Δήλωση
των τομεαρχών:
Περιβάλλοντος, Βουλευτού Ν. Κοζάνης,
κας Ραχήλ Μακρή
Τουρισμού, Βουλευτού Α' Αθηνών,
κας Έλενας Κουντουρά
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ:
«Καθίσταται επιτακτικό το αίτημα άμεσης
ανέλκυσης του Sea Diamond για να εξασφαλιστεί
η τουριστική και οικολογική επιβίωση
της Σαντορίνης, που αποτελεί κόσμημα
του Αιγαίου»
Μόλις
είκοσι μήνες έχουν περάσει από το
ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa
Concordia στο νησί Τζίλιο ανοικτά της
Τοσκάνης και ήδη ολοκληρώνεται η
ανόρθωση και ρυμούλκυσή του.
Σε
αντίθεση της άμεσης και αποτελεσματικής
αντίδρασης της Ιταλικών Αρχών, οι
Κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, το
μόνο που έχουν να επιδείξουν είναι
κωλυσιεργία και αναποτελεσματικότητα.
Στην χώρα μας και ενώ έχουν παρέλθει
πλέον των έξι ετών από το ναυάγιο του
Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης
στις 5 Απριλίου του 2007 τίποτα δεν έχει
γίνει. Οι αποφάσεις θα έπρεπε να έχουν
ληφθεί και υλοποιηθεί σε χρόνους
αντίστοιχους με τους Ιταλικούς, γιατί
το κρουαζιερόπλοιο ισορροπεί ακόμη
και σήμερα πάνω σε έναν υποθαλάσσιο
γκρεμό στα 120 μέτρα βάθος, με κίνδυνο
να κατακρημνιστεί στα 290 μέτρα, γεγονός
που θα πολλαπλασίαζε το κόστος ανέλκυσης
και θα εκμηδένιζε τεχνικά και οικονομικά
τις πιθανότητες επίλυσης του προβλήματος.
Επιπρόσθετα
το βυθισμένο πλοίο αποτελεί μια
"περιβαλλοντολογική βόμβα" αφού
η απάντληση καυσίμων δεν έχει επιτευχθεί
στον απαιτούμενο βαθμό. Το γεγονός αυτό
αποδεικνύεται από την παρατηρούμενη
ανάδυση διαφόρων καταλοίπων, τα οποία
καταγγέλλεται ότι διαφεύγουν πέραν
των ορίων του υπάρχοντος πλωτού
φράγματος.
Επιβάλλεται
να επισημανθεί ότι πέρα από καύσιμα,
λιπαντικά και λάδια μηχανής, το Sea
Diamond έφερε 2.500 κυβικά μέτρα μονωτικών
υλικών, περισσότερα από 400 κιλά ανόδια
που περιέχουν βαρέα μέταλλα όπως
μόλυβδο, κάδμιο και ψευδάργυρο,
περισσότερα από 17.000 μέτρα καλωδιώσεων
που περιέχουν χαλκό, περισσότερα από
300 λίτρα ηλεκτρολύτη στις μπαταρίες
του πλοίου που περιέχουν ισχυρά οξέα,
μόλυβδο και κάδμιο, άλλα χημικά όπως
χρώματα, αντισκωριακά, σταθεροποιητές
βαφών και επίσης, πολλές ηλεκτρονικές
συσκευές στα όργανα και στις εγκαταστάσεις
του πλοίου που περιέχουν υδράργυρο,
ενώ όλες οι εύφλεκτες επιφάνειές του
ήταν εμποτισμένες με βρωμιούχες
επιβραδυντικές χημικές ενώσεις.
Δεδομένου
ότι παρ’ όλες τις καθυστερήσεις στην
ποινική εκδίκαση της υπόθεσης, το
Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά
επέρριψε πρόθεση για το ναυάγιο, ενώ
το παρεπεμπτικό έκανε λόγο για αμέλεια
και επέβαλλε βαριές ποινές φυλάκισης
σε τρία βασικά στελέχη του πληρώματος.
Για
τους λόγους αυτούς καθίσταται επιτακτικό
το αίτημα άμεσης ανέλκυσης του Sea Diamond
με επιβάρυνση της αρμόδιας ασφαλιστικής
εταιρείας και όχι του ελληνικού δημοσίου,
πριν η περιβαλλοντική ζημία σε ένα
μνημείο παγκόσμιου φυσικού κάλλους
και κύριο τουριστικό προορισμό σε
Ελλάδα και Μεσόγειο όπως είναι η Καλντέρα
αρχίσει και καθίσταται απροσμέτρητη
και ανεπανόρθωτη.
Οι
Ανεξάρτητοι Έλληνες απαιτούμε άμεση
λύση που θα διασφαλίζει το δημόσιο
συμφέρον και θα εξασφαλίζει την
τουριστική και οικολογική επιβίωση
του νησιού της Σαντορίνης, το οποίο
αποτελεί κόσμημα του Αιγαίου.
Γραφείο
Τύπου Ραχήλ Μακρή
Βουλής
4,10562 Αθήνα,Τηλ.:210 3706331, Φάξ,:210 3706531
25ης
Μαρτίου 36. 50200 Πτολεμαΐδα, Τηλ.:2463020841,Φάξ.:
2463020842
Γραφείο
Τύπου Έλενας Κουντουρά
Λ.
Συγγρού 196 και Χαροκόπου 2
Καλλιθέα,
17671, Τηλ 210 9545041-042
Φαξ.
210 7296101
kountoura.e@gmail.com