15/7/14

Συνέντευξη της Ραχήλ Μακρή στο blog των Μηχανοδηγών ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η δυναμική βουλευτής των ΑΝ.ΕΛ κα Ραχήλ Μακρή μας παραχώρησε μια συνέντευξη εδώ στο blog των μηχανοδηγών ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Την ρωτήσαμε για όλα τα θέματα της επικαιρότητας αλλά φυσικά και για τον σιδηρόδρομο.Διαβάστε τις μας απάντησε:
Ο σιδηρόδρομος έχει υποστεί τεράστιο πλήγμα από το μνημόνιο και τις κυβερνητικές πολιτικές. Τι έχετε να πείτε για τις υποχρεωτικές μετατάξεις που ξεγύμνωσαν από προσωπικό τον όμιλο ΟΣΕ;
 Ρ.Μ-Οι μεταφορές και ειδικά οι σιδηροδρομικές μεταφορές αποτελούν τη βάση μιας οικονομίας. Η περιβαλλοντολογική φιλικότητα και η οικονομική αποδοτικότητα του μέσου επιτάσσουν την αξιοποίηση και όχι τον μαρασμό του σιδηροδρόμου σε μια κοινωνία ορθολογικά δομημένη, η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη.
Τα ειδικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου μεταφορικού μέσου καθώς και οι τεχνικές γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται σε ορισμένες κρίσιμες ειδικότητες του σιδηροδρόμου, θα έπρεπε να είχαν προβληματίσει τις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, πριν απογυμνώσουν τον ΟΣΕ από ανθρώπους, τον οποίων η εμπειρία δεν μπορεί να αντικατασταθεί.
Το ζητούμενο στην Δημόσια Διοίκηση είναι η πλήρη αξιοποίηση των πόρων και των εργαζομένων ανάλογα με τις γνώσεις, προσόντα, εμπειρία και προτιμήσεις τους. Οι αποσπασματικές οριζόντιες μετακινήσεις δεν εξυπηρετούν συνήθως τίποτε άλλο παρά την αποδόμηση δημοσίων επιχειρήσεων προς όφελος των ιδιωτών.
Η ύπαρξη λαθών και αδικιών στην στελέχωση των υπηρεσιών και την αμοιβή των εργαζομένων επιβάλουν την άμεση μέριμνα για την εξάλειψη τους,αλλά σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούν την απορρύθμιση, το λουκέτο και την εκποίηση επενδύσεων των Ελλήνων πολιτών, που συντελέστηκαν με κόπο, θυσίες και αίμα.  
 Η συντήρηση του δικτύου περνά σιγά σιγά σε ιδιώτες. Πιστεύετε ότι αυτό είναι προς το συμφέρον του Έλληνα φορολογούμενου ή αποτελεί χαριστική πράξη προς τους ιδιώτες;
 Ρ.Μ-Σε πρόσφατη επίκαιρη ερώτηση μου στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο υφυπουργός μεταφορών στάθηκε ανίκανος να δικαιολογήσει τόσο την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, όσο και την εκποίηση των ψηφιακών συχνοτήτων.
Οι δυο περιπτώσεις παρουσιάζουν άμεση συνάφεια καθώς το μαύρο της ΕΡΤ άνοιξε το δρόμο παραχώρησης του ψηφιακού φάσματος για 18 εκ ευρώ από τα 715 εκ ευρώ που το κοστολογούσε μελέτη, που είχε παραγγείλει και πληρώσει το ίδιο το ΥΠΟΜΕΔΙ.
Παράλληλα η διαφαινόμενη απαξίωση του ΟΣΕ και των θυγατρικών του επιτρέπει να δοθεί σε ιδιώτες μια διαδικασία που εάν ασκηθεί ορθά από τον κρατικό μηχανισμό το δημόσιο δύναται να εξοικονομεί εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.
 
Συμφωνείτε με την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων;
Ρ.Μ-Εξαρτάται τι εννοούμε με την συγκεκριμένη έννοια. Το δίκτυο αποτελεί περιουσία των Ελλήνων πολιτών και δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί. Κανένας ιδιώτης δεν μπορεί να το πληρώσει στην πραγματική του αξία και εθνικοί λόγοι επιτάσσουν τον έλεγχο του από το δημόσιο.
Η εκμετάλλευση, δηλαδή οι ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρίες μπορούν να υπάρξουν σε μια καλά οργανωμένη αγορά με σαφές κανόνες και διαδικασίες με την προϋπόθεση της μη κορεσμένης χωρητικότητας του δικτύου.
Φυσικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο τόσο για κοινωνικούς λόγους, όσο και για την αποφυγή δημιουργίας ιδιωτικού μονοπωλίου όπως έγινε με τις αερομεταφορές και την ολυμπιακή.
 
Συμφωνείτε με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων,αλλά και την απελευθέρωση και άλλων τομέων όπως πχ η ενέργεια..
Ρ.Μ- Οι Ευρωπαϊκές οδηγίες αποτελούν τη νομοθετική βάση κανόνων, που συνήθως αφήνουν στο Κράτος Μέλος την δυνατότητα να τις υλοποιήσει με τον προσφορότερο για αυτό τρόπο.
Η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας έχει συντελεστεί εδώ και χρόνια, σε συμφωνία με τα προβλεπόμενα στην Ευρωπαϊκή οδηγία. Η εκποίηση του 30% της ΔΕΗ, το ξεπούλημα των δικτύων μεταφοράς υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ και η υποβάθμιση των σιδηροδρόμων δεν προβλέπονται σε καμία Ευρωπαϊκή Οδηγία. Αποτελούν καθαρά επιλογές των κομμάτων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και όσων τους δίνουν άλλοθι με πράξεις ή παραλείψεις τους.
Τα κόμματα αυτά έχουν ευθύνες για την στελέχωση των μόνιμων αντιπροσωπειών μας στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για την μη εκπροσώπηση μας στα κρίσιμα στάδια δημιουργίας του ευρωπαϊκού δικαίου. Η επιλογή κομματικά αρεστών από εταιρίες του δημοσίου, με μόνο κριτήριο την κομματική τους προσήλωση και την γνωριμία τους με υπουργούς και γενικούς γραμματείς αποτελεί κλασικό παράδειγμα. Ειδικότερα όταν η επιλογή γίνεται σε βάρος ανθρώπων που έχουν τόσο το θεωρητικό υπόβαθρο από τα τυπικά τους προσόντα, όσο και την απαιτούμενη εμπειρία και αντίληψη για να εκπροσωπούν ουσιαστικά την Χώρα και όχι να κάνουν διακοπές στην μεγάλη πλατεία των Βρυξελών αφού έχουν συμφωνήσει σε αυτά που ούτε καν κατανοούν.
 
Τι συμβαίνει πιστεύετε και η ελληνική κυβέρνηση ασκεί πολιτική με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου;
 Ρ.Μ-Η Συγκυβέρνηση περιφρονεί τους θεσμούς, υποβαθμίζει το κοινοβούλιο και κοροϊδεύει τους πολίτες. Οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου αποτελούν ένα παράδειγμα. Άλλο παράδειγμα είναι η πρόωρη και φαινομενικά αναίτια λήξη των εργασιών της Βουλής στις 4 Ιουνίου, η οποία προφανώς κρύβει περισσότερα από τον πανικό που όλοι οι Έλληνες μπορούν να διακρίνουν σε μια Κυβέρνηση πράξεων μεγίστου εντυπωσιασμού και μηδενικής αξίας. Άλλωστε αποτελεί κοινή γνώση ότι όποιος καταφεύγει στον αιφνιδιασμό δεν μπορεί να αντιμετωπίσει με άλλο τρόπο την πραγματικότητα.
 
Είστε νέα βουλευτής και έχετε εκλεγεί  στον νομό Κοζάνης. Εκεί ο σιδηρόδρομος έχει διαλυθεί από την κυβερνητική πολιτική. Τι νομίζετε ότι πρέπει να γίνει για να  υπάρχει σιδηρόδρομος στην Κοζάνη;
 Στον νομό Κοζάνης η παρουσία της ΔΕΗ είναι καταλυτική για την τοπική κοινωνία αλλά και για την επικράτεια. Τι πιστεύετε ότι θα επιφέρει η παραχώρηση της ΔΕΗ σε ιδιώτες;
 Ρ.Μ-Πριν λίγες ημέρες ήμουν στην Κοζάνη και συγκεκριμένα στη περιοχή του Βελβεντού. Εκεί οι κάτοικοι κάνουν μια ιδιαίτερα σοβαρή προσπάθεια για την παραγωγή ποιοτικών αγροτικών προϊόντων. Ο συνεταιρισμός των αγροτών αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με την έγκαιρη και ασφαλή μεταφορά των προϊόντων στις χώρες που τα εξάγει. Πρόβλημα που θα μπορούσε να λυθεί με στοχευμένη πολιτική σιδηροδρομικών και συνδυασμένων μεταφορών. Δυστυχώς η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου αδιαφορεί επιδεικτικά και προσποιείται ότι δεν γνωρίζει όταν δεν κρύβεται πίσω από τα φουστάνια της τρόικα.
Όσο για το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας έχουμε να παρατηρήσουμε ότι το πρόσφατο νομοσχέδιο αποτελεί την απαρχή διάλυσης και εκποίησης της Δ.Ε.Η. Α.Ε, της δημόσιας επιχείρησης που αποτέλεσε για δεκαετίες τον αναπτυξιακό μοχλό της χώρας με τη συσσωρευμένη εμπειρία και τεχνογνωσία καθώς και με τις επενδύσεις που ο ελληνικός λαός πλήρωσε.
Επενδύσεις που δεν μπορούν να αποτιμηθούν, καθώς περιλαμβάνουν ορυκτό πλούτο και ύδατα που δεν γίνεται να αντικατασταθούν. Για το συγκεκριμένο ζήτημα έχουν διαμορφωθεί δύο απόψεις, αυτή της κυβέρνησης που υποστηρίζεται με θέρμη από τον Υπουργό και τον Εισηγητή της Ν.Δ., ενώ οι λοιποί βουλευτές της κυβέρνησης μουρμουρίζουν  ότι αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα, αλλά και για δικούς τους λόγους πειθαρχούν ψάχνοντας να βρουν δικαιολογίες τόσο για τον εαυτό τους όσο και για τους ψηφοφόρους τους.
 Αντίθετα με τη ρητορική της κυβέρνησης, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες παρουσιάζουμε στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι το νομοσχέδιο περιγράφει ένα ολέθριο λάθος που δύναται να χαρακτηριστεί ότι αγγίζει τα όρια της εθνικής μειοδοσίας. Διαπιστώνουμε ακόμη ότι τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης συστρατεύονται στην άποψή μας, το καθένα βέβαια με τη δική του τεκμηρίωση και ιδεολογική αφετηρία. Στη μέση βρίσκονται βέβαια οι Έλληνες πολίτες που βομβαρδίζονται με τα εμπεριστατωμένα στοιχεία που τους παρέχουμε, τη φαντασιακή προσέγγιση της συγκυβέρνησης και τα αποπροσανατολιστικά μηνύματα των μέσων μαζικής προπαγάνδας που διαθέτουν ορισμένων καναλιών, των οποίων βέβαια οι ιδιοκτήτες όλως τυχαίος θέλουν να απλώσουν το χεράκι τους στην εκποιούμενη δημόσια περιουσία και να την αποκτήσουν για φραγκοδίφραγκα.
Από την υπερπληροφόρηση ο ελληνικός λαός στέκεται μουδιασμένος κι αναποφάσιστος, αλλά ακόμη και αν αποφασίσει δεν έχει καμία σημασία γιατί δεν μπορεί να εκφράσει την άποψή του με τρόπο άμεσο και δημοκρατικό. Εξάλλου, αυτό είναι και το νόημα της δημοκρατίας, να ενημερώνονται οι πολίτες για τις επιλογές τους και να επιλεγούν τι ακριβώς θέλουν. Αυτό είναι και το νόημα της οικονομίας. Ο κάθε ιδιοκτήτης μιας ιδιοκτησίας να ενημερώνεται για τις επιλογές του και να έχεις σώας τας φρένας να αποφασίζει ορθολογικά για την τύχη της ιδιοκτησίας του.
Ο ελληνικός λαός λοιπόν έχει σώας τας φρένας και μπορεί να αποφασίσει ορθολογικά, εκτός και αν βέβαια έχετε αντίθετη άποψη. Θα πρέπει να συμφωνήσετε ότι αφού τον ενημερώσουμε και οι δύο για τις απόψεις μας, για την οπτική μας και για τα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας να τον αφήσουμε να αποφασίσει μόνος του.
Αυτή την απόφαση φοβάται η Συγκυβέρνηση, γιατί γνωρίζει ότι ο Λαός μας θέλει να κρατήσει τη Δ.Ε.Η. υπό δημόσιο έλεγχο εξυγιαίνοντας κάθε περίπτωση κακοδιοίκησης που τυχόν υφίσταται από την πολιτικά διορισμένη ηγεσία ή από συνδικαλιστές ή από οποιαδήποτε άλλη αιτία. Θέλει να απολαμβάνει ένα από τα φθηνότερα τιμολόγια στην Ευρώπη και να διασφαλίζει το κόπο τον πατεράδων και των παππούδων του για να έχει κάτι να κληροδοτήσει στα τέκνα του. Θέλει νερό για τις πόλεις του και άρδευση για τα χωράφια του. Θέλει εθνική αξιοπρέπεια και ενεργειακή αυτάρκεια.
 
Η κυβέρνηση έχει εφαρμόσει  την επιστράτευση σε κάθε εργαζόμενη τάξη που αντιστέκεται ή διαφωνεί στις πολιτικές της. Οι συνάδελφοί μας στο Μετρό παραμένουν σε επιστράτευση μέχρι σήμερα σχεδόν 2 χρόνια μετά. Τώρα  πλέον σε επιστράτευση και οι υπάλληλοι της ΔΕΗ. Είναι η Ελλάδα ένα απέραντο στρατόπεδο;
 Ρ.Μ-Από το Ιανουάριο του 2013 είχα δηλώσει ότι η επίταξη στο μετρό είναι αντισυνταγματική και ότι τότε είχε γίνει η αρχή για την κατάλυση της Δημοκρατίας με την επίταξη των εργαζομένων στο μετρό. Από τότε είχα, δυστυχώς για την Ελληνική κοινωνία προβλέψει ότι θα ακολουθήςουν η ΔΕΗ, ο δημόσιος τομέας, οι ΟΤΑ και ό,τι άλλο έχουν βάλει στο στόχαστρο οι αλαζόνες συγκυβερνώντες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα που υπηρετούν.
Σήμερα επιστρατεύουν τους εργαζόμενους για να μπορούν οι καναλάρχες να κλέβουν ρεύμα χωρίς αγωνία.
Η κυβέρνηση αποδεικνύει την δέσμευση της στα διατάγματα και τις πρακτικές καθεστώτων που έχουν διχάσει, ληστέψει και καταδυναστεύσει την Ελληνική κοινωνία. Γυρίζοντας το χρόνο δεκαετίες πίσω επιστρατεύει, απειλεί με απολύσεις και λοιδορεί την νοημοσύνη των πολιτών.
Η κυβέρνηση που δεν σέβεται τις... αποφάσεις επαναπρόσληψης των καθαριστριών μιλά για σεβασμό.
Η κυβέρνηση που πουλά περιουσία εκατομμυρίων για φραγκοδίφραγκα κατηγορεί τους εργαζόμενους για κακοδιαχείριση εταιριών που η ίδια διοικεί.
Η κυβέρνηση που νοικιάζει εξοπλισμούς εκατομμυρίων από ιδιώτες  στα νησιά ενώ γνωρίζει ότι είναι άχρηστοι και βυθίζει την Σαντορίνη εβδομάδες στο σκοτάδι ανησυχεί για τον τουρισμό.
Η ουσία είναι ότι οι εραστές των σκοτεινών χρόνων του απολυταρχισμού, σε συνεργασία με την μικρή μνήμη των πασόκων που πριν από χρόνια προσέφεραν κακή θεατρινίστικη παράσταση με προτάσεις κατάργησης των χουντικών διαδικασιών για άλλη μια φορά νοιώθει ότι απειλούνται τα συμφέροντα των αφεντικών της.
Ως βουλευτής Ν Κοζάνης και εκπρόσωπος κάθε Έλληνα πολίτη θα αγωνιστώ για να μείνει η περιουσία κρατική.
Θα αγωνιστώ να φύγουν τα τρωκτικά που τρώνε τη σάρκα της ΔΕΗ και κάθε δημόσιας επιχείρησης.
Θα αγωνιστώ για φτηνό ρεύμα σε κάθε ελληνικό νοικοκυριό.
Θα πολεμήσω αυτούς που θέλουν να πάρουν τη ΔΕΗ ενώ κλέβουν ρεύμα για τα κανάλια τους.
 
Μετά τις ευρωεκλογές και το εκλογικό αποτέλεσμα φαίνεται   πλέον οτι η κυβέρνηση δεν έχει και την πολιτική νομιμοποίηση να συνεχίσει να υπάρχει.  Νομίζετε ότι οι εθνικές εκλογές είναι κοντά;
 Ρ.Μ-Το ζήτημα που τίθεται δεν είναι πότε θα έχουμε εκλογές. Μακάρι να τις έχουμε αύριο το πρωί εάν ο Ελληνικός Λαός αναλογιστεί τις ευθύνες του προς τον εαυτό και τα παιδιά του. Εάν αποτινάξει ένα ζυγό καταπίεσης και εξευτελισμού. Εάν με την ψήφο του τιμωρήσει την αλαζονεία και την διαφθορά.
Η Χώρα μας από το 2009 έχει εμπλακεί σε ένα ιδιόμορφο οικονομικό πόλεμο. Τα όπλα αυτού του πολέμου είναι άυλα και πιο επικίνδυνα από τα τεθωρακισμένα και τα τουφέκια. Το διακύβευμα του όμως είναι το ίδιο με τον πόλεμο που ξέραμε. Η εθνική ακεραιότητα και η ελευθερία των πολιτών θα διασωθούν ή θα χαθούν από τις επιλογές των ίδιων των πολιτών.
Όσο ο κόσμος φοβάται και σκύβει το κεφάλι, όσο υποκύπτει σε διχαστικά αντανακλαστικά, όσο δικαιολογείται με γενικόλογους αφορισμούς του τύπου «Όλοι οι πολιτικοί, ίδιοι είναι» τόσο θα τον απομυζούν και θα τον εξευτελίζουν. Οι πρόγονοι μας άφησαν μια βαριά πολιτιστική κληρονομία υπερηφάνειας στο χέρι μας είναι η διατήρηση ή η διαπόμπευση της.