21/7/14

Η Συγκυβέρνηση του ξεπουλήματος εκποιεί σταθμό επεξεργασίας φυσικού αερίου με ύποπτες αδιαφανείς διαδικασίες

Δευτέρα, 21 Ιουλίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΚΟΖΑΝΗΣ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΚΑΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΩΣΤΑ ΔΑΜΑΒΟΛΙΤΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΡΕΒΥΘΟΥΣΑΣ

Ρ. Μακρή: «Η Συγκυβέρνηση του ξεπουλήματος εκποιεί σταθμό επεξεργασίας φυσικού αερίου με ύποπτες αδιαφανείς διαδικασίες»


Τα δωράκια της Συγκυβέρνησης δεν έχουν όρια. Προσπαθούν να πουλήσουν την ΔΕΣΦΑ στους Αζέρους για 400 εκ ευρώ ενώ η εταιρεία αξίζει πάνω από ένα δις ευρώ και έχει χρηματοδοτηθεί με δάνεια 262 εκ. Ευρώ υπό την εγγύηση του Ελληνικού δημοσίου. Προσπαθούν να πείσουν ότι η θυσία της κομβικής σημασίας για την εθνική οικονομία δημόσιας επιχείρησης θα έχει αποτελέσματα που πουθενά δεν προσδιορίζονται.


Σαν να μην έφτανε αυτό, παραχωρούν και τον μοναδικό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ανατολικής Μεσογείου στους αγοραστές της ΔΕΣΦΑ ως επιπλέον δωράκι. Ο σταθμός, αυτός που εδράζεται στη νήσο Ρεβυθούσα μπορεί να αποτελέσει το κέντρο της Εθνικής προσπάθειας εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της Χώρας μας. Παράλληλα η μεταφορά φυσικού αερίου από την Κύπρο δεν μπορεί παρά να περάσει από το συγκεκριμένο νησί.

Παρόλο που τη σημασία διατήρησης του σταθμού υπό δημόσιο έλεγχο λόγω των κερδών που δύναται να αποφέρει την αναγνωρίζουν κορυφαίοι επιστήμονες, η Συγκυβέρνηση με πρόσφατη τροπολογία της σε άσχετο νομοσχέδιο μαζί με ένα πρωτοφανή αριθμό άλλων ασχέτων τροπολογιών παραχωρεί την Ρεβυθούσα στη ΔΕΣΦΑ με το πρόσχημα της αναβάθμισης.



Η Κυβέρνηση που επιλέγει την ασάφεια του προσδιορισμού του τιμήματος που η ιδιωτική ΔΕΣΦΑ οφείλει στον ιδιοκτήτη της Ρεβυθούσας, τον Ελληνικό Λαό, σπεύδει να εκδώσει έγκρισης δόμησης κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων σε εφαρμογή των διατάξεων της τροπολογίας που έγινε το άρθρο 40 του νόμου 4262/2014. Οι Κυβερνώντες κατά παρέκκλιση του δημοσίου Συμφέροντος νομοθετούν χωρίς οικονομοτεχνικές μελέτες και μέριμνα για συνθήκες εκτάκτων αναγκών.

Η υπόθεση της Ρεβυθούσας είναι εθνική και δεν μπορεί να περάσει στα ψιλά γράμματα μιας τροπολογίας. Η εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου και οι κομβικές δημόσιες επιχειρήσεις δεν μπορούν να παραχωρούνται σαν την προς θυσία Ιφιγένεια.

Για την απάντηση σε κρίσιμα για το συγκεκριμένο θέμα ερωτήματα, η Βουλευτής Ν. Κοζάνης κα Ραχήλ Μακρή και ο Βουλευτής Ν. Ηρακλείου κ. Κων/νος Δαμαβολίτης κατέθεσαν την με ΑΠ 1270/21-7-2014 Ερώτηση στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς: Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Οικονομικών

ΘΕΜΑ: «Παραχωρείται ο εθνικής σημασίας τερματικός σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας σε ιδιωτικοποιημένη εταιρεία δυνάμει ανύπαρκτων κριτηρίων και μηδενικού ανταλλάγματος;»

Ο τερματικός σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εθνικές υποδομές της Πατρίδας μας, καθώς και την Μοναδική εγκατάσταση αυτού του είδους σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο.

Στο νομοσχέδιο «Απλούστευση της Αδειοδότησης για την Άσκηση Οικονομικής Δραστηριότητας» κατατέθηκε μαζί με πλήθος άλλων τροπολογιών από τον κ. Χατζηδάκη η τροπολογία με γενικό αριθμό 1454 και ειδικό 65 της 5 Μαΐου 2014 και αφού ψηφίστηκε από τους βουλευτές της Συγκυβέρνησης έγινε το άρθρο 40 του νόμου 4262/2014.

Σύμφωνα με την Αιτιολογική έκθεση: «Με την προτεινόμενη διάταξη παραχωρείται κατά χρήση στο Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) Α.Ε έκταση που ανήκει στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου στη νήσο Ρεβυθούσα, προκειμένου να εκτελεστούν έργα απαραίτητα για τη λειτουργία του, η οποία συναρτάται άμεσα με την κοινή ωφέλεια και το δημόσιο συμφέρον.

Με την παράγραφο 1 προσδιορίζεται η παραχωρούμενη έκταση.

Με την παράγραφο 2 προσδιορίζεται ο σκοπός της παραχώρησης, που είναι η κατασκευή έργων απαραίτητων για τη λειτουργία του ΔΕΣΦΑ Α.Ε. Ορίζεται επίσης ότι δεν οφείλεται αντάλλαγμα για την παραχωρούμενη χρήση, μόνο εφόσον ο ΔΕΣΦΑ Α.Ε. έχει μετόχους το Δημόσιο και νομικά πρόσωπα των οποίων οι μετοχές ανήκουν αποκλειστικά στο Δημόσιο. Σε περίπτωση αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης, θα οριστεί αντάλλαγμα με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Με την παράγραφο 3 προβλέπεται ότι η έκδοση της έγκρισης δόμησης και της άδειας δόμησης των απαιτούμενων έργων θα γίνει κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων ως προς την απαιτούμενη απόσταση από τον αιγιαλό την παραλία, προκειμένου να διευκολυνθεί η εκτέλεση των έργων. Κατά τα λοιπά θα εφαρμοστούν οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τη διαδικασία αδειοδότησης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στοιχεία και σχέδια και τις απαιτούμενες εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών».

Εν συνεχεία ο ΔΕΣΦΑ, βάση του άρθρου 92 του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ, καταρτίζει το Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2013-2022, και εντάσσει την 2η αναβάθμιση του τερματικού σταθμού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας, έργο ύψους οικ. Προϋπολογισμού 159 εκατ. Ευρώ με στόχους μεταξύ των άλλων:

  • Την εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και την ασφάλεια εφοδιασμού με Φυσικό Αέριο, με τρόπο αξιόπιστο και οικονομικά αποτελεσματικό και
  • Τη βελτίωση της επάρκειας και της αποδοτικότητας του ΕΣΦΑ και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του, με στόχο την πρόληψη συμφορήσεων, καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και άρνησης πρόσβασης.

Κατά τη διάρκεια της ανωτέρω συνεδρίασης η ειδική αγορήτρια επί του τότε νομοσχεδίου και τομεάρχης ενέργειας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, Βουλευτής Ν. Κοζάνης κα Ραχήλ Μακρή, είχε τονίσει επί λέξη ότι:

«Όσον αφορά τώρα το θέμα της τροπολογίας που έφερε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος ο κ. Ασημάκης Παπαγεωργίου, παραχωρείτε ολόκληρη έκταση που ανήκει στο νήσο Ρεβυθούσα στη ΔΕΣΦΑ.

Μα, τι ΔΕΣΦΑ εσείς δεν την πουλήσατε και αυτή τη στιγμή είναι σε διαπραγμάτευση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα ενημερωθεί και η Βουλή;

Έχει 1 δισεκατομμύριο ευρώ πάγια περιουσιακά στοιχεία, 262 εκατομμύρια ευρώ κρατικές επιχορηγήσεις με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου και την πουλήσατε για 400 εκατομμύρια.

Και τότε λέγατε ότι πρέπει να τη θυσιάσουμε ως Ιφιγένεια, προκειμένου να επιλέξει η κοινοπραξία Shah Deniz και το Αζερμπαϊτζάν να περάσει ο αγωγός ΤΑΠ και όχι ο αγωγός Ναμπούκο; Κοροϊδευόμαστε;

Και θα τους κάνουμε τώρα δώρο και τη Ρεβυθούσα;

Και λέτε ότι αν αλλάξει η μετοχική σύνθεση της εταιρείας - που θα αλλάξει το ξέρετε - θα έρθει ο Υπουργός Οικονομικών να ορίσει το αντάλλαγμα;

Ποιος σας εμπιστεύεται για αυτό το αντάλλαγμα;

Αυτό, λοιπόν, κάνατε. Θα σας εμπιστευτούμε εμείς να δώσουμε περιουσία και μετά να κρίνει ο Υπουργός Οικονομικών το αντίτιμο; Όχι. Τέτοια δωράκια δεν θα γίνουν. Δεν θα πουλήσουμε τη δημόσια περιουσία αντί πινακίου φακής».

Η νήσος Ρεβυθούσα αποκτά ιδιαίτερη αξία λαμβάνοντας υπόψη ότι αναμένεται η έναρξη εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων φυσικού αερίου από Κύπρο και Ισραήλ και με δεδομένο ότι ο κοντινότερος σταθμός αεριοποίησης είναι η Ρεβυθούσα κατανοούμε ότι αυτός που την ελέγχει καρπώνεται εκατομμύρια ευρώ.

Η απόσταση είναι ιδιαίτερα σημαντική στη δεδομένη περίπτωση γιατί ο ναύλος ενός εξειδικευμένου πλοίου μεταφοράς ανέρχεται σε 100 δολάρια ανά τόνο για κάθε μίλι μεταφοράς. Όσο αυξάνεται η απόσταση αυξάνονται και οι ναύλοι. Οπότε η Ρεβυθούσα μπορεί να θέσει μονοπωλιακά τέλη αεριοποίησης και να τα δεχτούν όλες οι εταιρείες εμπορίας πετρελαίου.

Άρα η ασαφής διαβεβαίωση ότι ένας υπουργός θα θέσει ένα τίμημα δεν φτάνει. Το ποσό πρέπει να είναι αναλογικά με τα κέρδη της Ρεβυθούσας, της οποίας οι εγκαταστάσεις φτιαχτήκαν με λεφτά του ελληνικού λαού. Το ποσοστό από τα κέρδη που μπορεί να πάρει ο ιδιώτης εξαρτάται από τις επενδύσεις που θα κάνει για τυχών εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και το πλαίσιο επένδυσης - ποσοστού κερδών πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στον νόμο με σαφήνεια.

Η ασάφεια σε συνδυασμό με την εισαγωγή της συγκεκριμένης διάταξης με τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο μαζί με πλήθος άλλων τροπολογιών δημιουργούν την έντονη αίσθηση μεθόδευσης εκποίησης εθνικά κρίσιμης δημόσιας περιουσίας της οπαίας οι εγκαταστάσεις φτιαχτήκαν με λεφτά του Ελληνικού Λαού.

Να σημειωθεί ότι από 17 Ιουλίου 2014 υφίσταται Έγκριση Δόμησης «2η Αναβάθμιση του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου - Κατασκευή νέας 3ης Δεξαμενής ΥΦΑ, στη Νήσο Ρεβυθούσα - ΔΕΣΦΑ Α.Ε» , σύμφωνα με το έγγραφο με ΑΔΑ: Β51Τ0-71Ζ.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Υπάρχει οικονομοτεχνική μελέτη βάσει της οποίας πραγματοποιείται η ανωτέρω παραχώρηση;
  2. Εάν ναι ποιά είναι τα αντισταθμιστικά οφέλη, άμεσα και μελλοντικά, από την παραχώρηση;
  3. Η ολοκλήρωση της πώλησης της ΔΕΣΦΑ και η κατ' επέκταση η αλλαγή της μετοχικής σύνθεση προϋποθέτει το ορισμό αντιτίμου για την παραχώρηση της νήσου. Καθορίστηκε το συγκεκριμένο αντίτιμο;
  4. Εάν ναι με ποιά διαδικασία και σε ποιό ύψος ανέρχεται; Εάν όχι γιατί;
  5. Υφίσταται αυξημένης δυνατότητας εφεδρείας σε περίοδο κρίσης εφοδιασμού από το σταθμό της Ρεβυθούσας για το εθνικό σύστημα;
  6. Εάν ναι, έχει συνυπολογιστεί στον καθορισμό αντιτίμου ή προβλέπεται να συνυπολογιστεί στο μέλλον;
  7. Εάν όχι πως θα αποφευχθούν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ή και άρνησης πρόσβασης;
  8. Δυνάμει ποιας μελέτης και πολιτικής λογικής παραχωρείται σε μια ιδιωτικοποιημένη εταιρεία ο μοναδικός σταθμός αεριοποίησης στην Ανατολική Μεσόγειο ενόψει της θέσπισης της Ελληνικής Α.Ο.Ζ και της αξιοποίησης των Ελληνικών υδρογονανθράκων ;

Αθήνα 21/7/2014

Οι ερωτώντες Βουλευτές,

Μακρή Ραχήλ - Κωνσταντίνος Δαμαβολίτης

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί και διαβάστε τις δηλώσεις για το θέμα της Ρεβυθούσας  της Ραχήλ Μακρή στα πρακτικά της ολομέλειας της 7.5.2014



Βίντεο ολομέλειας 7-5-14 (δευτερολογία-ρεβυθουσα):
https://www.youtube.com/watch?v=iF8FXhmiKc4&list=UU3ZkKBBg4vj2kQqbNXE3yFg
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 7/5/14
Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας».

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Ακούσαμε χθες τον κύριο Υπουργό να αναφέρετε σε δογματισμούς για το δημόσιο, για τομές που διενεργεί η Κυβέρνηση υπό τον συντονισμό του εκπροσώπου του Γραφείου του Πρωθυπουργού και υπό τις οδηγίες της Παγκόσμιας Τράπεζας. Ακούσαμε, βέβαια, για ζουρλομανδύες, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για όλα όσα ρωτάμε και στις επιτροπές αλλά και χθες περί προτύπων, περί απαιτήσεων, περί διαδικασιών και περί κριτηρίων αδειοδότησης. Ίσως βέβαια οι ζουρλομανδύες θα ήταν χρήσιμοι σε όσους θεωρούν αφορισμό τα συγχαρητήρια στο Λιμενικό Σώμα, για παράδειγμα, το οποίο ενώ αντιμετωπίζει ελλείψεις στελέχωσης και υλικοτεχνικής υποδομής κάνει τη δουλειά του όσο καλύτερα μπορεί.
Πιθανότατα θα ήταν χρήσιμοι σε όσους ενώ συνεργάστηκαν στην αποδόμηση της χώρας, προσφέροντας το άλλοθι της υποτιθέμενης ευθύνης, ύστερα τους ξεπερνάει η αναφορά στις λέξεις των υπηρεσιών που συνέβαλαν να αποδιοργανωθούν, ψηφίζοντας τα μνημονιακά μέτρα και υπογράφοντας και στους τοίχους! Περαστικά σας!
Σας θυμίζουμε ότι το Δουβλίνο II ψηφίστηκε από τα κόμματα που αποτέλεσαν εταίρους σας και τώρα εκβιάζουν τους Έλληνες ότι εάν δεν τους δώσουν την ψήφο τους, θα ρίξουν την Κυβέρνηση. Εμείς τους καλούμε να ρίξουν την Κυβέρνηση, γιατί δεν θα βλάψουν σε καμμία περίπτωση τη χώρα, καλό θα κάνουν στους Έλληνες πολίτες.
Ας επιστρέψουμε, όμως, στο θέατρο του παραλόγου που γράψατε με τη συνεργασία της Παγκόσμιας Τράπεζας, αυτής που πέρα από το βαρύγδουπο τίτλο και τις ιδεολογικές αγκυλώσεις ιδιωτικοποίησης των πάντων –που η παγκόσμια εμπειρία βέβαια έχει αποδείξει ως πλήρως αποτυχημένες-, αποτελεί έναν πολύ καλό φορέα για να βολεύετε όσους αποτυγχάνουν να εκλεγούν Βουλευτές.
Θυμόμαστε ότι πρόσφατα διορίσατε τον κ. Παπουτσή ως εκπρόσωπο της χώρας στην Παγκόσμια αυτή Τράπεζα, παρ’ όλες τις σφοδρές αντιδράσεις τόσο του δημοσιογραφικού όσο και του πολιτικού κόσμου και έχουμε και την εντύπωση ότι και μέλος της οικογενείας του έχει διοριστεί στην Παγκόσμια Τράπεζα. Να θυμηθούμε ότι το 1995 η Παγκόσμια Τράπεζα έγραφε στο World Development Report: «Οι αυστηροί κανονισμοί στην εργασιακή ασφάλεια απειλούν εκείνους τους μισθωτούς που εργάζονται σε αποκλεισμένους τομείς της οικονομίας, απειλούν τους άνεργους».
Υπάρχει λόγος να φοβόμαστε ότι αυτοί που ωφελούνται από την κοινωνική ασφάλιση, συνήθως δηλαδή οι καλοπληρωμένοι εργαζόμενοι, το κάνουν σε βάρος των υπόλοιπων εργαζομένων.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα συνδικάτα αυτά είναι μονοπώλια για να εξασφαλίσουν καλύτερους μισθούς και εργασιακές συνθήκες σε βάρος των κεφαλαιούχων, των καταναλωτών και των ασυνδικάλιστων εργαζομένων.
Μετά τη συνεργασία σας μαζί τους δεν απορούμε καθόλου για τις αναφορές σας σε ζουρλομανδύες. Αυτό που οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε για μια ακόμη φορά είναι ότι δεν αποτελεί δογματισμό η αντίληψη άσκησης της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους από τη δημόσια διοίκηση και όχι από τους ιδιώτες. Εξάλλου ως Υπουργός σας έχουμε πει επανειλημμένως ότι δεν εξυπηρετείτε το ιδιωτικό συμφέρον αλλά το δημόσιο συμφέρον και για να το επιτελέσετε αυτό αξιοποιείτε τους δημόσιους λειτουργούς και όχι τους ιδιώτες υπαλλήλους.
Όσο για τα επιμελητήρια, δεν βοηθάει η ανάθεση αρμοδιοτήτων τη στιγμή που τους στερείτε τους αναγκαίους πόρους για τη λειτουργία τους. Η πολιτική σας γενικά φάσκει και αντιφάσκει, κύριε Υπουργέ, γιατί εάν αναγνωρίζατε τη σπουδαιότητα των επιμελητηρίων και του θεσμού αυτών δεν θα κάνατε προαιρετική τη συνδρομή σε αυτά.
Σας υπενθυμίζω ότι με την από 12.12.2012 πράξη νομοθετικού περιεχομένου και συγκεκριμένα με το άρθρο 6 παράγραφος 1 αυτής που κυρώθηκε με το άρθρο 48 του ν. 4111/2013 είχε προβλεφθεί ότι από 1.1.2015 θα καταργηθεί η υποχρεωτική εγγραφή των επιχειρήσεων στα κατά τόπους επιμελητήρια, η οποία πλέον θα είναι υποχρεωτική.
Εμείς, λοιπόν, τη φέραμε για δεύτερη φορά. Την προηγούμενη φορά το Προεδρείο αρνήθηκε να δώσετε εξηγήσεις για ποιο λόγο δεν είχατε κάνει αποδεκτή την τροπολογία που είχαμε καταθέσει οι Ανεξάρτητοι Έλληνες. Ωστόσο ερχόμαστε σήμερα και με την υπογραφή του κ. Μουτσινά από τους Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές ξανακαταθέτουμε την ίδια τροπολογία που σας υπενθυμίζουμε πως όταν κατατέθηκε την πρώτη φορά είχε υπογραφές εκατόν ογδόντα πέντε Βουλευτών όλων των κομμάτων και όλων των παρατάξεων.
Σας ζητούμε, λοιπόν, να καταργηθεί η ρύθμιση αυτής της προαιρετικής εγγραφής των επιχειρήσεων στα κατά τόπους επιμελητήρια, η οποία δεν εξυπηρετεί το αληθές συμφέρον του επιχειρηματία και να επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς της υποχρεωτικής εγγραφής κάθε επιχειρηματικού φορέα και καταβολής του υφιστάμενου χαμηλού τέλους προσφοράς υπηρεσιών στο αρμόδιο κατά τόπους επιμελητήριο, δεδομένου μάλιστα του ότι η οικονομική επιβάρυνση του κάθε μέλους είναι αντικειμενικά μηδαμινή έναντι των προσφερόμενων εν δυνάμει σημαντικών υπηρεσιών προς τα μέλη.
Κύριε Υπουργέ, σας υπενθυμίζουμε ότι τα επιμελητήρια έχουν οικονομική αυτοτέλεια και τα έσοδά τους προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από τα αντίστοιχα τέλη παροχής υπηρεσιών που καταβάλλονται από τα μέλη, τους επιχειρηματίες και επιχειρηματικούς φορείς κατά ρητή διάταξη του ν. 2081/1992. Χωρίς να υπάρχουν προσφορές σε αυτές, τα επιμελητήρια θα κλείσουν και δεν θα μπορούν να επιτελέσουν το ρόλο τον οποίο τους αναθέτετε με αυτό ακριβώς το νομοσχέδιο.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Πρόεδρος της Βουλής κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ-ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ι. ΜΕΪΜΑΡΑΚΗΣ)
Εξαιτίας των αντιφάσεων στο νομοτεχνικό σχεδιασμό σας παραγάγατε όχι ένα λειτουργικό νόμο πλαίσιο που θα αποτελούσε τη βάση για την κωδικοποίηση της νομοθεσίας αδειοδότησης των επιχειρήσεων, αλλά γενικά ένα ευχολόγιο. Θέλετε να βάλετε τα κριτήρια, θέλετε να πατάξετε τη γραφειοκρατία, θέλετε να βοηθήσετε την επιχειρηματικότητα. Το θέμα είναι ότι δεν μας λέτε πώς ακριβώς θα πετύχετε όλα αυτά. Μας λέτε βέβαια ότι θα γίνει με αποφάσεις που θα εκδώσετε στο μέλλον και εύχεστε να τις εκδώσετε –υπό την πίεση του Γραφείου του Πρωθυπουργού σας- εντός του επόμενου οκταμήνου.
Όμως, δεν γίνονται έτσι οι τομές, κύριε Χατζηδάκη ούτε υπό την πίεση ανούσιων προθεσμιών ούτε από τη λανθασμένη στόχευση παράκαμψης της δημόσιας διοίκησης που σας έχει αναχθεί σε αυτοσκοπό και ελλοχεύει τους κινδύνους που σας έχουμε αναλύσει πολλάκις.
Για τις τροπολογίες τι να σχολιάσουμε; Θα αναφερθούμε μόνο στην 1438/50 την οποία θα στηρίξουμε όχι για να επιβραβεύσουμε την ανικανότητα της Κυβέρνησής σας στην έγκαιρη επίλυση καίριων προβλημάτων, αλλά γιατί δεν μπορούμε βάσει αυτής της ανικανότητας να στερήσουμε τη χρηματοδότηση των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, όπως ακριβώς σας είχαμε πει και στην τέταρτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, όταν εξετάσαμε το παρόν νομοθέτημα και όπως είπαμε και στον ίδιο τον Υπουργό χθες, όταν ανέλυσε την τροπολογία.
Για την τροπολογία 1449/60 η αρμόδια τομεάρχης όπως σας είπα και στην αρχή της συνεδρίασης των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Μίκα Ιατρίδη μάς ενημερώνει ότι με τη συγκεκριμένη ρύθμιση η Συγκυβέρνηση προσπαθεί να καταργήσει τις συλλογικές συμβάσεις στην ακτοπλοΐα, λίγες μέρες μετά την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Αντίστοιχη προσπάθεια είχε γίνει και κατά την ψήφιση του ν. 4150, αλλά συνάντησε την αντίδραση όλων σχεδόν των κομμάτων.
Ύστερα από αυτά, δεν ξέρουμε αν θα μπορούσαμε να συναινέσουμε στην παρούσα τροπολογία. Ωστόσο, μετά από ενημέρωση που θα έχουμε με την κυρία Ιατρίδου θα σας απαντήσουμε στο τέλος της συνεδρίασης.
Δυστυχώς, δεν έχουμε χρόνο να εκφράσουμε τις αντιρρήσεις μας –και κλείνω με αυτό, κύριε Πρόεδρε- και για τις υπόλοιπες τροπολογίες λόγω του αυξημένου αριθμού τους.
Πάντως, συνεχίζει να μας κάνει εντύπωση η προχειρότητα, με την οποία αντιμετωπίζετε το νομοθετικό έργο. Ήρθατε εχθές με δεκατρείς τροπολογίες και αποσύρατε τις πέντε ως μη επείγουσες –χωρίς να εξηγήσετε γιατί τις καταθέσατε αφού δεν είναι επείγουσες- και σήμερα βρισκόμαστε πάλι με δώδεκα τροπολογίες.
Αποτελεί πραγματικά ντροπή η ρουσφετολογική αντιμετώπιση του Κοινοβουλίου από οποιονδήποτε Υπουργό. Δεν περιμέναμε, ειλικρινά, να φτάσετε σε τέτοιο επίπεδο νομοθετικού «παζαριού» για λίγα ψηφαλάκια.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες θα καταψηφίσουμε το φαντασιακό νομοσχέδιο απλούστευσης αδειοδότησης των επιχειρήσεων και τις τροπολογίες πελατειακής εξυπηρέτησης, εκτός όπως είπαμε από την τροπολογία 1438/50 που την αποδεχόμαστε για να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση των εργαζομένων και την τροπολογία 4150, για την οποία επιφυλασσόμαστε να τοποθετηθούμε μετά από συνεννόηση που σας είπα ότι θα έχουμε με την αρμόδια Τομεάρχη Ναυτιλίας των Ανεξάρτητων Ελλήνων, την κυρία Μίκα Ιατρίδου.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα των Ανεξάρτητων Ελλήνων)

…………………………………………………………………………………..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Το λόγο έχει η κυρία Μακρή και μετά ο κ. Μαρκόπουλος.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Εγώ θα σας θυμίσω, κύριε Υπουργέ, τι έγινε χθες, όταν ήρθε ο κύριος Υπουργός Υγείας εδώ και ήταν δίπλα σας και ανέλυε την τροπολογία που αφορά τους εργαζομένους του ΟΚΑΝΑ. Θυμάστε τι είχε πει; Είχε πει επακριβώς ότι «η Κυβέρνηση έχει πει ότι δεν θα φέρει και δεν θα κάνει αποδεκτές τροπολογίες οι οποίες είναι άσχετες με το νομοσχέδιο».
Ωστόσο, είπε ότι αν συμφωνήσει –και μάλιστα απευθυνόμενος στην Αξιωματική Αντιπολίτευση- η Αξιωματική Αντιπολίτευση και την κάνει δεκτή, μόνο τότε θα την κατέθετε. Αλλιώς δεν θα την κατέθετε. Όμως μας είπε ότι επειδή είναι μείζονος σημασίας θέμα και επειδή κλείνει η Βουλή και θα μείνουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι του ΟΚΑΝΑ, γι’ αυτό λοιπόν το λόγο ήθελε την αποδοχή από την Αντιπολίτευση προκειμένου να την περάσει.
Και έτσι συμφωνήσαμε και του είπαμε ότι θα στηρίξουμε την τροπολογία, για λόγους κοινωνικής ευαισθησίας, παρ’ όλο που διαφωνούμε με όλη αυτή τη διαδικασία, μόνο και μόνο για να μην μείνουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι του ΟΚΑΝΑ, οι οποίοι έχουν πραγματικό πρόβλημα και, όπως διαφάνηκε, ήταν πρόβλημα καθυστέρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η Αντιπολίτευση, λοιπόν, είπε «ναι» στη στήριξη αυτής της τροπολογίας. Έρχεστε, λοιπόν, ενώ έχει πει όλα αυτά ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, σήμερα και κάνετε εσείς αποδεκτές άλλες δύο τροπολογίες τις οποίες έχουν καταθέσει Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και αφορούν η μία στην Ένωση Νοσηλευτών-Νοσηλευτριών Ελλάδος και η άλλη στις φαρμακευτικές δαπάνες. Μόνο αυτή για τις φαρμακευτικές δαπάνες είναι ολόκληρο νομοσχέδιο.
Και έρχεστε και μας λέτε ότι πρέπει να τις κάνουμε εμείς αποδεκτές και ότι ξυνόμαστε όλοι στην γκλίτσα του τσοπάνη; Έχετε καταθέσει δεκατρείς τροπολογίες. Από χθες έρχεστε και τη μία φέρνετε τροπολογίες, την άλλη παίρνετε πίσω τροπολογίες, την άλλη μας ξαναφέρνετε τροπολογίες. Δεκατρείς τροπολογίες σε ένα νομοσχέδιο! Πότε ακριβώς θα τις μελετήσουμε; Και κάνετε και νομοτεχνικές παρεμβάσεις πάνω στις τροπολογίες κι έρχεστε την τελευταία στιγμή και κάνετε δεκτές όλες τις τροπολογίες που κατέθεσαν οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.
Και εντάξει για το Άσυλο Ανιάτων, να το καταλάβουμε και να το στηρίξουμε, παρ’ όλο που υπάρχει πρόβλημα με την κακοδιαχείριση. Και πάλι να το στηρίξουμε αυτό το θέμα, γιατί πραγματικά υπάρχει εκεί ένα άλλο ευαίσθητο κοινωνικό ζήτημα.
Εδώ πέρα, όμως, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Ποιος φέρνει τις τροπολογίες καθαρά για προεκλογικούς λόγους και για ρουσφέτια, για να στηρίζει τους Βουλευτές της Συγκυβέρνησης; Πώς είναι δυνατόν να ασχολείστε και να κάνετε αποδεκτές τροπολογίες μόνον από τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και από τους Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κυρία Μακρή.
………………………………………………………………………………..
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Τελικά η μόνη τροπολογία, η οποία ήταν σχετική με το νομοσχέδιο ήταν η τροπολογία που καταθέσαμε με τον κ. Πάρι Μουτσινά, από τους Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές, για το θέμα των Επιμελητηρίων.
Ωστόσο, παρόλο που είναι η πολλοστή φορά –είχε έλθει και από τη Δημοκρατική Αριστερά στο νομοσχέδιο για την εποπτεία των τραπεζών, ήλθε και από τον ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές– καταθέσαμε με τον κ. Μουτσινά τρίτη φορά στο σχετικό νομοσχέδιο, που είναι ακόμη πιο σχετικό, γιατί δίνετε αρμοδιότητες και μεγάλο βάρος, κύριε Υπουργέ, στα Επιμελητήρια σχετικά με τη διαδικασία απλούστευσης της αδειοδότησης των επιχειρήσεων. Βέβαια, πώς θα υπάρξουν αυτά τα Επιμελητήρια;
Δεν περιμέναμε να την κάνετε αποδεκτή, διότι καταλαβαίνουμε ότι θα πρέπει να έχει την υπογραφή της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, αν και τις είχε, γιατί όταν ήλθε πρώτη φορά είχε τις υπογραφές όλων των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και συνολικά τις υπογραφές 185 Βουλευτών.
Ωστόσο, δεν μπήκατε στον κόπο να μας εξηγήσετε για ποιο λόγο δεν γίνεται αποδεκτή και στερείτε από τα Επιμελητήρια τον μοναδικό τρόπο που έχουν για να μπορέσουν να διαβιώσουν, γιατί δεν θα υπάρχουν στο μέλλον.
Προχωρώντας στις τροπολογίες, είχαμε πει ότι τελικά θα στηρίξουμε την τροπολογία για το θέμα της πληρωμής των εργαζομένων στο Μέγαρο Μουσικής, όπως είπε η Κοινοβουλευτική μας Εκπρόσωπος κ. Κουντουρά, συγκεκριμένα για λόγους κοινωνικής ευαισθησίας, για να πληρωθούν επιτέλους οι απλήρωτοι εργαζόμενοι. Στις επανειλημμένες μας, όμως, τοποθετήσεις και ερωτήσεις, μας είχατε εξηγήσει ότι, για να εισπράξει το Μέγαρο Μουσικής τα 3 εκατομμύρια ευρώ της κρατικής επιχορήγησης, θα πρέπει να ανασταλεί η υποχρέωση της κατάθεσης ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας μέχρι τις 31 Αυγούστου του 2014.
Και είπαμε εντάξει, να γίνει αυτό, μόνο με τη διασφάλιση ότι θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι.
Είπατε ότι θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι, ωστόσο έρχεστε την τελευταία στιγμή και βάζετε μια νομοτεχνική παρέμβαση, όπου προσθέτετε κι άλλα στο τελευταίο εδάφιο. Δεν φτάνει μόνο δηλαδή το ότι αναστέλλεται η υποχρέωση να καταθέσουν ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα για τις οφειλές που έχουν προς το ΙΚΑ, αλλά έρχεστε και τους κάνετε ένα «δώρο» και λέτε ότι όλες οι οφειλές που έχουν προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ τις περιόδου απασχόλησης μέχρι τον Απρίλιο του 2014, ρυθμίζονται και εξοφλούνται σε σαράντα οκτώ μηνιαίες ισόποσες δόσεις.
Εσείς επιμένατε ότι αν δεν μας αρέσει, να μην τη στηρίξουμε την τροπολογία. Έτσι μας είπατε προηγουμένως. Σας είχαμε πει όμως ότι το πρόβλημά μας ήταν ότι υπήρχαν δύο μέτρα και δύο σταθμά ενάντια στους λαϊκατζήδες, οι οποίοι σας ζητούσαν να μην τους αφαιρείτε την άδεια, όταν δεν έχουν να προσκομίσουν ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα. Και εκεί με διθυράμβους διαρρηγνύατε τα ιμάτιά σας μέσα στις Επιτροπές Παραγωγής και Εμπορίου όταν συζητούταν το συγκεκριμένο νομοθέτημα για τις λαϊκές αγορές και λέγατε ότι δεν γίνεται αυτό, γιατί δεν υπάρχουν πολίτες οι οποίοι είναι άνισοι απέναντι στο νόμο και θα πρέπει όλοι να πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους. Αυτό είχατε πει.
Τώρα έρχεστε και κάνετε δώρο όλες τις υποχρεώσεις που έχουν για τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ και αναρωτιόμαστε αν θα κάνετε το ίδιο για την περίπτωση των λαϊκατζήδων και των εμπόρων, που δεν έχουν αυτή τη στιγμή ασφάλιση, γιατί δεν μπορούν να πληρώσουν ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΑΕΕ; Και είναι εκατομμύρια κόσμος ανασφάλιστος αυτή τη στιγμή και παρακαλάει να δώσετε και εκεί μια αναστολή ενός μήνα στους εμπόρους που δεν μπορούν να πληρώσουν.
Είναι ανασφάλιστες ακόμα και οι εγκυμονούσες γυναίκες. Είναι ανασφάλιστοι άνθρωποι οι οποίοι έχουν ανίατα νοσήματα. Είναι ανασφάλιστοι άνθρωποι στον ΟΑΕΕ οι οποίοι πάσχουν από καρκίνο. Και έρχεστε και δίνετε σαράντα οκτώ ισόποσες δόσεις στο Μέγαρο Μουσικής; Μα δεν θα εισπράξει τα 3 εκατομμύρια ευρώ;
Συγγνώμη, δηλαδή, αλλά μετά από αυτό καταλαβαίνετε ότι δεν μπορούμε να στηρίξουμε ούτε αυτήν την τροπολογία, που είχαμε όλη την καλή διάθεση για λόγους κοινωνικής ευαισθησίας να στηρίξουμε.
Όσον αφορά τώρα –επειδή δεν έχω το χρόνο– το θέμα της τροπολογίας που έφερε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος ο κ. Ασημάκης Παπαγεωργίου, παραχωρείτε ολόκληρη έκταση που ανήκει στο νήσο Ρεβυθούσα στη ΔΕΣΦΑ.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Μα, τι ΔΕΣΦΑ εσείς δεν την πουλήσατε και αυτή τη στιγμή είναι σε διαπραγμάτευση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα ενημερωθεί και η Βουλή; Έχει 1 δισεκατομμύριο ευρώ πάγια περιουσιακά στοιχεία, 262 εκατομμύρια ευρώ κρατικές επιχορηγήσεις με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου και την πουλήσατε για 300 εκατομμύρια ευρώ στις ΟΚΑ; Και τότε λέγατε ότι πρέπει να τη θυσιάσουμε ως Ιφιγένεια, προκειμένου να επιλέξει το Saint Denis και το Αζερμπαϊτζάν να περάσει ο αγωγός ΤΑΠ και όχι ο αγωγός Ναμπούκο; Κοροϊδευόμαστε; Και θα τους κάνουμε τώρα δώρο και τη Ρεβυθούσα;
Και λέτε ότι αν αλλάξει η μετοχική σύνθεση της εταιρείας –που θα αλλάξει το ξέρετε- θα έρθει ο Υπουργός Οικονομικών να ορίσει το αντάλλαγμα; Ποιος σας εμπιστεύεται για αυτό το αντάλλαγμα; Εδώ δώσατε το Ελληνικό αντί πινακίου φακής και δεν είχατε υπολογίσει –λέει- τα Ολυμπιακά Ακίνητα και την περιουσία την οποία είχε και τη δώσατε ούτε με 70 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο! Γιατί δεν απαντάτε ούτε στις ερωτήσεις για το πόσο είναι το τίμημα με το οποίο δώσατε το Ελληνικό, αντί πινακίου φακής, που είναι τσάμπα, στον κ. Λάτση;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Συντομεύετε, κυρία συνάδελφε.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Κλείνω, κύριε Πρόεδρε.
Αυτό, λοιπόν, κάνατε. Θα σας εμπιστευτούμε εμείς να δώσουμε περιουσία και μετά να κρίνει ο Υπουργός Οικονομικών το αντίτιμο; Όχι. Τέτοια δωράκια δεν θα γίνουν. Δεν θα πουλήσουμε τη δημόσια περιουσία αντί πινακίου φακής. Μας συγχωρείτε πολύ.