10/4/14

Εάν ο κ. Σαμαράς επιθυμεί να πάει σε εκλογές, παραδεχόμενος την αδυναμία του να κυβερνήσει, ας έχει το θάρρος να το κάνει με δημόσια δήλωσή του

Η Τοποθέτηση της Ραχήλ Μακρή στην Ολομέλια με θέμα: μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου
αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
" Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις Θεμάτων για τα υδατορέματα-
ρυθμίσεις πολεοδομικής νομοθεσίας " 
Δείτε τα σχετικά βίντεο και διαβάστε τα πρακτικά με τις τοποθετήσεις της Ραχήλ Μακρή


ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ 10-4-14

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα – ρυθμίσεις πολεοδομικής νομοθεσίας».

Τον λόγο έχει η κυρία Μακρή για δεκαπέντε λεπτά.

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Καλούμαστε σήμερα να συζητήσουμε το νομοσχέδιο για την οριοθέτηση των υδατορεμάτων και όχι μόνο. Κατά απαράδεκτο τρόπο, στα εννέα άρθρα που σχετίζονται με τα υδατορέματα, προστέθηκαν άλλα δεκαέξι με εντελώς άσχετες ρυθμίσεις.

Σαν να μην έφτανε αυτό, από εχθές που τελείωσε η δεύτερη ανάγνωση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου μέχρι και σήμερα το πρωί, ξεφύτρωσαν επτά υπουργικές τροπολογίες, τροπολογίες επί παντός επιστητού, από ευαίσθητα θέματα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για υποβρύχια μέχρι ζητήματα του Υπουργείου Εξωτερικών και παρατάσεις εγκρίσεων για πρόσληψη προσωπικού σε δήμους.

Κατανοείτε βέβαια ότι αυτά δεν συνάδουν με πρακτικές ορθής νομοθέτησης. Καταλαβαίνουμε ότι οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών έχουν οδηγήσει σε πανικό τον Πρωθυπουργό, ο οποίος φαίνεται να εξετάζει βέβαια το ενδεχόμενο προσφυγής στις κάλπες και έχει αρχίσει τις προεκλογικές παροχές. Δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς το άρθρο 25, με το οποίο οι περιφέρειες μπορούν να διοχετεύουν το δημόσιο χρήμα σε κατασκευή γηπέδων και με το οποίο «φωτογραφίζεται ο κ. Σγουρός, σύμφωνα με δημοσιεύματα.

Επίσης, η τροπολογία με γενικό αριθμό 1386 και ειδικό 173 της 9ης Απριλίου 2014 παρέχει τη δυνατότητα σε εκμεταλλευτές λατομείων που δεν έχουν λάβει άδεια για τις επιχειρήσεις τους ή δεν έχουν συνάψει συμβάσεις με το δημόσιο, αλλά είχαν καταθέσει αίτημα στο Δασαρχείο για την αναγνώριση της κυριότητάς τους, να υποβάλουν αίτημα για άδεια παραχώρησης και εκμετάλλευσης, καθώς και αίτηση για τη σύναψη απευθείας σύμβασης μίσθωσης ή αναγνώρισης της αίτησης.

Επιπρόσθετα, αναβάλλει την είσπραξη προστίμων εκτέλεσης των πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής των λατομείων, καθώς και των πρωτοκόλλων καθορισμού αποζημίωσης χρήσης που έχουν επιβληθεί, με βάση τη δασική νομοθεσία μέχρι την επίλυση των ιδιοκτησιακών ζητημάτων.

Μόνο ως προεκλογική παροχή μπορούν να εκληφθούν τα παραδείγματα των ανωτέρω διατάξεων, τα οποία δεν είναι τα μόνα.

Εάν ο κ. Σαμαράς επιθυμεί να πάει σε εκλογές, παραδεχόμενος την αδυναμία του να κυβερνήσει, ας έχει το θάρρος να το κάνει με δημόσια δήλωσή του. Μην εκθέτει τους Υπουργούς του, οι οποίοι επικαλούνται την κοινωνική συνοχή στην εισηγητική έκθεση της τροπολογίας για τα λατομεία την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση, αδιαφορώντας για την κοινωνία, κλείνει κτηνοτροφικές επιχειρήσεις, ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, φούρνους, φαρμακεία και κάθε άλλη ελληνική μικρομεσαία επιχείρηση για χάρη των πολυεθνικών εταιρειών. Κατανοούμε ότι οι πολυεθνικές αντιπροσωπεύονται στην Ελλάδα από την τρόικα, που δίνει εντολές στον κ. Σαμαρά, αλλά δεν καταλαβαίνουμε γιατί προκαλείτε ένα λαό που βιώνει ανθρωπιστική κρίση από την υφεσιακή πολιτική σας, βαφτίζοντας τις προεκλογικές παροχές σας ως προσπάθειες διατήρησης της κοινωνικής συνοχής.

Ύστερα από τη γενική επισκόπηση του νομοθετήματος, του οποίου η μειοψηφία των άρθρων αφορά δυστυχώς τα υδατορέματα και με δεδομένη την ανωτέρω πρακτική εισαγωγής άσχετων διατάξεων, θα καταψηφίσουμε αναγκαστικά επί της αρχής το νομοσχέδιο. Αναγνωρίζουμε ότι αυτό το σχέδιο νόμου το άφησε κληρονομιά ο απερχόμενος για τη διεκδίκηση του αυτοδιοικητικού θώκου της Θεσσαλονίκης, κ. Καλαφάτης. Αναγνωρίζουμε, βέβαια, ότι ο νυν Αναπληρωτής Υπουργός, κ. Ταγαράς, άκουσε με πραγματικό ενδιαφέρον τις παρατηρήσεις στις συνεδριάσεις της αρμόδιας Επιτροπής και προέβη σε νομοτεχνικές ρυθμίσεις προς την ορθή κατεύθυνση. Γι’ αυτό το λόγο ζητούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου, την πρέπουσα επεξεργασία του ανά θεματική ενότητα ρύθμισης, την παροχή επαρκούς χρόνου διαβούλευσης όλων των διατάξεων και την εισαγωγή του με κατάθεση αντίστοιχου αριθμού σχεδίων νόμου.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε ότι ύστερα από την ανάδειξη της ασαφούς και γενικής αναφοράς των φραγμάτων της περιπτώσεως 3 της παραγράφου 1 του άρθρου 4, το συγκεκριμένο σημείο επαναδιατυπώθηκε ορθά από τον κύριο Υπουργό. Το γεγονός αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί η ανωτέρω παράγραφος σε συνδυασμό με την παράγραφο 1 του άρθρου 9 θα μπορούσε να δώσει τη δυνατότητα μη οριοθέτησης των ρεμάτων Καρατζά και Λοτσάνικο στις Σκουριές Χαλκιδικής υπέρ της εταιρείας «Ελληνικός Χρυσός» και με καταστροφικές συνέπειες για την περιοχή.

Ως Ειδική Αγορήτρια των Ανεξάρτητων Ελλήνων και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, εξέθεσα από την πρώτη ανάγνωση του νομοσχεδίου το συγκεκριμένο πρόβλημα, υποστηρίζοντάς το με τα απαιτούμενα επιστημονικά τεκμηριωμένα επιχειρήματα. Ο κύριος Υπουργός την επόμενη μέρα με νομοτεχνική βελτίωση τροποποίησε τη διάταξη και αποσαφήνισε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά υδατοπαροχές και όχι στερεοπαροχές. Έχοντας εμπιστοσύνη στην θεσμική του θέση και καθώς δεν προσομοιάζει σε ομολόγους του στο Υπουργικό Συμβούλιο, όπου μπερδεύουν τα Πρακτικά της Βουλής με δημοσιεύματα των εφημερίδων και κυρίως του «Βήματος», αρκούμαστε προς το παρόν στην επάρκεια των ανωτέρω ενεργειών. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η οριοθέτηση των υδατορεμάτων δεν πραγματοποιείται με ολοκληρωμένο και ορθό τρόπο, όπως θα αναλύσουμε στη δευτερολογία μας στην κατ’ άρθρο τοποθέτησή μας. Παράλληλα, στο νομοσχέδιο υπάρχουν και αποσπασματικές διατάξεις διευθέτησης και μάλιστα από ιδιώτες, οι οποίες δεν είναι μόνο ανεπαρκείς, αλλά και πιθανόν επικίνδυνες.

Το δεύτερο Κεφάλαιο του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων αθλητικών εγκαταστάσεων ποδοσφαίρου ουσιαστικά εμπεριέχει τα περισσότερα άρθρα του νομοσχεδίου «Εκσυγχρονισμός υφιστάμενων αθλητικών εγκαταστάσεων ποδοσφαίρου και άλλες διατάξεις», το οποίο είχε τεθεί σε διαβούλευση από τις 27 Ιανουαρίου μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου 2014.

Επί αυτών θα ήταν χρήσιμο να λάβετε υπόψη σας, κύριε Υπουργέ, το κοινό υπόμνημα του Τμήματος Δωδεκανήσου του ΤΕΕ με τους συλλόγους πολιτικών μηχανικών και αρχιτεκτόνων Δωδεκανήσου, το οποίο ανέδειξε η Τομεάρχης Ναυτιλίας και Αιγαίου των Ανεξάρτητων Ελλήνων και Βουλευτής Δωδεκανήσου, η κυρία Μίκα Ιατρίδη. Καταθέτουμε στα Πρακτικά το σχετικό υπόμνημα με αριθμό πρωτοκόλλου 189/11.2.2014.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κυρία Ραχήλ Μακρή καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν υπόμνημα, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Κλείνοντας την παρούσα τοποθέτηση, επαναλαμβάνουμε την καταψήφιση επί της αρχής του νομοσχεδίου για όλους τους ανωτέρω λόγους που αναφέραμε. Ορισμένα από τα άρθρα του συγκεκριμένου νομοσχεδίου κρίνονται θετικά, όμως, θα αναλυθούν διεξοδικά στην τοποθέτησή μας επί των άρθρων και των τροπολογιών.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Κυρία Μακρή, βεβαίως έχετε τη δευτερολογία σας και θα έχετε και αρκετό χρόνο. Το νομοσχέδιο συζητείται ενιαία.

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Είπατε ότι θα μας δώσετε το λόγο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Βεβαίως. Στη δευτερολογία σας θα έχετε αρκετό χρόνο.

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ.



ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ 10-4-14

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα – ρυθμίσεις πολεοδομικής νομοθεσίας».



Το λόγο έχει η κυρία Μακρή.

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Επί των άρθρων του νομοσχεδίου η Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής επιβεβαιώνει τους προβληματισμούς και τις αντιρρήσεις μας στις κατατεθειμένες διατάξεις.

Χαρακτηριστικά, αναφέρουμε την παράγραφο 2 του άρθρου 4 για τα μικρά υδατορέματα, η εξαίρεση των οποίων φαίνεται ότι αντίκειται στην πάγια νομολογία του ΣτΕ.

Επιπρόσθετα, έχουμε τονίσει στις συνεδριάσεις της αρμόδιας Επιτροπής ότι το νομοσχέδιο ρυθμίζει το θέμα των αρμοδιοτήτων, χωρίς να τις ξεκαθαρίζει με σαφήνεια. Συγκεκριμένα η παράγραφος 4 του άρθρου 2 και α.1 του άρθρου 3 δεν αποσαφηνίζουν το περιεχόμενο του θεσπιζόμενου ελέγχου και τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών.

Αντικείμενο περαιτέρω επεξεργασίας αποτελεί το άρθρο 7, το οποίο δίνει τη δυνατότητα διευθέτησης υδατορεμάτων σε ιδιώτες. Αποτελεί πάγια άποψή μας ότι η ρυθμιστική αρμοδιότητα του κράτους δεν μπορεί να εκχωρείται μόνο και μόνο επειδή τα κόμματα της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ έχουν καταστρέψει τη δημόσια διοίκηση και επιρρίπτουν τις ευθύνες της ανικανότητας του πολιτικού προσωπικού στους δημοσίους υπαλλήλους.

Με το άρθρο 12 για την Εκκλησία Κρήτης και τις Ιερές Μητροπόλεις Δωδεκανήσου συμφωνούμε, ύστερα και από τη δέσμευση του Πρωθυπουργού ότι δεν αλλάζει απολύτως τίποτα ως προς τη διαδικασία, ως προς τις εγκρίσεις. Ισχύουν τα πάντα και όπως ισχύει παντού για όλες τις ειδικές κατασκευές, όπως βέβαια αναφέρθηκε τη Δευτέρα 7 Απριλίου, στην τρίτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.

Αντίθετοι είμαστε με το άρθρο 24. Δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε εργασιακό μεσαίωνα οποιουδήποτε ανθρώπου ζει και εργάζεται στη χώρα μας. Είμαστε αντίθετοι, γιατί γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει μονιμότερο του προσωρινού και γιατί πιστεύουμε ότι η προχειρότητα των καταλυμάτων δεν θα δημιουργήσει τίποτα εκτός από εστίες ανάπτυξης ασθενειών επικίνδυνων και για το γενικό πληθυσμό.

Επιπρόσθετα, η αναλγησία προς τους εργάτες γης, όπως χαρακτηρίζετε συνήθως τους αλλοδαπούς που ασχολούνται με εποχικές γεωργικές εργασίες, ούτε τιμά τη χώρα μας ούτε μας κάνει καλύτερους ως κοινωνία. Δεν θα ασχοληθούμε με τη νομιμότητα παραμονής τους, καθώς αποτελούν θέμα άλλου Υπουργείου και αντίστοιχης Επιτροπής του Κοινοβουλίου.

Αναφορικά με τις τροπολογίες, μας προκαλεί έκπληξη η αντιμετώπιση σοβαρών θεμάτων άμυνας αλλά και ασφάλειας της χώρας με τόσο πρόχειρο και τόσο ανεύθυνο τρόπο. Μία απλή ανάγνωση της τροπολογίας 1385/172 φανερώνει ότι έχει υπογραφεί στις 4 του μηνός. Είχε, δηλαδή, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας σχεδόν μία εβδομάδα για να τη φέρει στην αρμόδια Επιτροπή, να την εισάγει στην Ολομέλεια ως ένα νομοθέτημα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, δίνοντας την ευκαιρία στους συναδέλφους, που είναι ειδικότεροι ημών, να επεξεργαστούν τις ρυθμίσεις και να τη βελτιώσουν όπου χρειάζεται. Δεν το κάνατε και το γεγονός μας γεννά εύλογο προβληματισμό, το γιατί δηλαδή δεν το πράξατε.

Επί της ουσίας, λοιπόν, της τροπολογίας είμαστε υπέρ της ολοκλήρωσης των υποβρυχίων από το Πολεμικό Ναυτικό. Είμαστε θετικοί στην εξασφάλιση εργασίας στους Έλληνες εργάτες των ναυπηγείων αλλά και στο άνοιγμα των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά.

Είμαστε, όμως, αρνητικοί στην εμπλοκή εταιριών, στις οποίες έχουν αποδοθεί κατηγορίες από τα δικαστήρια της Γερμανίας ακόμη και για σωρεία αδικημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του χρηματισμού. Επιπλέον είμαστε κατά, εφόσον δεν υπάρχει τουλάχιστον μία πρόβλεψη ρητρών εναντίον αυτών των εταιριών.

Θυμίζω στον ελληνικό λαό λίγο την ιστορία με τα υποβρύχια. Θα αναφερθώ σε ένα κομμάτι ενός δημοσιεύματος από το ρεπορτάζ του περιοδικού UNFOLLOW του τεύχους της 24ης Δεκεμβρίου 2013.

«Η υπόθεση της προμήθειας από το ελληνικό κράτος των υποβρυχίων type 214 αρχικά από τη γερμανική εταιρεία HDW, η οποία στη συνέχεια συγχωνεύθηκε με το γερμανικό όμιλο THYSSENKRUPP το 2005, ο οποίος εξαγόρασε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και στη συνέχεια τα μεταπώλησε στην ABU DHABI MAR από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, φαινόταν βρώμικη από την πρώτη στιγμή. Πρόκειται για ένα σκάνδαλο διαρκείας που δεν αφορά μόνο τις μίζες για τις οποίες ήδη καταδικάστηκε ο κ. Άκης Τσοχατζόπουλος, αλλά συνδέεται με προκλητικές πολιτικές αποφάσεις, συμφωνίες και νόμους κυβερνήσεων και Υπουργών που προσέφεραν δισεκατομμύρια ευρώ σε πολυεθνικές, χωρίς καμία εγγύηση για την προμήθεια των υποβρυχίων, φτάνοντας τελικά να παραλάβουν ένα μη αξιόμαχο υποβρύχιο και κάποτε στο μέλλον ένα σωρό από τέσσερα ακόμη σκουριασμένα παλιοσίδερα» -μιλάμε για τα τέσσερα υποβρύχια που αναφέρονται στη συγκεκριμένη τροπολογία- «που θα τα βαφτίσουν “υποβρύχια”».

Γνωρίζει, λοιπόν, ο ελληνικός λαός ότι στην υπόθεση των υποβρυχίων η εταιρείες αυτές πήραν προκαταβολικά χρήματα, δεν παρέδωσαν δείγμα από τα υποβρύχια και απαίτησαν να πληρωθούν βάσει των συμφωνιών.

Θα χρησιμοποιήσω κι ένα ακόμη απόσπασμα του περιοδικού:
«Στο μεταξύ πραγματοποιούνται δίκες στη Γερμανία, στις οποίες τιμωρούνται δύο υψηλόβαθμα στελέχη της HDW, γιατί όπως παραδέχθηκαν προχώρησαν σε χρηματισμό πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων στην Ελλάδα για την ανάληψη της κατασκευής των υποβρυχίων από τη γερμανική εταιρεία. Ταυτόχρονα, βρισκόταν σε εξέλιξη έρευνα του ΣΔΟΕ στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που ανήκαν τότε στη HDW με τους δημοσίους υπαλλήλους να καλύπτουν πλαστά τιμολόγια, εικονικές τιμολογήσεις, μη ολοκλήρωση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων και ανύπαρκτες πληρωμές».

Στη συγκεκριμένη, λοιπόν, τροπολογία ο κύριος Υπουργός μάς είπε –όταν ανέλυσε την τροπολογία- ότι έχει κάνει τα πάντα για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

Εδώ στην παράγραφο 4 αναφέρετε: «Για την ολοκλήρωση των εργασιών θα απαιτηθεί η άμεση συνεργασία του Πολεμικού Ναυτικού με τις εταιρείες THYSSENKRUPP και HDW, οι οποίοι θα είναι οι κύριοι κατασκευαστές του έργου της ναυπήγησης των υποβρυχίων σύμφωνα με την εκτελεστική συμφωνία, αλλά και με άλλους υποκατασκευαστές, οι οποίοι έχουν εκτελέσει τις επιμέρους εργασίες».

Εμείς ρωτούμε τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας: Καταρχήν, αληθεύουν τα όσα αναφέρονται στα δημοσιεύματα; Εάν δεν αληθεύουν, τα διαψεύδετε; Εάν δεν τα διαψεύδετε, γιατί μας φέρνετε τροπολογία, όπου αναθέτετε στην HDW την ολοκλήρωση της κατασκευής των υποβρυχίων; Θα συνεργαστείτε με μια εταιρεία που φαίνεται να κατηγορείται από τη γερμανική δικαιοσύνη ότι παίρνει μίζες; Γιατί τέτοια σπουδή να το φέρετε σε τροπολογία, στην οποία πουθενά δεν διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον;

Βέβαια, έχουμε και την επικείμενη επίσκεψη της πραγματικής Πρωθυπουργού της χώρας, της κυρίας Μέρκελ, αύριο. Προφανώς, θέλετε να κάνετε ακόμη ένα δωράκι. Δεν ξεχνάμε και το δωράκι της SIEMENS με τη σύμβαση από τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ που έφερε εδώ ο κ. Στουρνάρας. Ήταν η πρώτη σύμβαση που θυμάμαι ως Βουλευτής που είχε έρθει. Θυμάμαι ότι είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι έπρεπε να καθαρίσει το γραφείο του και για αυτό μας έφερε τη σύμβαση.

Επίσης, σε ερώτηση που έχω καταθέσει επανειλημμένως τρεις φορές και προς τον ίδιο και προς τους υπόλοιπους Υπουργούς, όπως τον Υπουργό Υγείας, για τα ανταποδοτικά οφέλη αυτής της συμφωνίας –έστω κι αυτά τα ψίχουλα τα οποία μας έφεραν- δεν μου έχουν απαντήσει.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)

Κύριε Πρόεδρε, θα χρειαστώ ένα λεπτό.

Δεν πήραν δηλαδή ούτε κι αυτά τα ψίχουλα από τη σύμβαση της SIEMENS.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην προχειρότητα και τη σπατάλη που επιχειρείτε με την τροπολογία 1388/175. Σύμφωνα με τον Τομεάρχη Εξωτερικών των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και Βουλευτή Επικρατείας κ. Τέρενς Κουΐκ δεν κατανοούμε ακόμη την αναγκαιότητα των υπόλοιπων ρυθμίσεων μέσω τροπολογιών. Μόλις πριν από λίγες μέρες συζητείτο ακόμη το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών –νομίζω χθες- και σήμερα κατατίθεται τροπολογία για παράταση έγκρισης προσλήψεων σε δήμους σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Γιατί;

Δεν είναι δυνατόν να υφίσταται τέτοια προχειρότητα στην άσκηση νομοθετικής πρωτοβουλίας της Κυβέρνησης. Δεν είναι δυνατόν να συναινέσουμε στην προχειρότητα ή την παροχή προεκλογικών δολωμάτων μέσω τροπολογιών.

Η άμυνα της χώρας, η ανάπτυξη, η εύρυθμη λειτουργία των ΟΤΑ και ο πολεοδομικός σχεδιασμός δεν μπορούν να ρυθμίζονται με τροπολογίες ενός απογεύματος.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Κλείνω με αυτό, κύριε Πρόεδρε.

Φροντίστε, λοιπόν, να αντιμετωπίζετε το Κοινοβούλιο με την πρέπουσα σοβαρότητα για να μπορούμε να παράγουμε νόμους που βοηθούν την ομαλή λειτουργία της κοινωνίας, που διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον και βοηθούν τον πολίτη, πατάσσοντας την πολυνομία και το φαινόμενο των αντικρουόμενων διατάξεων.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε, κυρία συνάδελφε.

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Μέχρι να υλοποιήσετε αυτήν την πολύ απλή βασική αρχή της καλής νομοθέτησης θα μας βρίσκετε πάντα αντίθετους.