29/4/14

Kρατάτε ομήρους πολίτες σε ένα κομματικό σύστημα εκμετάλλευσης της ανάγκης για εργασία και μετατροπής αυτής σε ψήφους


Η τοποθέτηση της Ραχήλ Μακρή στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα: επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας». 
Δείτε το σχετικό βίντεο και τα πρακτικά..





Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
(Άρθρο 40 παρ.1 Κ.τ.Β.)

Στην Αθήνα, σήμερα, 28 Απριλίου 2014, ημέρα Δευτέρα και ώρα 17.30΄, συνήλθε σε συνεδρίαση, στην Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κωνστ. Τσαλδάρη» (223) του Μεγάρου της Βουλής, η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, με θέμα ημερήσιας διάταξης: Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας».
……………………………………………………………………………………………….
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μπορούμε να ξεκινήσουμε τη συνεδρίαση μας με θέμα σήμερα ημερήσιας διάταξης το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας».
………………………………………………………………………………………………..
Το λόγο έχει η κυρία Μακρή.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ (Ειδική Αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων):. Συμφωνούμε, δεν έχουμε κάποια συγκεκριμένη πρόταση για φορείς.
………………………………………………………………………………………………
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει η κυρία Μακρή.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ (Ειδική Αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων): Αποτελεί πραγματικά μια συνεχή πηγή έκπληξης η προχειρότητα και η ανευθυνότητα που επιδεικνύει σε κάθε νομοσχέδιο η Κυβέρνησή σας, έναντι των θεσμών, των φορέων και κάθε έννοιας δικαίου. Τελευταίο μνημείο προεκλογικής καμπάνιας αποτελεί αυτό, το οποίο ονομάζετε «απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας».
Συγκεκριμένα, στοιχεία ανικανότητας στοιχειώδους νομοθέτησης αποτελούν τα ακόλουθα γεγονότα.
Πρώτον, η μη ανάρτηση των παραρτημάτων νομοθετήματος στη δημόσια διαβούλευσή του, παρά τη σαφή αναφορά των προς διαβούλευση άρθρων. Το γεγονός αυτό επικρίθηκε με καυστικό τρόπο στα σχόλια των συμμετεχόντων.
Δεύτερον, η απουσία πίνακα τροποποιούμενων και καταργούμενων διατάξεων. Αναρωτιόμαστε, μήπως το νομοσχέδιο τελικά σας το υπαγόρευσαν και γι' αυτό δεν είχατε τη δυνατότητα να ανατρέξετε στην ελληνική νομοθεσία, πριν προβείτε στην τροποποίησή της.
Για παράδειγμα, στο άρθρο 2 επικαλείστε την υπουργική απόφαση 1958/2012, η οποία εκδόθηκε βάσει της εξουσιοδοτικής διάταξης της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του ν.4014/2011. Ο νόμος αυτός τιτλοφορείται «περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρυθμίζει αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις», αρμοδιότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Εάν το πρώτο κεφάλαιο του ν.4014 για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων καταργηθεί, δυνάμει της γενικής ρύθμισης της παραγράφου 3 του άρθρου 34, σύμφωνα με την οποία καταργείται κάθε αντίθετη διάταξη με τον παρόντα νόμο, τότε θα έχετε υλοποιήσει άλλο ένα νομοθετικό παράδοξο, δηλαδή να επικαλείστε μια απόφαση και την ίδια στιγμή να την καταργείτε. Αυτούς τους λογικούς, βέβαια, και νομοθετικούς ακροβατισμούς μόνο η συγκυβέρνησή σας δύναται να υλοποιήσει.
Τρίτο παράδειγμα, η διόρθωση με το χέρι της παραγράφου 17 του άρθρου 18, όπου η αναφορά στις περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξη, έχει διαγραφεί και δίπλα έχει γραφεί μια λέξη, την οποία αδυνατούμε να κατανοήσουμε τι ακριβώς σημαίνει. Εάν μπορείτε, σας παρακαλούμε, να μας πείτε, γιατί έχει διαγραφεί αυτή η λέξη και τι ακριβώς είναι αυτή, που έχει γραφτεί με το χέρι.
Γιατί τέτοια βιασύνη, να καταθέσετε ένα νομοσχέδιο, χωρίς να το διαβάσετε δεύτερη φορά και να προβείτε στις αναγκαίες διορθώσεις; Σας πιέζει κάποιος; Θέλετε να ολοκληρώσετε κάτι εντός κάποιας συγκεκριμένης προθεσμίας; Εάν συμβαίνει αυτό, ποιος είναι αυτός που θέτει το χρονοδιάγραμμα;
Θέλετε και τέταρτο παράδειγμα προχειρότητας; Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 19 θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια παράγραφο με την απλή προσθήκη των λέξεων «ή και», όμως μακάρι να εξαντλείτο η κριτική του νομοσχεδίου σε αυτά τα παραδείγματα.
Αφήσαμε την ουσία της κριτικής για το τέλος, γιατί θέλουμε να υπογραμμίσουμε την επιχειρούμενη κοροϊδία εις βάρος του ελληνικού λαού. Έχετε, προφανώς, σκοπό να ολοκληρώσετε το παρόν άμεσα για να δώσετε στους πολιτευτές των κομμάτων της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ. την ευκαιρία να διαφημίζουν, ότι η συγκυβέρνησή σας θα δημιουργεί επιχειρήσεις με μια απλή δήλωση στους δήμους.
Αληθεύει ότι θα αδειοδοτούνται οι επιχειρήσεις από δω και πέρα, μετά από αυτό το νομοσχέδιο, με αυτόν τον τρόπο; Αν αληθεύει, θα θέλαμε να μας εξηγήσετε το πώς ακριβώς, αφού οι δήμοι έχουν αποδυναμωθεί από την επέλαση μείωσης προσωπικού με την συγκεκαλυμένη απόλυση, που ονομάζεται διαθεσιμότητα; Δεν διαθέτει το κατάλληλο προσωπικό, που να αδειοδοτεί ή να μπορεί να διαβάζει τέτοιους νόμους ή εγκυκλίους - έχει αποδειχθεί επανειλημμένως – αφού δεν έχετε φροντίσει να προσλάβετε μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο θα μπορούσε να φέρει σε πέρας μια τέτοια αποστολή. Βέβαια, έχετε φροντίσει να εγκρίνετε χιλιάδες θέσεις εργασίας, ένα μήνα πριν τις εκλογές με συμβάσεις δίμηνες, οκτάμηνες και 11μηνες, που προφανώς το κάνετε για να κρατάτε ομήρους πολίτες σε ένα κομματικό σύστημα εκμετάλλευσης της ανάγκης για εργασία και της μετατροπής αυτής σε ψήφους.


(Συνέχεια ομιλίας κυρίας ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ, Ειδικής Αγορήτριας των Ανεξάρτητων Ελλήνων)
Αποτελεί ντροπή η έγκριση χιλιάδων θέσεων ορισμένου χρόνου λίγο πριν τις εκλογές, για να μπορούν να υπόσχονται οι υποψήφιοι των κομμάτων σας την πρόσληψη των κομματικά πιστών ψηφοφόρων και των οικογενειών τους αμέσως μετά από αυτές. Αυτούς τους ανθρώπους είναι που θα χρησιμοποιήσετε για τον έλεγχο των επιχειρήσεων; Προφανώς όχι. Δεν θα μπορούσε άλλωστε, με άτομα τα οποία προσλαμβάνονται για δίμηνο και οκτάμηνο, χωρίς κριτήρια, χωρίς εκπαίδευση, χωρίς διοικητική γνώση και εμπειρία, η οποία αποκτάται μετά από χρόνια στη δημόσια διοίκηση και μεταφέρεται από υπάλληλο σε υπάλληλο. Η επιθυμία σας είναι να καταλύσετε το κράτος, να δώσετε τα πάντα σε ιδιώτες, ακόμη και τον έλεγχο των ιδιωτών θα τον κάνουν οι άλλοι ιδιώτες και δεν το λέμε εμείς, το προβλέπετε εσείς στην παράγραφο 7 του άρθρου 21. Χωρίς κριτήρια, χωρίς προϋποθέσεις που να ορίζονται με σαφήνεια, χωρίς ξεκάθαρες δικλίδες ασφαλείας δημιουργείτε προϋποθέσεις ανομίας και εκβιασμών από φυσικά ή νομικά πρόσωπα προς άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Χωρίς να δεσμεύονται από τον όρκο και το ειδικό νομικό πλαίσιο που ισχύει για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους δημόσιους λειτουργούς, θα κάνουν ελέγχους ακόμη και στα σπίτια των επιχειρηματιών, σύμφωνα με την παράγραφο 1στ΄ του ίδιου άρθρου 21 για να βρουν, λέει, κρυμμένα βιβλία. Το βασικό πρόβλημα του νομοσχεδίου είναι ότι ουσιαστικά δεν ρυθμίζει απολύτως τίποτε. Απλά, παρέχει μια ατέλειωτη εξουσιοδοτική διάταξη στον Υπουργό Ανάπτυξης, να εκδίδει υπουργικές αποφάσεις και να συντάσσει προεδρικά διατάγματα, κατά παρέκκλιση του Συντάγματος και της νομολογίας του Σ.τ.Ε.. Η κανονιστική εξουσιοδότηση πρέπει να έχει επαρκή κριτήρια, γενικές αρχές και κατευθύνσεις, που καθορίζουν κατά βάση τα πλαίσια της ρύθμισης των θεμάτων, τα οποία αφορά. Σε αντίθετη περίπτωση, η κανονιστική εξουσιοδότηση είναι αντισυνταγματική, καθώς κρίνεται ως γενική και αόριστη, οι δε κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται βάσει αυτής πάσχουν και ακυρώνονται ως αντισυνταγματικές. Ως εκ τούτου και για να κάνουμε τα πράγματα απλά και κατανοητά, μας ζητάτε στην ουσία να δώσουμε με υπερεξουσίες κατά παράβαση του συντάγματος, μας ζητάτε να επικυρώσουμε ένα ευχολόγιο, χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο και μας ζητάτε να συναινέσουμε στην παραπλάνηση των πολιτών για αυθημερόν έκδοση αδειών.
Εμείς αυτό το οποίο μπορούμε να σας δώσουμε ως Ανεξάρτητοι Έλληνες, είναι η πίστωση χρόνου για να κατανοήσετε τα λάθη στη νομοθετική σας πρωτοβουλία και να τα διορθώσετε. Έτσι, λοιπόν, θα επιφυλαχθούμε για την Ολομέλεια, μήπως και στο διάστημα αυτό που θα μεσολαβήσει κινηθείτε προς την ουσιαστική απλούστευση της αδειοδότησης των επιχειρήσεων και όχι στην λογική επιβολής παράλογων και αδιαφανών διαδικασιών. Θα καταθέσουμε στο ενδιάμεσο αυτό, μέχρι την β΄ ανάγνωση, συγκεκριμένες προτάσεις προκειμένου να σας βοηθήσουμε και να συμβάλουμε και εμείς προς αυτή την κατεύθυνση της απλούστευσης της αδειοδότησης των επιχειρήσεων, όπως αναφέραμε.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………
Στο σημείο αυτό και περί ώρα 19.40’ λύθηκε η συνεδρίαση.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΤΑΜΕΝΙΤΗΣ