 Νοεμβρίου 2013, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10.00΄, συνήλθε σε συνεδρίαση, στην Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κων. Τσαλδάρη» (223) του Μεγάρου της Βουλής, η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, με θέμα ημερήσιας διάταξης:
Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων: «Κύρωση της Συμφωνίας σε Επίπεδο Κρατών για τη δημιουργία του Λειτουργικού Τμήματος Εναέριου Χώρου BLUE MED».
Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο κ. Μιχαήλ Παπαδόπουλος, Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αφού διαπίστωσε την ύπαρξη απαρτίας, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και έκανε την α΄ ανάγνωση του καταλόγου των μελών της Επιτροπής. Παρόντες ήταν οι Βουλευτές κ.κ.:
Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων: «Κύρωση της Συμφωνίας σε Επίπεδο Κρατών για τη δημιουργία του Λειτουργικού Τμήματος Εναέριου Χώρου BLUE MED».
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει η Ειδική Αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, κυρία Μακρή.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ (Ειδική Αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων): Καλούμαστε στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής να συζητήσουμε την κύρωση Συμφωνίας σε επίπεδο κρατών για τη δημιουργία του λειτουργικού τμήματος εναέριου χώρου BLUE MED, η οποία υπογράφηκε στη Λεμεσό της Κύπρου στις 12 Οκτωβρίου 2012 από τους Υπουργούς Μεταφορών της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ιταλίας και της Μάλτας στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών κανονισμών για τον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό.
Καταρχήν, όσον αφορά τους στρατιωτικούς χρήστες του εναέριου χώρου, θέλουμε να ελπίζουμε ότι κατανοείτε το γεγονός ότι οι στρατιωτικοί χρήστες του εναέριου χώρου χρειάζονται να έχουν πρόσβαση σε ειδικές, αποκλειστικές περιοχές στις οποίες και να εκτελούν εκπαιδευτικές αποστολές. Οι απαιτήσεις για τη μορφή και τη θέση αυτών των περιοχών θα μπορούσαν να αλλάζουν λόγω των νέων τύπων αεροσκαφών ή των εξελισσόμενων στρατηγικών αναγκών. Επειδή οι στρατιωτικές αρχές είναι η έκφραση των εθνικών απαιτήσεων σε όρους εθνικής ασφάλειας και άμυνας, τα θέματα εθνικής κυριαρχίας και τα στρατιωτικά καθήκοντα, όπως είναι η αεράμυνα της χώρας και η από αέρος αστυνόμευση, θα πρέπει να έχουν απόλυτη προτεραιότητα πάνω από κάθε άλλη δραστηριότητα. Για αυτούς τους λόγους θα θέλαμε να μας διευκρινίσετε επαρκώς ποιος είναι ο φορέας υλοποίησης της Συμφωνίας; Ποιος θα είναι ο ρόλος της ΥΠΑ και της Πολεμικής Αεροπορίας και τι θα γίνεται σε περιπτώσεις έρευνας και διάσωσης. Θα θέλαμε επίσης να μας απαντήσετε, για ποιο λόγο δεν υπάρχουν σαφώς καθορισμένα εσωτερικά σύνορα, τα λεγόμενα, intra boundaries, αποτυπωμένα στη Σύμβαση για να μπορεί κάθε κράτος να γνωρίζει την περιοχή αρμοδιότητάς του στους τομείς αεράμυνας, από αέρος αστυνόμευσης ή έρευνες διάσωσης. Επιπρόσθετα θα θέλαμε να μας διευκρινίσετε αν είναι απαραίτητη η αποτύπωση των εθνικών FIR προκειμένου να γίνονται σαφή τα όριά τους στην ενιαία περιοχή των χωρών που συμμετέχουν. Προκειμένου να λάβουμε απαντήσεις στα ερωτήματα τα οποία σας θέσαμε, καθώς δεν υπάρχει μια ανάλυση, όπως πάντα, κόστους – οφέλους, που να προσδιορίζει την αναγκαιότητα της παρούσας Συμφωνίας, επιφυλασσόμεθα για τη συζήτηση στην Ολομέλεια.