25/6/14

«Αρχές Δημοσιονομικής Διαχείρισης και Εποπτείας (Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - Δημόσιο Λογιστικό»

 
 Δείτε το βίντεο και διαβάστε τα σχετικά Πρακτικά.

https://www.youtube.com/watch?v=ufuhPZoa2Ao&feature=youtu.be 


Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ O
(Άρθρο 40 παρ.1 Κ.τ.Β.)
Στην Αθήνα, σήμερα, 24 Ιουνίου 2014, ημέρα Τρίτη και ώρα 10.30΄, συνήλθε σε συνεδρίαση, στην Αίθουσα Γερουσίας του Μεγάρου της Βουλής, η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, κ. Θεόδωρου Καράογλου, με θέμα ημερήσιας: Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Αρχές Δημοσιονομικής Διαχείρισης και Εποπτείας (Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - Δημόσιο Λογιστικό» (4η συνεδρίαση – β΄ ανάγνωση).
Στη συνεδρίαση παρέστη ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, αφού διαπίστωσε την ύπαρξη απαρτίας, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και έκανε την α΄ ανάγνωση του καταλόγου των μελών της Επιτροπής. Παρόντες ήταν οι Βουλευτές κ.κ.:


………………………………………………………………………………………………

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ (Ειδική Αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων): Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Φτάνοντας στην β΄ ανάγνωση και την 4η συνεδρίαση του συγκεκριμένου Νομοσχεδίου, διαπιστώνουμε με λύπη μας ότι όσοι καλούνται να το υποστηρίξουν, τελούν σε «τρικυμία εν κρανίο». Δεν γνωρίζουμε εάν η έλλειψη επιχειρημάτων, σας οδήγησε, κ. Σταϊκούρα, στον ακαταλαβίστικο μονόλογο της Τετάρτης 18 Ιουνίου.
Δεν μπορούμε να καταλάβουμε, γιατί δεν τολμάτε να πείτε τα πράγματα με το όνομα τους; Δεν το τολμήσατε ούτε όταν ζητήθηκαν επεξηγηματικές διευκρινήσεις από τον κ. Τσακαλότο, για το «κρεσέντο ακατάληπτου μονολόγου». Μας μιλάτε για οξύμωρο, αλλά ύστερα από λίγο καταφεύγετε σε αυτό. Στην μια πρόταση σας αναφέρετε ότι: «Όλα αυτά στην παρούσα συζήτηση και χάριν της ανάγκης για ήπιο και δημιουργικό κλίμα, θα τα προσπεράσω». Ύστερα μπερδεύεστε και μπερδεύετε την κριτική με την ύβρη.
Αναφερθήκατε σε κάποιον «που το μυαλό σας εξέλαβε ότι σας εξύβρισε» αλλά δεν είχατε καν την πολιτική παρρησία, να πείτε το όνομα του. Αναφερθήκατε σε αρχηγό κόμματος αλλά δεν σταθήκατε ικανός, να τιμήσετε την θεσμική θέση που σας έχει τοποθετήσει και να πείτε, σε ποιον αναφέρεστε. Φοβάστε; Το θέμα, είναι, τι φοβάστε; Εμείς, κ. Υπουργέ, δεν ελέγχουμε τα ΜΑΤ, που κατά τις ημέρες της διακυβέρνησης σας έφτασαν να χτυπούν άνανδρα και πισώπλατα γυναίκες που διεκδικούνε την εργασία τους; Τι φοβάστε, λοιπόν;
Εάν φοβάστε την κριτική, δυστυχώς, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Θα τα ακούσετε, θα τα ακούσει ο Ελληνικός Λαός και θα τα καταλάβει. Θα καταλάβει ότι για άλλη μια φορά ο βασιλιάς είναι γυμνός. Για να τελειώνει επιτέλους το παραμυθάκι σας. Απλά, ντόμπρα και με ονόματα. Σας απαντούμε, λοιπόν, ο κύριος Καμμένος, ναι, ήταν στην Ν.Δ.. Για πολλά χρόνια τίμησε τους ψήφους του Ελληνικού Λαού, που τον είχε εκλέξει όταν υπήρχε Νέα Δημοκρατία. Ύστερα, βέβαια, ήρθαν οι κωλοτούμπες. Το όχι στο μνημόνιο, έγινε ναι, και μάλιστα, και βεβαίως. Προκειμένου να κυβερνήσει, ενσωμάτωσε και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και έτσι «μετατράπηκε και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. σε Πολιτική Άνοιξη». Από αυτό το κόμμα αποχώρησε ο κύριος Καμμένος, με το κεφάλι του ψηλά. Θα μπορούσε να ήταν Υπουργός αν ήθελε και θα μπορούσε να κατέχει όποια θεσμική θέση ήθελε. Είχε όμως κύριοι συνείδηση.
Συνείδηση. Μεγάλο πρόβλημα για όσους έχουν απολέσει αυτή τη συνείδηση για μια θεσούλα στις κυβέρνησης των τελευταίων 2 χρόνων. Συνείδηση, μεγάλη τιμή για εμάς τους υπόλοιπούς που δικαιωνόμαστε καθημερινά, παρά τον ανήθικο πόλεμο που δεχόμαστε από τα Μέσα Μαζικής Προπαγάνδας.
Μιας και μιλήσατε για μεσοπρόθεσμο. Στην τελευταία επικαιροποίηση που φέρατε στην Βουλή πριν τις ευρωεκλογές του Μαΐου, σας είχαμε πει ότι τον Ιούνιο θα αρχίζατε την επίθεση στις συντάξεις. Σας το είχαμε πει. Μας το είχατε αρνηθεί. Αλλά, πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός; Έχουμε πλέον Ιούνιο και διαβάζουμε σε πλειάδα δημοσιευμάτων τα ακόλουθα: «Μειώσεις-σοκ, που κατεβάζουν το εφάπαξ από τις 25.000 στις 4.650 ευρώ, βγάζει ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του βοηθήματος με την εφαρμογή του ετήσιου συντελεστή βιωσιμότητας, που θα ισχύσει για όσους αποχώρησαν από την 1η Σεπτεμβρίου του 2013 και μετά».
«Οι περικοπές με το νέο μαθηματικό τύπο μπορεί να φτάνουν, δηλαδή, για ορισμένους φορείς Πρόνοιας έως και 81,4%, εξαϋλώνοντας κυριολεκτικά το εφάπαξ σε Ταμεία με ελλείμματα, που είναι τα περισσότερα και, κυρίως, αυτά του Δημοσίου.» Τα δημοσιεύματα επικαλούνται «επίσημο έγγραφο που έστειλε το ΙΚΑ στο Υπουργείο Εργασίας στις 19 Ιουνίου, με το χαρακτηρισμό του ως «Εξαιρετικά Επείγον», ζητώντας άμεσα να διευκρινιστούν σημεία της Υπουργικής Απόφασης σχετικά με τον υπολογισμό του βοηθήματος για τις νέες αιτήσεις. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, ο νέος μαθηματικός τύπος και ο συντελεστής βιωσιμότητας έχουν εφαρμογή στον υπολογισμό των εφάπαξ για όσους αποχωρούν από την υπηρεσία από 1/9/2013 και μετά, ενώ τα εφάπαξ που παίρνουν όσοι αποχώρησαν μέχρι 31/8/2013 υπολογίζονται με τον παλιό τρόπο και χωρίς τις νέες μειώσεις.
Αυτό σημαίνει ότι ένας ασφαλισμένος που δικαιούνται να πάρει εφάπαξ 30.000 ευρώ, μετά την εφαρμογή του συντελεστή 0,179 θα πάρει 5.370 ευρώ. Όσο υψηλότερος και πλησιέστερος στην ακέραια μονάδα είναι ο συντελεστής βιωσιμότητας τόσο μικρότερες θα είναι και οι μειώσεις. Δηλαδή, για αρχικό εφάπαξ 30.000 ευρώ με συντελεστή βιωσιμότητας 1 το ποσό δεν αλλάζει, ενώ με συντελεστή 0,75 το ποσό πέφτει στις 22.500 ευρώ και με συντελεστή 0,65 πέφτει στις 19.500 ευρώ.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες δεν υβρίζουμε το θεσμικό πλαίσιο, ασκούμε απλά πολιτική κριτική και επιβεβαιωνόμαστε σε όσα λέμε. Να μην τα κάνετε, να μην σας τα λέμε. Όταν τα κάνετε, δυστυχώς για εσάς θα τα αποκαλύπτουμε. Πάντα επώνυμα και πάντα χωρίς υπεκφυγές.
Για το παρόν νομοσχέδιο, σας το είπαμε και στις προηγούμενες συνεδριάσεις. Η πειθαρχεία δεν αποτελεί την λύση των προβλημάτων της Ευρωζώνης. Η πειθαρχία και η φοβία του πληθωρισμού που έχουν οι Γερμανοί οδηγούν σε πολιτικές σκληρού ευρώ, το οποίο εξανεμίζει τις θυσίες των Λαών του νότου.
Η προσήλωση σε πρακτικές που εξυπηρετεί τα συμφέροντα μόνο ορισμένων κρατών-μελών, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή σε μία Ευρώπη των Λαών. Η πειθαρχία, αποτελεί το προτεσταντικό δημοσιονομικό όραμα, μόνο εκείνων που θέλουν να οικοδομήσουν ομοσπονδία μητρόπολης και προτεκτοράτων δορυφόρων.
Επειδή, εκφράσατε την απορία να σας το ξεκαθαρίσουμε άλλη μια φορά σε όλους τους τόνους. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες είμαστε μιας Ευρώπης της Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μιας Ευρώπης των Λαών, μιας Ευρώπης των Εθνών, μιας Ευρώπης στις Αρχές τις οποίες υπέγραψε ο Κωνσταντίνος Καραμαλής και όχι στις Αρχές της ομοσπονδοιοποίησης που ευαγγελίζεστε, εσείς. Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε υπέρ μιας Ευρώπης όπου κρέμεται πάνω από την είσοδο η επιγραφή: «Η εργασία απελευθερώνει». Εάν η κατάρτιση σας δεν σας επιτρέπει να καταλάβετε τι εννοούμε, ρωτήστε απλά τους επικοινωνιολόγους σας. Ως γνήσιοι μαθητές του Γκέμπελς, θα σας κατατοπίσουν.
Θα κλείσουμε προβάλλοντας τις θέσεις του Οικονομικού Επιμελητηρίου με αφορμή το παρόν νομοσχέδιο τροποποίησης του θεσμικού πλαισίου του Δημόσιου Λογιστικού και με πεδίο εφαρμογής το σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης. Σύμφωνα με το υπόμνημά του, το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος προτείνει: Πρώτον, «Να τηρείται ένα ενιαίο λογιστικό σύστημα στον Δημόσιο Τομέα και να σταματήσει η παράλληλη λειτουργία του Δημόσιου Λογιστικού με το Διπλογραφικό Σύστημα και άμεση εφαρμογή του Διπλογραφικού Συστήματος στην Κεντρική Διοίκηση.
Δεύτερον, «Να τοποθετείται σε θέση Προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών, μόνο υπάλληλος του κλάδου Π.Ε. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ. Σημειώνουμε ότι ακόμη και σήμερα σε Υπηρεσίες καθαρά οικονομικού αντικειμένου τοποθετείται πτυχιούχος μη οικονομικής κατεύθυνσης με την αιτιολογία ότι προβλέπεται η πλήρωση της θέσης του Προϊσταμένου από Π.Ε. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ και σας θυμίζουμε ότι στον κλάδο αυτό, μπορεί να ενταχθούν πτυχιούχοι όλων των κατευθύνσεων.
Τρίτον, να στελεχώνονται οι οικονομικές υπηρεσίες του Δημοσίου από πτυχιούχους οικονομικών σπουδών κατόχους ειδικής επαγγελματικής ταυτότητας η οποία θα χορηγείται από το Ο.Ε.Ε. και θα βεβαιώνει την επάρκειά του, στην παροχή λογιστικών υπηρεσιών.
Τέταρτον, στην παροχή συνεχούς εκπαίδευσης σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο των υπαλλήλων πτυχιούχων οικονομικής κατεύθυνσης οι οποίοι θα στελεχώνουν τις Οικονομικές Υπηρεσίες του Δημοσίου.
Τέλος, στην αναγκαιότητα ουσιαστικής αναβάθμισης της λειτουργίας των Οικονομικών Υπηρεσιών του Δημοσίου και του προσωπικού τους, με τροποποίηση των υφισταμένων οργανισμών τους.»
Σας ευχαριστώ πολύ.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….