ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ, με θέμα ημερήσιας διάταξης:
Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων «Κύρωση της Πολυμερούς Συμφωνίας μεταξύ της
Ευρωπαϊκής Κοινότητας και των Κρατών Μελών της, της Δημοκρατίας της
Αλβανίας, της Βοσνίας - Ερζεγοβίνης, της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας, της
Δημοκρατίας της Κροατίας, της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της
Μακεδονίας, της Δημοκρατίας της Ισλανδίας, της Δημοκρατίας του
Μαυροβουνίου, του Βασιλείου της Νορβηγίας, της Ρουμανίας, της
Δημοκρατίας της Σερβίας και της Προσωρινής Διοίκησης των Ηνωμένων Εθνών
στο Κοσσυφοπέδιο, για τη δημιουργία Κοινού Ευρωπαϊκού Εναέριου Χώρου».
Δείτε στο βίντεο και διαβάστε την τοποθέτηση της κας Ραχήλ Μακρή..
Δείτε στο βίντεο και διαβάστε την τοποθέτηση της κας Ραχήλ Μακρή..
Διαβάστε τα πρακτικά της 16ης Οκτωβρίου 2013 ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ (Ειδική Αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων):
Καλούμαστε στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής να συζητήσουμε την Κύρωση της Πολυμερούς Συμφωνίας, μεταξύ της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και των Κρατών Μελών της, καθώς και κάποιον άλλων Βαλκανικών χωρών, για τη δημιουργία κοινού ευρωπαϊκού εναέριου χώρου. Δυστυχώς, τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά, ο κύριος Σαμαράς και οι Υπουργοί του, με ευκολία χαρακτηρίζουν το κόμμα τους, ως το μόνο φορέα υπευθυνότητας και σταθερότητας, ενώ πασχίζουν να πείσουν τους έλληνες πολίτες ότι ενδιαφέρονται για τα εθνικά θέματα και τα προασπίζουν. Η πραγματικότητα, βέβαια, τους διαψεύδει. Η Συμφωνία που κρατάμε στα χεριά μας αποδεικνύει ότι κορυφαία στελέχη της ΝΔ, δεν διάβαζαν τι υπέγραφαν. Διαπιστώνουμε ότι η συγκεκριμένη πρακτική είναι κοινή στα δύο κόμματα που στηρίζουν τη διακυβέρνηση. Δεν ξεχνάμε ότι και το ΠΑΣΟΚ υιοθετούσε συμφωνίες χωρίς να τις διαβάζει. Αν δεν θυμάστε, σας υπενθυμίζουμε τη δήλωση του σημερινού Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κυρίου Χρυσοχοΐδη, έχει παραδεχτεί ότι δεν διάβασε το Μνημόνιο. Δεν διάβασε, δηλαδή, την καταδίκη της ελληνικής οικονομίας στην ύφεση και του ελληνικού λαού στην ανεργία και τη εξαθλίωση. Οπότε, δεν χρειάζεται να στεναχωριέστε ότι θα είστε ο μόνος που ψήφιζε ή υπέγραφε, χωρίς να διαβάζει. Η συγκεκριμένη Συμφωνία αποτελεί την απόδειξη ότι και οι προκάτοχοί σας, της ΝΔ, υπέγραφαν ότι τους έδιναν οι Ευρωπαίοι Εταίροι μας, χωρίς, καν, να μπουν στον κόπο να διαβάσουν ένα απλό κείμενο. Αυτοί που στεναχωρούμαστε βέβαια, είμαστε όλοι οι υπόλοιποι έλληνες, που διαπιστώνουμε καθημερινά, την έκταση της ανευθυνότητας, της προχειρότητας, της επιπολαιότητας του πολιτικού προσωπικού, αλλά και των κομμάτων σας. Ας δούμε τα πράγματα αναλυτικά. Διαβάζουμε το άρθρο της κυρίας Αδάμ στον Επενδυτή. Η απίστευτη ιστορία ξεκινάει το 2006 όταν, η τότε κυβέρνηση αποδέχτηκε, ελαφρά τη καρδία την Ευρωπαϊκή Συμφωνία για τον ΚΕΧ, χωρίς να κοιτάξει τα ψηλά γράμματα του παραρτήματος στο οποίο φαρδιά πλατιά φιγουράριζαν οι «Macedonian Airlines» ως εθνικός αερομεταφορέας των Σκοπίων. Τη Συμφωνία αυτή την υπέγραψε το 2006, ο τότε Υπουργός Μεταφορών κύριος Λιάπης και συντάχθηκε σχέδιο κυρωτικού νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων, διότι, για να ισχύσει η Ευρωπαϊκή Συμφωνία, έπρεπε να περάσει από τα εθνικά κοινοβούλια των κρατών μελών. Τον Δεκέμβριο του 2006, την υπέγραψε η Υπουργός Εξωτερικών κυρία Μπακογιάννη και το Μάιο του 2007 ο Υπουργός Οικονομικών κύριος Αλογοσκούφης. Όμως, η Ειδική Νομική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών το 2007 ανακάλυψε, έντρομη, την αναφορά στην «Macedonian Airlines» και φυσικά έθεσε το ερώτημα, πως θα περάσει από την Ελληνική Βουλή ο σχετικός νόμος. Την ίδια εποχή, είχε αρχίσει να αλλάζει ρότα η κυβέρνηση στο θέμα των Σκοπίων που κατέληξε στο βέτο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ το 2008. (Συνέχεια ομιλίας, κυρίας Ραχήλ Μακρή, Ειδικής Αγορήτριας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων) Όμως για την Ε.Ε. η Ελλάδα είχε υπογράψει τη συμφωνία για τον ΚΕΧ μαζί με τα Σκόπια και όφειλε να την κυρώσει στην Ελληνική Βουλή. Από το 2011 η Ε.Ε. υπενθυμίζει πιεστικά στην Ελλάδα για την υποχρέωσή της να κυρώσει τη συμφωνία στη Βουλή η οποία βεβαίως ποιείται την νήσσαν. Έτσι στις 3 Μαρτίου 2011 η Ε.Ε. έθεσε το θέμα στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών. Στις 9 Μαΐου η Ε.Ε. ανέρχεται με νέα επιστολή της προς τις Ελληνικές Αρχές, η οποία την στέλνουν στο καλάθι των αχρήστων. Η Ε.Ε. επανήλθε πιεστικά και το 2012 με νέα επιστολή στην οποία επισημαίνει μεταξύ των άλλων ότι είναι λυπηρό ότι η συμφωνία δεν έχει τεθεί σε ισχύ. Η Κροατία είναι η πρώτη που υφίσταται τις συνέπειες και μάλιστα θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες των Βαλκανίων, οι οποίες πληρούν εξολοκλήρου τις προϋποθέσεις της συμφωνίας. Η καθυστέρηση κύρωσης της συμφωνίας είναι αντίθετη με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Ε.Ε. έναντι των χωρών αυτών για έξι χρόνια. Επομένως, η Ε.Ε. ζητά από τις Ελληνικές Αρχές να την ενημερώσουν για την πορεία της κύρωσης και στη συνέχεια να αποφασίσει εάν θα στείλει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Το Μάιο του 2012 το τελευταίο πράγμα που απασχολεί την Ελλάδα εν μέσων εκλογών ήταν η «πατάτα» που είχε κάνει στην Αθήνα το 2006. Έτσι στο σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Εξωτερικών, ως σχέδιο απάντησης της Κομισιόν, αναφέρεται ότι η Ελλάδα εν μέσω εκλογών δεν μπορεί δε μπορεί να ασχοληθεί με το θέμα. Τώρα όμως τα περιθώρια έχουν στενέψει επικίνδυνα και οι οδοί διαφυγής για την κυβέρνηση του κ. Σαμαρά είναι πολύ μικρές αυτή τη περίοδο που ψάχνει την αποκατάσταση των σχέσεων με το σύνολο της Ε.Ε.. Οι δημοσιογράφοι χαρακτηρίζουν τους χειρισμούς των κορυφαίων στελεχών του κόμματος σας ως «γκάφα», όλοι όμως γνωρίζουμε ότι στην πολιτική δεν υπάρχουν γκάφες, αλλά πράξεις πολιτικής ανευθυνότητας όταν προκαλούνται από επιπολαιότητα, αδυναμία ανάγνωσης και ανικανότητα κατανόησης. Οι ίδιες πράξεις, όταν υπάρχει δόλος αγγίζουν τα όρια της Εθνικής Μειοδοσίας. Θέλουμε να πιστεύουμε λοιπόν πως ανήκετε στην πρώτη κατηγορία. Κατανοούμε τη δύσκολη θέση στην οποία σας έβαλαν οι υπογραφές των προκατόχων σας και τώρα βρίσκεστε στο δίλημμα κυρώσεις μιας συμφωνίας που θα δίνει το δικαίωμα στους Σκοπιανούς να προσγειώνουν στη χώρα μας αεροπλάνα με το κλεμμένο σύμβολο της Βεργίνας. Μη βιαστείτε να ισχυρισθείτε ότι τα Σκόπια δεν έχουν πια Εθνικό Αερομεταφορέα γιατί η ΜΑΤ Macedonian Airlines Transfer που χρησιμοποιούσε αυτό το σύμβολο, δεν υφίσταται πλέον εφόσον έχει κλείσει από το 2009, για λόγους εξωτερικής πολιτικής. Αυτοί που χρηματοδοτούν συγκεκριμένο κράτος, μπορούν να ιδρύσουν νέο Αερομεταφορέα ακόμη και με το ίδιο όνομα. Ακόμα η εισαγωγή των άρθρων 2 και 3 στο νομοσχέδιο κύρωσης της συνθήκης όπου προβλέπεται ότι με εξαίρεση την προσγείωση για μη εμπορικούς σκοπούς η Ελληνική Δημοκρατία δεν θα επιτρέπει την προσγείωση στο έδαφος τις οποιοδήποτε Αεροσκάφους Αερομεταφορέων δανειοδοτούμενων από την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας το οποίο φέρνει ονομασία κράτους με επιθετικό προσδιορισμό, συμβόλαιο ή διακρατικό γνώρισμα που δεν συνάδει με την προσωρινή ονομασία πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και δεν θεωρούμε ότι αποτελεί επαρκή δικλίδα ασφαλείας, τόσο για ουσιαστικούς, όσο και για τυπικούς λόγους. Τυπικά εάν η συγκεκριμένη δήλωση θεωρηθεί ότι τροποποιεί τη συμφωνία θα πρέπει να εμπίπτει, μεταξύ άλλων στην παράγραφο 2 του άρθρου 10 όπου αναφέρεται, η υποχρέωση της παραγράφου 1 δεν εμποδίζει τα συμβαλλόμενα μέρη να απαγορεύουν ή να επιβάλουν περιορισμούς τις μεταφορές που προαναφέρθηκαν για λόγους Δημόσιας Τάξης ή Δημόσιας Ασφάλειας, προστασίας της υγείας και της ζωής του ανθρώπου, ζώων ή φυτών ή της προστασίας πνευματικής, βιομηχανικής ή εμπορικής ιδιοκτησίας. Η εν λόγω απαγόρευσης και περιορισμοί δεν πρέπει πάντως να αποτελούν μέσο αυθαίρετων διακρίσεων ή συγκεκαλυμμένου περιορισμό του εμπορίου μεταξύ των συμβαλλομένων μερών. Διαπιστώνουμε ότι πουθενά δεν μιλά για λόγους Εθνικής Κυριαρχίας ή για Εθνικό Σύμβολο. Φυσικά διαβάζουμε ότι ακόμη και αν εντάξετε την απαγόρευση στους λόγους Δημόσιας Ασφάλειας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξακολουθεί να θεωρεί την απαγόρευση μέσο αυθαίρετων διακρίσεων ή συγκεκαλυμμένου περιορισμού και θα πιέζει για την άρση του. Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσετε τις διατάξεις του άρθρου 17, για νέα νομοθεσία, η απαγόρευση που προσπαθείτε να περάσετε θα επαφίεται στην απόφαση της μικτής Επιτροπής για το αν θα ισχύσει ή όχι. Βέβαια, εάν με κάποιο τρόπο ξεπεράσετε τους τυπικούς λόγους, για τους οποίους τα άρθρα 2 και 3 δεν καλύπτουν το Εθνικό Συμφέρον, θα παραμείνει ουσιαστική αιτία που θα καθιστά τις σπασμωδικές λύσεις, ανάγκη σας, ουσιαστικά άχρηστες. Η απαγόρευση ισχύει μόνο για τα Ελληνικά Αεροδρόμια. Σκοπιανοί θα μπορούν να τα πετούν σε οποιοδήποτε άλλο ευρωπαϊκό προορισμό, χρησιμοποιώντας όποιο όνομα και όποιο συμβόλαιο θέλουν ως όργανο προπαγάνδας και εσείς θα αρκείστε να τους κοιτάτε για άλλη μια φορά, ανίκανοι να πράξετε το οτιδήποτε. Τέλος, μην ισχυριστείτε ότι έχετε έρθει σε συνεννόηση με τους εταίρους μας, έχουμε πικρή πείρα από αυτές τις συνεννόησης, τόσο στον τομέα της Μνημονιακής Δανειακής Σύμβασης, όσο και στην πώληση της Ολυμπιακής. Δεν ξεχνάμε ότι ο κ. Χατζηδάκης είχε έρθει και το 2008 σε συμφωνία με τα όργανα της Κοινότητας, για το ξεπούλημα της Ολυμπιακής. Τότε ισχυριζόσασταν ότι ευνοείτε ο ανταγωνισμός και άλλα κούφια λόγια, νεοφιλελεύθερης ρητορικής. Σήμερα, η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προδιαγράφει το κλείσιμο της Ολυμπιακής και το αναπόφευκτο ιδιωτικό μονοπώλιο στις Αερομεταφορές της χώρας. Ελπίζουμε να μη θέλετε να εισπράξετε τα εύσχημα για την αποτελεσματικότητά σας, γιατί αυτά απλά δεν υπάρχουν. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες σας προτείνουμε να αποσύρεται το νομοσχέδιο, να εξετάσετε μια λύση ουσιαστική και λειτουργική που θα προασπίζει πραγματικά το Εθνικό συμφέρον σε συνεργασία πάντα με τη Δημόσια Διοίκηση, καθώς οι Δημόσιοι Υπάλληλοι ήταν αυτοί οι οποίοι ανακάλυψαν τι υπέγραψαν, χωρίς να το καταλάβουν οι μεγαλοσχήμονες Υπουργοί σας. Αντί λοιπόν να τους κατά συκοφαντείται, με γενικεύσεις και αυθαίρετες λογικές, χρησιμοποιήστε τη Διοίκηση και μη σκέφτεστε μόνο πώς θα απολύσετε κόσμο για να ικανοποιήσετε νούμερα που απαιτεί η Τρόικα. Εάν πετύχετε για πρώτη ίσως φορά να κάνετε το αυτονόητο σε χρόνο που δεν αγγίζει τη δεκαετία, δεν θα πρέπει να ανησυχείτε για την παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, καθώς μέχρι να βγει η απόφαση θα έχει υλοποιηθεί η κυρωθεί με τους σωστούς όρους και τις σωστές προϋποθέσεις. Ευχαριστώ.