15/5/13

Ραχήλ Μακρή:Δεν ξέρουμε αν θα φέρετε επενδυτές από την Κίνα.. Το σίγουρο είναι ωστόσο ότι σε ένα χρόνο διακυβέρνησης κοντεύετε να φέρετε με σιγουριά μισθούς Κίνας..

ΟΜΙΛΙΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ 15/5/2013. Σ/Ν Υπουργείου Ανάπτυξης:Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων και άλλες διατάξεις.

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, στη χθεσινή συζήτηση επί του νομοσχεδίου η Κυβέρνηση δια του Υπουργού της ευαγγελιζόταν ότι η πολιτική σας παράγει οικονομικό αλλά και κοινωνικό όφελος. Οι διατάξεις, όμως, του συγκεκριμένου νομοσχεδίου σας διαψεύδουν.
Ποιο ακριβώς είναι το οικονομικό και κοινωνικό όφελος που παράγεται από την επιχειρούμενη μεταβίβαση της αρμοδιότητας ελέγχου και αδειοδότησης των εμπόρων στις λαϊκές αγορές από τις περιφέρειες στους δήμους; Σύμφωνα με τους ίδιους τους εμπόρους η μεταβίβαση αυτή θα αποτελέσει τη χαριστική βολή για τις λαϊκές αγορές.
Οι πωλητές της περιφερειακής ενότητας Κοζάνης είναι ανάστατοι, καθώς υποστηρίζουν ότι εάν μεταβιβαστεί η αρμοδιότητα στους δήμους, θα αναπτυχθούν συνθήκες διαφθοράς και αδιαφάνειας. Το βασικό επιχείρημα είναι ότι ο αρμόδιος αντιδήμαρχος πιθανόν θα επιθυμεί ή θα εξαναγκάζεται να υπηρετήσει την εκλογική πελατεία του δήμου του. Είναι πολύ πιο στενοί οι δεσμοί μεταξύ των αιρετών πρώτου βαθμού απ’ ό,τι στους αντίστοιχους της περιφέρειας.
Αν πραγματοποιηθούν αυτοί οι φόβοι, τότε η πελατειακή σχέση θα πλήξει τις συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού και θα υποβαθμίσει την ποιότητα και τις τιμές των προϊόντων που απολαμβάνουν οι καταναλωτές. Η εξυπηρέτηση των πελατειακών σχέσεων δεν επιτρέπει στους παραγωγούς των όμορων δήμων να πουλήσουν προϊόντα ανώτερης ποιότητας στην ίδια ή σε κατώτερη τιμή.
Ο κύριος Υπουργός μας είπε ότι η Κυβέρνησή σας προάγει την επιχειρηματικότητα. Ποια επιχειρηματικότητα προάγετε; Ποιους επιχειρηματίες ενισχύετε; Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να ξεπουλήσετε τα υγιή στοιχεία ενεργητικού του ελληνικού κράτους σε επιχειρηματίες που σας υποδεικνύει η τρόικα.
Να σας θυμίσουμε μήπως την περίφημη συνεδρίαση του ΤΑΙΠΕΔ τη Μεγάλη Εβδομάδα, με την οποία ξεπουλήσατε στους συνεταίρους σας τον ΟΠΑΠ; Δεν σας ενδιαφέρει η επιχειρηματικότητα του μικρομεσαίου Έλληνα πολίτη, ο οποίος προσπαθεί να αναπτύξει εμπορική δραστηριότητα, για να θρέψει την οικογένειά του και να βοηθήσει την τοπική κοινωνία στην οποία διαβιώνει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι έμποροι των λαϊκών αγορών, στους οποίους αναφέρθηκα και προηγουμένως. Οι ίδιοι αναφέρουν ότι τα τέλη δραστηριοποίησής τους ήταν μέχρι και δεκαπλάσια όταν βρίσκονταν υπό τον έλεγχο των δήμων απ’ ό,τι είναι σήμερα που πληρώνουν το ανταποδοτικό τέλος στις περιφέρειες. Βέβαια, αν επανέλθει η αρμοδιότητα ξανά στους δήμους, οι έμποροι φοβούνται ότι τα τέλη θα αυξηθούν δραματικά.
Τελικά, κύριε Υπουργέ, ναι, είστε απέναντι στον Έλληνα πολίτη. Το είπατε ειρωνευόμενος την Αντιπολίτευση, αλλά πρέπει να είναι μια από τις πιο ειλικρινείς δηλώσεις της Κυβέρνησής σας.
Είπατε ακόμη, κύριε Υπουργέ, ότι η δουλειά σας είναι δύσκολη. Αναφέρατε ότι νιώθετε πως πλέετε ενάντια σε δώδεκα μποφόρ. Σας θυμίζω τη ρήση του Εθνάρχη Κωνσταντίνου Καραμανλή που είχε πει στους Υπουργούς του, πως όποιος είναι κουρασμένος να παραιτηθεί, να πάρει άδεια αόριστης διάρκειας, να πάει σπίτι του και να ξεκουραστεί.
Μας είπατε ότι η ανάπτυξη δεν είναι θέμα ευχών, αλλά ζήτημα πραγματικής κατάστασης. Μας είπατε ότι σήμερα θα συνοδεύατε τον Πρωθυπουργό στην Κίνα. Τον είχατε συνοδεύσει όμως και στο Κατάρ. Ποιες πραγματικές επενδύσεις έγιναν από το προηγούμενο ταξίδι σας; Ποιο σχέδιο έχετε για την ανάπτυξη και θέλετε τη συνεργασία της κινεζικής κυβέρνησης;
Μήπως η μόνη σας επιδίωξη είναι να συνοδεύετε τους φίλους σας επιχειρηματίες στις διάφορες χώρες για να διασφαλίσουν τους ελάχιστους πόρους για την εξαγορά της ελληνικής δημόσιας περιουσίας, την οποία ξεπουλάτε; Μήπως να σας θυμίσουμε τα γεύματα που ο κύριος Πρωθυπουργός παρέθετε σε επιχειρηματίες, προκειμένου να τονίσει την ελληνική επιχειρηματικότητα, μεταξύ των οποίων ήταν και η εταιρεία «LAFARGE» που δραστηριοποιείται στην «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ» στη Χαλκίδα;
Σας υπενθυμίζουμε ότι η εταιρεία αυτή αγόρασε την εταιρεία «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ» από τον κ. Μάνο, ο οποίος τότε υποστήριζε ότι αν δεν πουλούσε την κερδοφόρα επιχείρηση, θα σταματούσε να είναι κερδοφόρα. Την πούλησε τελικά στην «CALCESTRUZZI», δηλαδή στην ιταλική μαφία και τελικά αυτή κατέληξε στα χέρια της μεγαλύτερης ανταγωνίστριάς της, της γαλλικής «LAFARGE».
Ποια τα αποτελέσματα του περίφημου γεύματος; Να κλείσει η «LAFARGE» αναιτιολόγητα το εργοστάσιό της στη Χαλκίδα και να στέλνει με κούριερ στους διακόσιους και πλέον εργαζόμενους τις απολύσεις τους.
Δεν ξέρουμε αν θα φέρετε επενδυτές από την Κίνα, πράγμα βέβαια που σας ευχόμαστε ολόψυχα. Το σίγουρο είναι ωστόσο ότι σε ένα χρόνο διακυβέρνησης κοντεύετε να φέρετε με σιγουριά μισθούς Κίνας στη χώρα μας και να υποχρεώσετε τους εργαζόμενους να δουλεύουν για μια κούπα ρύζι. Σοβαρευτείτε!
Εμείς είμαστε υπέρ των πραγματικών επενδυτών, αυτών που δεν φοβούνται να πιστοποιούνται με διεθνή πρότυπα, αυτών που συμμετέχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς βάσει των διεθνών προτύπων Incoterms και δεν κρύβονται πίσω από τις αδιαφανείς διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ.
Θυσιάζετε τους αρτοποιούς στο βωμό των γερμανικών πολυεθνικών που θα εισάγουν κατεψυγμένη ζύμη από την Κίνα και θα την πουλούν σε εξευτελιστικές τιμές, μη λαμβάνοντας καμμία μέριμνα για τη μη επανάληψη διατροφικών σκανδάλων, όπως το κινεζικό γάλα που είχε μολυνθεί με μελαμίνη. Τώρα θέλετε να θυσιάσετε και τους εμπόρους των λαϊκών αγορών.
Αποδυναμώνετε τη Δημόσια Διοίκηση και θέλετε να ιδιωτικοποιήσετε τα πάντα σε αυτήν τη χώρα. Άλλωστε, ο κ. Μανιτάκης είχε δηλώσει ότι θα μείνουν στη δημόσιο μόνο όσοι τομείς δεν θέλουν οι ιδιώτες. Η ανάπτυξη, όντως, δεν έρχεται με ευχολόγια. Η ανάπτυξη απαιτεί δουλειά και σοβαρό σχεδιασμό.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες σας έχουμε κάνει πλήθος πραγματοποιήσιμων και καθαρά αναπτυξιακών προτάσεων. Φροντίστε να λαμβάνετε τα μηνύματα του κόσμου και να διδαχτείτε από τις προτάσεις μας. Μια καλή αρχή θα είναι η υιοθέτηση των τροπολογιών που σας έχουμε καταθέσει που διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον και την ευημερία των Ελλήνων πολιτών.
Πιο συγκεκριμένα, στις 18 Απριλίου 2013 καταθέσαμε την τροπολογία με γενικό αριθμό 455 και ειδικό 40 για τους εργαζόμενους στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία. Υπογραμμίζουμε ότι η ΕΑΒ κατέχει πρωτοποριακή θέση όχι μόνο στην εσωτερική αγορά αλλά σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Η εταιρεία συμβάλλει τα μέγιστα στην εθνική οικονομία, αλλά και στην εθνική άμυνα της χώρας.
Κύριο στήριγμά της αποτελεί το ανθρώπινο δυναμικό της, το οποίο είναι τέλεια καταρτισμένο, καθώς κύριο κριτήριο διάρθρωσης της εργασίας στην οργανωτική δομή της επιχείρησης είναι η απαίτηση για τεχνική εξειδίκευση και κατάρτιση. Η ειδικότητα του προσωπικού αυτού μάλιστα είναι πλήρως αποσυνδεδεμένη από την εκπαιδευτική βαθμίδα, ενώ καίριας σημασίας είναι οι πιστοποιήσεις που φέρουν οι εργαζόμενοι της ΕΑΒ από διεθνείς οργανισμούς πιστοποίησης και αναγνωρισμένους οργανισμούς αεροδιαστημικής, μέσα από αναγνωρισμένες και εγκεκριμένες διαδικασίες.
Βασικό και απαραίτητο όπλο της διοίκησης της ΕΑΒ, ακόμη και για να συμμετάσχει απλώς σε διεθνείς διαγωνισμούς και συνεργασίες, είναι οι πιστοποιήσεις του προσωπικού της σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της. Αξίζει μάλιστα να επισημανθεί ότι οι πιστοποιήσεις αυτές ανήκουν στους εργαζόμενους προσωπικά και όχι στην εταιρεία.
Από τα ανωτέρω σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η ΕΑΒ αποτελεί τη βαριά βιομηχανία με ειδικές συνθήκες εργασίας, προτείνεται η σύνδεση του μισθολογίου με αυτές τις ειδικές συνθήκες εργασίας.
Στις 25 Απριλίου 2013 καταθέσαμε την τροπολογία με γενικό αριθμό 493 και ειδικό 47. Με αυτή προτείνεται η τροποποίηση της παραγράφου 8 του άρθρου 76 του ν. 4146/2013 «Διαμόρφωση φιλικού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις», με το οποίο προστέθηκε τελευταίο εδάφιο στην παράγραφο 6 του άρθρου 15 του ν. 2882/2001. Η ενέργεια αυτή θεωρείται επιβεβλημένη για τους εξής λόγους:
Πρώτον, με τις συνεχείς απαλλοτριώσεις που κηρύχτηκαν υπέρ της «ΔΕΗ Α.Ε.», επί πολλές δεκαετίες, δημιουργήθηκε τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα, εδικά στην περιφερειακή ενότητα Κοζάνης και στις όμορες περιοχές, αφού οι θιγόμενοι κάτοικοι των περιοχών των πιο κάτω διατάξεων έχουν απολέσει με τις απαλλοτριώσεις τις εκτάσεις γης που καλλιεργούσαν, σε πολλές περιπτώσεις καθ’ ολοκληρίαν ή κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, οι οποίες αποτελούσαν βασική πηγή εισοδήματός τους, με αποτέλεσμα να στερούνται τούτο απολύτως αναγκαίου για τον βιοπορισμό τους. Συγχρόνως, εξαιτίας των απαλλοτριώσεων, έχουν περιέλθει σε πλήρη αδυναμία να τις αντικαταστήσουν, αφού στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχουν πλέον άλλες διαθέσιμες εκτάσεις.
Δεύτερον, στις μετεγκαταστάσεις οικισμών δεν υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς τους, λόγω έλλειψης κατάλληλων διαθέσιμων εκτάσεων στην ευρύτερη περιοχή ικανών να επιτρέπουν τη μετεγκατάσταση ολόκληρων των οικισμών.
Πλέον τούτου, με τις μετεγκαταστάσεις των οικισμών αποδομείται πλήρως ο κοινωνικός ιστός και η λειτουργία αυτών, ενώ παράλληλα εξαφανίζονται και οι παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα κ.λπ., αφού δεν είναι εφικτό να μεταφερθούν αυτούσια στο νέο τόπο μετεγκατάστασης, όπως έχει ήδη καταδειχθεί σε προγενέστερες απαλλοτριώσεις οικισμών, όπως για παράδειγμα αυτής του Κομάνου.
Σημειωτέον ότι ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη, σε δικαστικό η διοικητικό στάδιο, αρκετές περιπτώσεις μετεγκαταστάσεων οικισμών στις περιοχές του Νομού Κοζάνης, όπως της Μαυροπηγής για την οποία έχει ήδη εκδοθεί απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Κοζάνης περί καθορισμού της προσωρινής τιμής μονάδας αποζημίωσης Ποντοκώμης, Ακρινής, Ελαιώνα κ.λπ. και Φλώρινας, Κλειδιού, Αναργύρων κ.λπ..
Διότι οι συνεχείς δραστηριότητες της «ΔΕΗ Α.Ε.» στην περιοχή της δυτικής Μακεδονίας και των ενεργειακών δήμων, με τις εξορύξεις του λιγνίτη, έχουν τροποποιήσει ριζικά την χωροταξική της διάρθρωση, αφού υπάρχουν απαλλοτριώσεις ολόκληρων κτηματικών περιοχών, αλλά και μετεγκαταστάσεις οικισμών, παλαιότερα Χαραυγής, Καρδιάς, Κομάνου και Κλείτου, σήμερα Μαυροπηγής, Ποντοκώμης, Ακρινής, Ελαιώνα, Κλειδιού, Αναργύρων κ.λπ.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Διότι με τη λειτουργία των περισσότερων μονάδων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος της «ΔΕΗ ΑΕ» στις περιοχές αυτές, που βρίσκονται στο κέντρο της εκβιομηχάνισης και της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας μας, έχουν επηρεαστεί ανεπανόρθωτα η οικολογική ισορροπία, η ποιότητα ζωής, η υγεία των κατοίκων, το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, η ιστορική και πολιτιστική παράδοση και οι αισθητικές αξίες αφού αυτοί προσβάλλονται συνεχώς από τη ρύπανση, τη μόλυνση της ατμόσφαιρας, την υποβάθμιση του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος και την ανατροπή του οικοσυστήματος της περιοχής, με τις επακόλουθες επιβλαβέστερες και δυσμενέστερες επιπτώσεις στην υγεία τους, αλλά και στην ποιότητα της ζωής τους.
Θεωρούμε την αποδοχή της συγκεκριμένης τροπολογίας ελάχιστη ένδειξη κοινωνικής δικαιοσύνης.
Τέλος, στις 25 Απριλίου 2013 καταθέσαμε την τροπολογία με γενικό αριθμό 492 και ειδικό 46 για να βελτιώσουμε προς το λογικότερο και δικαιότερο ρυθμίσεις για τις λαϊκές αγορές.
Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι οι λαϊκές αγορές ιδρύθηκαν το 1932 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο για να πωλούν τα προϊόντα τους οι παραγωγοί. Η ανάγκη του κόσμου για φρέσκα αγροτικά προϊόντα διατροφής, με τις καλύτερες τιμές, οδήγησε τον θεσμό των λαϊκών αγορών στη σημερινή του μορφή, ώστε να λειτουργούν εβδομαδιαίως διακόσιες πενήντα λαϊκές αγορές στον Νομό Αττικής και οχτακόσιες πενήντα σε όλη τη χώρα. Η διάθεση άνω του 70% των αγροτικών προϊόντων ελληνικής παραγωγής, ειδικά στα αστικά κέντρα, γίνεται από τις λαϊκές αγορές.
Το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού εισηγείται στον περιφερειάρχη κάθε πρόσφορο μέτρο για την αποτελεσματικότερη οργάνωση και λειτουργία των λαϊκών αγορών και γνωμοδοτεί σε θέματα για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Για όλους, λοιπόν, αυτούς τους λόγους η εποπτεία του Οργανισμού Λαϊκών Αγορών Αττικής ασκείται από τον Περιφερειάρχη Αττικής κι εκεί ζητούμε να επανέλθει.
Υπενθυμίζουμε ότι για το θέμα είχαμε καταθέσει και επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με τη θέσπιση του συστήματος εισροών-εκροών στα πρατήρια καυσίμων για την αποφυγή της λαθρεμπορίας και της φοροδιαφυγής. Κατά τη συζήτηση αυτή προέκυψαν απορίες σε σχέση με το θέμα τόσο της χρηματοδότησης του προγράμματος όσο και την αποτελεσματικότητα του μέτρου στις τιμές του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης.
Παρ’ όλο, κύριε Πρόεδρε, που δεν ολοκλήρωσα για το σύστημα εισροών-εκροών γιατί δεν έχω το χρόνο, θα ήθελα να κάνω μία τελική παρατήρηση για το θέμα του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών. Παρατηρούμε ότι έχουν κατατεθεί τέσσερις τροπολογίες με παραπλήσιο αν όχι ταυτόσημο περιεχόμενο και από τα κόμματα της συγκυβέρνησης και αυτά της Αντιπολίτευσης.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες είμαστε θετικοί σε μία ρύθμιση που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του ΙΓΜΕ, καθώς επιτελεί σημαντικότατο έργο για τα εθνικά συμφέροντα της χώρας. Γι’ αυτό, αντιλαμβανόμενοι ότι η θέση αυτή γίνεται αποδεκτή από την πλειοψηφία των Ελλήνων Βουλευτών και για να αποφύγουμε τον κίνδυνο κατακερματισμού των ψήφων σε κάτι που συμφωνούμε σχεδόν όλοι -αν όχι όλοι- προτείνουμε τη συνένωση των τεσσάρων τροπολογιών σε μία.
Με τον τρόπο αυτό θα αποκαλυφθεί η πραγματική βούληση του ελληνικού Κοινοβουλίου.
Ευχαριστώ.