Όποιος ψηφίσει γίνεται συμμέτοχος σας στην
διάλυση των μεταφορών για χάρη μιας υποτιθέμενης δόσης που καταλήγει
πάντα στην τσέπη των δανειστών και ποτέ στα δημόσια ταμεία προκειμένου
να ωφελήσει τον Ελληνικό λαό.
Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί την τοποθέτηση της βουλευτού Ραχήλ Μακρή στην συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών - Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις».
Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί την τοποθέτηση της βουλευτού Ραχήλ Μακρή στην συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών - Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις».
Η κα Μακρή ανέφερε μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή της ..
Ο ισχυρισμός ότι η πώληση του ΟΣΕ αποτελεί μνημονική υποχρέωση δεν στέκει γιατί το μνημόνιο δεν μιλά για σιδηροδρομική υποδομή infrastructure αλλά για σιδηροδρομικές επιχειρήσεις railways.
Ο ισχυρισμός ότι η πώληση του ΟΣΕ αποτελεί μνημονική υποχρέωση δεν στέκει γιατί το μνημόνιο δεν μιλά για σιδηροδρομική υποδομή infrastructure αλλά για σιδηροδρομικές επιχειρήσεις railways.
Προς επιβέβαιωση των λεγόμενών της κατέθεσε και τα σχετκά σημεία του μνημονίου που αναφέρονται στο θέμα ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ:
ΣΕΛΙΔΑ
184, The
Second Economic Adjustment Programme for Greece
Third
Review – July 2013
- Transport The opening of the road haulage and occasional passenger transport is completed. Therefore, priorities now shift to measures that allow for higher levels of tourism and investment, particularly with respect to road (limousines and shuttle services), maritime and port activities (domestic ferry and port services) and aviation. Specific actions are expected to lead to the reduction of operating costs of service providers, while increasing consumers' choice. The gradual restructuring of railways should also lead to its effective privatisation.
ΣΕΛΙΔΑ
257: January
2013,IMF Country Report No. 13/20
C.
The privatization program The government is committed to energize the
privatization program, which effectively stalled in 2012. The
government’s priorities include: Speeding
up privatization in the energy sector and the state-owned railways
Ως
εκ τούτου η συγκεκριμένη πρωτοβουλία
ανήκει σε εσάς. Η στόχευση σας να
απαξιώσετε τον ΟΣΕ και να δώσετε την
δυνατότητα σε ιδιώτες εργολάβους να
αναλάβουν κομμάτια της υποδομής
προκειμένου να τα συντηρούν και να τα
παραδίδουν χωρίς κανέναν έλεγχο είναι
και ξεκάθαρη και προφανής.
Παράλληλα
επιχειρείτε να διευκολύνετε την πώληση
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Ξεπουλάτε
δηλαδή μια επιχείρηση που το 2012 ήταν
κερδοφόρα στα πρότυπα της Ολυμπιακής.
Ενώ δείχνετε ιδιαίτερη μέριμνα στην
πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχετε επιδείξει
την ανάλογη σπουδή στην απελευθέρωση
της εθνικής επιβατικής σιδηροδρομικής
μεταφοράς. Γεγονός που απαγορεύει σε
οποιαδήποτε εταιρεία πέρα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
να δραστηριοποιηθεί στην σιδηροδρομική
μεταφορά επιβατών εντός Ελλάδος.
Εσείς
υποτίθεται ότι ανοίγετε τα επαγγέλματα.
Πως σας διέφυγε η συγκεκριμένη περίπτωση
που δημιουργεί συνθήκες μονοπωλίου για
την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Αυτές τις εντολές έχετε
λάβει από την Τρόικα, που έχει βρει και
αγοραστή για την συγκεκριμένη εταιρεία;
Διαβάστε και απομαγνητοφωνημένα πρακτικά
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Για μια ακόμη φορά η Συγκυβέρνηση
καταθέτει ένα νομοσχέδιο που αποδεικνύει
την προχειρότητα νομοθέτησης και την
παντελή ανικανότητα να αντιληφθεί τα
πραγματικά προβλήματα ενός τομέα και
να τα επιλύσει χωρίς να δημιουργεί
καινούργια με ανούσιες και πολλές φορές
ύποπτες διατάξεις.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση απορρυθμίζετε
τις μεταφορές με κίνδυνο να δημιουργήσετε
χάος και να θέσετε σε πιθανό κίνδυνο τη
λειτουργία του μεταφορικού ιστού της
χώρας και την ασφάλεια των Ελλήνων
πολιτών.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με επαγγελματίες
αυτοκινητιστές, ιδιοκτήτες λεωφορείων
της Κοζάνης οι οποίοι έχουν στείλει
υπόμνημα σε όλους τους Βουλευτές, το
συγκεκριμένο νομοθέτημα αγνοεί κατά
προκλητικό τρόπο τις προβλεπόμενες
ρυθμίσεις του Κανονισμού 1370/2007 για τις
δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές
και οδικές μεταφορές και ιδίως αυτές
των μεταβατικών διατάξεων του άρθρου
8.
Το άρθρο αυτό προβλέπει την υποχρέωση
πλήρους συμμόρφωσης προς τον Κανονισμό
από τα κράτη - μέλη μετά τις 3/12/2019. Παρέχει
ακόμα τη δυνατότητα παράτασης για άλλα
πέντε χρόνια. Η Γαλλία βάσει του ίδιου
Κανονισμού παρέτεινε τις παραχωρήσεις
ανάλογου έργου που έγινε στη χώρα αυτή
μέχρι 31/12/2024.
Εσείς, κύριε Υπουργέ, όχι μόνο βιάζεστε
να εφαρμόσετε διατάξεις για τις οποίες
δεν έχετε πράξει τις απαιτούμενες
προπαρασκευαστικές ενέργειες, αλλά
δηλώσατε ότι αποτελούν μνημονιακές
υποχρεώσεις. Σας υποχρεώνουν, δηλαδή,
οι δανειστές μας να εφαρμόσετε άρον –
άρον ρυθμίσεις για τις οποίες όμως οι
ίδιοι λαμβάνουν παράταση μέχρι και το
τέλος του 2014. Διαβάστε, λοιπόν, επιτέλους
το μνημόνιο για να δείτε τι υπογράψατε
και δείξτε περισσότερη σπουδή και σύνεση
όταν διαπραγματεύεστε.
Η Ομοσπονδία των Ιδιοκτητών Λεωφορείων
που εκτελεί οδικές επιβατικές μεταφορές
διαψεύδει τον ισχυρισμό σας για μνημονιακή
υποχρέωση. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Η
μνημονιακή υποχρέωση την οποία
επικαλούνται συνεχώς όσοι επιδιώκουν
τη βίαιη λήξη του έργου μας και τη
διατάραξη της ισορροπίας των εθνικών
επιβατικών μεταφορών με αιτιολογία τη
δήθεν απελευθέρωση δεν συνάδει με τον
ανωτέρω Κανονισμό, ο οποίος σταδιακά
εισάγει τις οδικές επιβατικές μεταφορές,
αστικές, υπεραστικές, σιδηροδρομικές,
εθνικές και διεθνείς, τον ελεγχόμενο
ανταγωνισμό με τη χορήγηση αποκλειστικών
δικαιωμάτων με αποζημίωση ή χωρίς
κατόπιν διαγωνιστικών διαδικασιών.»
Επιπρόσθετα, η Ομοσπονδία αναφέρει:
«Σύμφωνα με τη μελέτη για την κοστολόγηση
των ενδονομαρχιακών γραμμών κάθε ΚΤΕΛ
προκύπτει ότι το έργο αυτό είναι κατά
βάση ελλειμματικό κατά 140 εκατομμύρια
ευρώ ετησίως, το οποίο σήμερα συντηρείται
αντισταθμιστικά από τα ίδια τα ΚΤΕΛ και
αδαπάνως για το κράτος από το έργο των
διανομαρχιακών γραμμών και εν μέρει
από το έργο της μεταφοράς των μαθητών
των δημόσιων σχολείων της χώρας.»
Επίσης, με απώλειες εσόδων περίπου 60
εκατομμύρια ευρώ ετησίως επιβαρύνονται
τα ΚΤΕΛ από τη δωρεάν ή με μειωμένο
εισιτήριο διακίνηση διαφόρων κατηγοριών
ανθρώπων, όπως: πολύτεκνοι, μαθητές,
φοιτητές, κλπ.
Εσείς θέλετε να επιβαρύνετε με τα ποσά
αυτά τον κρατικό προυπολογισμό; Με ποια
λογική; Μήπως αποσκοπείτε στην κατάργηση
των ελαφρύνσεων μειωμένου εισιτηρίου
από ορισμένες ομάδες που το έχουν ανάγκη;
Αυτός ήταν ο λόγος απάλειψης των ΑΜΕΑ,
των πολύτεκνων και των άλλων κατηγοριών
από τη σχετική διάταξη της παραγράφου
2 του άρθρου 27 αυτών των κατηγοριών, οι
οποίες υπήρξαν όταν το νομοσχέδιο
βρισκόταν στη διαβούλευση;
Ελπίζουμε ειλικρινά πως δεν είναι αυτός
ο στόχος σας. Θα θέλαμε, όμως, να μας
διασφαλίσετε με δεσμευτική σας δήλωση
ότι οι συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες
θα συνεχίσουν και στο μέλλον να λαμβάνουν
αυτά τα ελάχιστα ψήγματα κοινωνικής
ευαισθησίας, τα οποία τους παρέχετε.
Μήπως στοχεύετε να δικαιολογήσετε την
ίδρυση άλλης μιας άχρηστης και ανούσιας
αρχής που θα επιβαρύνει τον κρατικό
προϋπολογισμό με εκατοντάδες χιλιάδες
ευρώ ετησίως χωρίς να προσφέρει απολύτως
τίποτα πέρα από το βόλεμα των ημετέρων
και των δικών σας παιδιών;
Τελικά ο κ. Σαμαράς ευαγγελίζεται ότι
θα πατάξει τις συντεχνίες. Τη συντεχνία,
όμως, των κομματικών ημετέρων την
επιβραβεύει συνεχώς με θέσεις υψηλού
μισθού και μηδενικού οφέλους για την
ελληνική κοινωνία.
Ιδρύετε τη Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών
Μεταφορών - ΡΑΕΜ στα πρότυπα της
Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων - ΡΑΣ.
Για την ΡΑΕΜ η Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ
αναφέρει χαρακτηριστικά: «Είμαστε
κάθετα αντίθετοι και δεν κατανοούμε σε
καιρούς λιτότητας και κρίσης την
αναγκαιότητα ίδρυσης μιας νέας ρυθμιστικής
αρχής σε εθνικό επίπεδο μόνο για τις
υπεραστικές συγκοινωνίες στο εσωτερικό
της χώρας, ενώ ως εθνική αρχή υφίσταται
στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων» .
(XS)
(PS)
Για τη θέσπιση της Αρχής αυτής εγείρονται
κυρίως ζητήματα αντισυνταγματικότητας,
λόγω της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων
από τις τοπικές αρχές που είναι οι
περιφέρειες του ν. 3852/2010, καθώς και της
λειτουργικότητας, αφού για την έγκριση
μιας γραμμής ή για δρομολόγια -για
παράδειγμα στα Κύθηρα, στη Σάμο ή στο
Σουφλί Έβρου- θα πρέπει να επιλαμβάνεται
η νέα εθνική Αρχή.
Επίσης, πρωτοτυπία αποτελεί η επιβολή
εισφοράς 0,5 στις ακαθάριστες εισπράξεις
από τις μεταφορές των ιδιωτών συγκοινωνιακών
φορέων, καθώς και από τα τέλη χρήσης
σταθμών ή άλλων εγκαταστάσεών τους για
τη χρηματοδότηση δαπανών λειτουργίας
της Αρχής αυτής και μάλιστα άμεσα.
Η Ομοσπονδία επιφυλάσσεται να προσφύγει
στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Το αν
βέβαια εγείρονται ζητήματα
αντισυνταγματικότητας είναι ένα θέμα
το οποίο θα το κρίνει το Συμβούλιο της
Επικρατείας.
Βέβαια, εμείς γνωρίζουμε ότι όλα όσα
νομοθετείτε παραβιάζουν το Σύνταγμα
της χώρας. Αυτό βέβαια που δεν ξέραμε
και αποκαλύφθηκε προχθές σε γνωστό
ιστολόγιο, το e-reportage,
ήταν ότι στις 12 Μαρτίου του 2011 ο κ.
Παπακωνσταντίνου ως Υπουργός Οικονομικών,
μια μέρα μετά από τη Σύνοδο Κορυφής, με
e-mail -τα
οποία αγαπάτε πάρα πολύ τόσο εσείς όσο
και οι προηγούμενοι κυβερνώντες, με
τους οποίους βέβαια συγκυβερνάτε-
ενημερώνει το επιτελείο και τους
συνεργάτες του ότι ανάμεσα σε αυτά που
πήραμε και δώσαμε, στα «δώσαμε» θα
νομοθετείτε δημοσιονομικούς κανόνες
όπως θέλετε εσείς, όχι απαραίτητα με το
Σύνταγμα. Καταθέτουμε στα Πρακτικά το
e-mail το οποίο
έχει δημοσιευθεί.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής, κ. Ραχήλ
Μακρή καταθέτει για τα Πρακτικά το
προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται
στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας
της Διεύθυνσης Στενογραφίας και
Πρακτικών της Βουλής)
Έχετε σκεφθεί πώς αν οι ιδιοκτήτες των
λεωφορείων των ΚΤΕΛ δεν παραχωρήσουν
τους λεωφορειακούς σταθμούς, κατά τα
προβλεπόμενα στο άρθρο 17, το όλο εγχείρημά
σας τινάζεται στον αέρα και θα καταδικάσετε
όλους τους κατοίκους της χώρας να
στερηθούν τη μετακίνησή τους; Προφανώς
κάτι τέτοιο δεν σας ενδιαφέρει, διότι
φυσικά εσείς χρησιμοποιείτε τα υπουργικά
σας αυτοκίνητα.
Σας ενημερώνουμε όμως ότι υπάρχουν
άνθρωποι των οποίων τόσο η ζωή όσο και
η οικονομική δραστηριότητα εξαρτάται
από την εύρυθμη λειτουργία των μεταφορών
αυτών. Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι
να θεσμοθετήσετε πόρους για τη ΡΑΣ με
την παράγραφο 3 του άρθρου 85, με την οποία
πιθανότατα θα μοιράσει επιδόματα ή
άλλες παροχές μέσω του εσωτερικού
κανονισμού λειτουργίας της παραγράφου
4 του ιδίου άρθρου στους εκλεκτούς σας,
που οι κυβερνήσεις σας έχουν μετατάξει
στη συγκεκριμένη υπηρεσία από τον ΟΣΕ
και από τις θυγατρικές τους, προκειμένου
να τους προφυλάξετε.
Απολύετε υπαλλήλους για να μειώσετε
δήθεν το δημοσιονομικό κόστος.
Αποδυναμώνετε τον ΟΣΕ και τις θυγατρικές
του, μετατάσσοντας προσωπικό σε μια
αρχή που επιβλέπει δήθεν τη σιδηροδρομική
αγορά, όπου δραστηριοποιείται όμως μόνο
μια εταιρεία και όπου η μόνη γραμμή του
βασικού σιδηροδρομικού άξονα δημιουργεί
συνθήκες κορεσμένης χωρητικότητας, μην
επιτρέποντας τη δραστηριοποίηση άλλης
σιδηροδρομικής εταιρείας. Επιπρόσθετα
για αυτή τη συγκεκριμένη αρχή προβλέπεται
να διατηρεί ιδίους πόρους.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι
λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας
Βουλευτού)
Κύριε Πρόεδρε, σας παρακαλώ ένα λεπτό
ακόμα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης):
Ένα λεπτό είναι πολύ.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Τελικά η ιδέα σας για
τη χρηστή διοίκηση ταυτίζεται με την
ικανότητα νομοθέτησής σας και είναι
και οι δύο ανύπαρκτες.
Ο ισχυρισμός σας επίσης ότι αποτελεί
μνημονιακή υποχρέωση δεν στέκει, γιατί
το μνημόνιο δεν μιλάει για σιδηροδρομική
υποδομή, αλλά για σιδηροδρομικές
επιχειρήσεις.
Αυτό, τη σελίδα 184 του Δεύτερου Προγράμματος
Οικονομικής Προσαρμογής για την Ελλάδα,
Τρίτη Έκδοση, Ιούλιος του 2013 σας το
καταθέτουμε στα Πρακτικά να το διαβάσετε.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Ραχήλ
Μακρή καταθέτει για τα Πρακτικά το
προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται
στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας
της Διεύθυνσης Στενογραφίας και
Πρακτικών της Βουλής)
Ως εκ τούτου η συγκεκριμένη πρωτοβουλία
ανήκει σ’ εσάς. Η στόχευσή σας να
απαξιώσετε τον ΟΣΕ και να δώσετε τη
δυνατότητα σε ιδιώτες εργολάβους να
αναλάβουν κομμάτια της υποδομής
προκειμένου να τα συντηρούν και να τα
παραδίδουν χωρίς κανένα έλεγχο είναι
ξεκάθαρη, αλλά και προφανής.
Ο περιορισμένος χρόνος δεν επιτρέπει
να αναλύσουμε τις λοιπές διατάξεις,
όπου η αποσπασματικότητα και η έλλειψη
ορθού σχεδιασμού κυριαρχούν. Έγινε
πλέον αντιληπτό ότι το συγκεκριμένο
νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί γιατί
βλάπτει το συμφέρον του ελληνικού λαού.
Όποιος ψηφίσει γίνεται συμμέτοχός σας
στη διάλυση των μεταφορών για χάρη μιας
υποτιθέμενης δόσης που καταλήγει πάντα
στην τσέπη των δανειστών και ποτέ στα
δημόσια ταμεία, προκειμένου να ωφελήσει
τον ελληνικό λαό.
Ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα των
Ανεξαρτήτων Ελλήνων)